Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Näitä uskomuksia. Bensan syttymisherkkyyttä liiotellaan usein hollywood tyyliin. Ei oikeasti ihan niin mene. Teräketjuöljyn bensan joukossa kyllä haistaa pakokaasuista ellei savusta huomaa. Jotkut vanhat sahamallit saattoi vuotaa kampikammioon teräöljyä. Liika kakstahti öljy bensan seassa sekin aiheuttaa käyntihäiriötä. Mutta kyllä senkin jo savusta huomaa.
Pavekka 17.9.2020, 13:36Joskus tekisi mieli ostaa mönkijä tai minitraktori harrastusmielessä. Jos sen peräkärryllä palstalle vie niin kumpi on parempi hankinta? Tuottavuudella ei ole väliä kun on ihan sama tuleeko puuta päivässä yksi kiinto kymmenen tai ei ollenkaan.
Pavekka 17.9.2020, 11:51Maksaa ainakin. Siitä laadusta voi olla monta mielipidettä. Ainakin bensakoneissa. Akkukoneista ei ole kokemuksia.
Pavekka 17.9.2020, 11:47Ei niitä varmaan uutena saa enää mistään tuon ikäiseen malliin. Välillä noita on ollut käytettynä myynnissä. Ei ne kovin haluttuja ole keräilijöiden keskuudessa kun ei ne varmaan mitään huippulaitteita olleet uutenakaan. Ei sitä käyttöä varten kannata kunnostaa. Ostaa uuden tai uudemman. Jos muuten haluaa niin saa ne vaimentimet varmaan jostakin uudemmasta vehkeestä sovittamalla.
Pavekka 8.9.2020, 13:44Huskin hinnoittelu on tainnut irrota tuotantokustannuksista jo vuosikymmeniä sitten. Voittoa tavoitteleva pörssiyritys.
Pavekka 8.9.2020, 13:42Käyttelen pääosin stihlin ketjuja. Niitä on helppo viilata. Sama tietysti oregonin ja huskin perusketjuissa. X cuttit ja speedcutit on ikävämpiä viilattavia. Niissä on varmaan paksumpi pinnoite. Niille jotka ei itse viilaile on varmaan parempia. Toisaalta kultahammas varmaan kestäisi vielä paremmin.
Pavekka 8.9.2020, 13:35Kivoja nuo riikilän videot. Vähänkuin jalat maassa reaalimaailmassa eläen.
Pavekka 6.7.2020, 18:18Aika erikoinen vika jos tarina on oikein ja jos on oikein viittaa puolaan. II:ssä on vähemmän puolavikoja kuin edeltäjässään mutta en ole koskaan nähnyt tai edes kuullut missään puolassa kuvatun laista vikaa. Ota puolan maadoitusliitin irti ja sammuta ryypyllä. Se eliminoi maadotuspiirin kontaktihäiriöt jota pitäisin todennäköisempänä vikakohteena. Jos vika jatkuu ainakin se on pois selvitettävien listalta.
Pavekka 19.6.2020, 15:43Niitä saa olla koko ajan ruuvaamassa jos kulloinkin parhaan säädön aallon harjalla sahailee. Ja kaiken parhaimmat ruuvaajat tuo ne takuu huoltoon kun ihan itsestään ilman syytä hajosi.
Tavallinen riittää. Jos se peruslukemilla toimii se on hyvä. Parempi olla vähän rikkaalla niin on vähän varaa. Hyvin yksinkertainen asia mutta parranpärinää piisaa samoin kun öljyprosentista joka on kaksi.
Pavekka 17.6.2020, 19:19Niitä on aika monta kovapalkkaista ammattimiestä jotka sahaa hoppysahalla. 2234:ssa ei ole vanhaa perinteisen mallista suutin kaasutinta. Eikä sitä säädetä niiden opeilla. Huiput saa korvallakin mutta kmittari on virallinen työkalu.