Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Kyllä niitä käyntihäiriöitä tulee aina välillä. Syyt on moninaiset eikä kaikki aina edes selviä. Jotkut yksilöt vaan on käyntivarmempia kuin toiset. Voi olla bensassa voi olla muualla. Bensa, tulppa ja kalvot on ne mitä on helppo syyttää. Melko harvakseltaan vika niissä ainakin jos bensa on tuoretta.  Yleensä menee niin että kun diagnostiikka on tuloksetta käyty läpi niin kaasuttimen vaihto auttaa.  Tilhin tronic  raivureissa oli ongelmia alkuun. Niissä on vissiin nykyään oma softa tms. Alkuun se vaan siirrettiin moottorisahoista. Magneettiventtiileitä tronikeissa menee. Aiheuttaa juuri käyntihäiriöitä. Jos umpimähkään vikaa korjailee sitä voi testata kun ei ole kalliskaan. Vaihto ei ole vaikea mutta vaatii ehdotonta huolellisuutta.

    Pavekka

    Hahhaa! Ekalla käyntiin kikkoja.  Laakista käyntiin sahoja kysellään välillä. Joka kerta joutuu tuottamaan pettymyksen. Joulusatuja.

    Parhaiten saa kun kaataa tuoretta bensaa männän päälle. Mutta helpommin se menee kun vetelee ne mitä tarvii. Normaali toimiva saha tarvii n. 3-10 vetoa.

    Pavekka

    Ei ole vastaavaa laatupoikkeamaa osunut kohdalle samassa ketjussa koskaan millään merkillä. Voi se mahdollista olla, ei vaan ole näkynyt. Epätasaisesti kuluneita viiloja ja terottamalla karkaistuja hampaita kyllä ollut ja tehnytkin.

    Pavekka

    Amerikassa kaikki on niin isoa. Eihän tuolla täällä tekisi mitään kun ton kokoisia puita ei ole ja pienemmätkin menee tukiksi.  Mahtaako tuollakaan? Vaatii isot vehkeet ja silti saanti huono.

    Tommosia pieniä ollut korjattavana pari kertaa. Kyllä niillä halkoo jos pinna kestää. Ei niistä miesten töihin ole.

    Pavekka

    201:iä on saanut Johonkin 680e kun viimeksi kyselin. Mun mielestä ei kannata neljää sataa käytetystä kakssatasesta. Mutta saahan sitä pyytää ja ostaa jos sitä mieltä. Ennen tronikkia käytettyjen kakssatasten hinnat lähti laukalle ja tuntuu jatkuvan vaikka uusi 201 on vastaava tai hiukan parempikin.  Kyllä hyvästä kakssatasesta silti jotain kannattaa maksaa jos löytää. Usein ne on paljon käytettyjä tai kiinalaisilla tarvikesylintereillä ja osilla tai puolimoottoreilla tekohengitettyjä. Niiden kannattavuus ostomielessä on aika paljon tuurikauppaa kun ei tiedä kuka millaisella osaamisella ja budjetilla on niitä laitellut. Hiukan karsastan 200:ia koska ehjinä niitä ei tahdo tulla markkinoille. On niin hyviä että ei niistä luovuta. Myyntiin tulee ne joissa paha vika tai paljon käyttötunteja. Varsinkin jälkimmäinen on työläs ja kallis laitettava. Silti niissä on jäännös hintaa.

    Pavekka

    Vanhoista muistoista niin välitä kestovoidelluista. Halvempi tehdä= kertakäyttöisiä.  Kyllä sitä rasvaa kuluu vaikka ei täyteen laitakaan. Aika epäilyttävää kuraa joskus niin parempi vaihtaa.  Kulmavaihteessa on vaatimuksia ja ihan kaikki ei sovi. Sahamerkkirasvat on nollarasvoja mutta yleiset nollarasvat ei täytä muita kulman vaatimuksia. Tuo redline täyttää mutta ei ole nollaa. Kyllähän se lämmettyään toimii mutta tuleeko ennen lämpeämistä sitä kuivakäyttöä? Eli jos joku kertoisi redlinestä kokemuksia?

    Pavekka

    Mielestäni pikakiristys on ihan kiva jos sitä osaa käyttää. Sama juttu ns. Kuttaperkkasahat ja isäntäsahat. Jotkut vaan juuttuu outoihin kynnyskysymyksiin. Kyllä saha käyntiin lähtee jos se on kunnossa.

    Pavekka

    Hyvä saha mutta ellei oikeasti tarvi kahvalämmitystä tai muutamaa lisävattia niin 201 on parempi.

    Pavekka

    Ammattimallin moottorisahoissa nähnyt loppuunajettuja kytkimiä. Muissa aika harvinaisia. Just eilen vaihdoin trimmeristä. Siinä oli joku tehdasvika kun kytkin asettui väärin pituusakselilla ja kului reunasta. Lasittunutta nähnyt koskaan missään. Eli ei kovin yleinen. Katkenneita jousia ja käpälän kiinnityksiä ollut. Samoin venyneitä jousia. Nämä pyörittää terää tyhjäkäynnillä.

    Luistavissa raivureissa ollut joskus vääriä tai väärin asennettuja tai kuluneita prikkoja. Palikat kantaa ja terä ei kiristy oikein.

    Pitäisi ostaa kulmavaihde rasvaa. Ei jaksa noita pieniä merkkituubeja. Mitä ootte käyttänyt? Aattelin redlinen cv2:sta. Mutta viskositeetti epäilyttää kokemuksia?

    Pavekka

    Ihan vastaavaa ei ole muilla. Huski myy 543:sta kilpailijana mutta ei se ole. Yläkahvamallina löytyy 540.  201:sta oli ruuvisäätöisenä -15 jälkeen kaikki on automaattisäätöisiä. C-EM on muistaakseni vain lisävarusteltu. Primer jne. Jos nykyinen on tronic ja toimii hyvin mitä sitä vaihtaa.

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 699)