Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 431 - 440 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Kiitos jäbikselle tarkennuksesta. Todellakin todistit taitosi. Olet pelimies.

    Pavekka

    Käyvän sahan kääntely on enemmänkin maneeri  ja vian olemassa olon toteaminen. Ei sillä pysty ongelmaa kohdentamaan.  250:ssä on ikänsä puolesta todennäköisesti jo sen verran tunteja takana että siellä kulumaa monessa paikassa.

    Pavekka

    Jäbis kertoo nyt tarkasti yksilöidyn mallin mistä puhuu?  Tarinat muuttuu lennon aikana..

    Pavekka

    Juuri niin. Jäbis itse otti imuilmaa kampikammion ympäriltä ja sitä on näkynyt noissa museovehkeissä. Uudet ottaa muualta.

    Pavekka

    Kyllä kahvalämmitys ihan kiva on. Ei mitenkään pakollinen mutta kiva. 201:en ainoa puute.

    Kyllä sahat paremmin toimii jos niitä viitsii huoltaa. Ei ole suuri homma töiden jälkeen puhallella paineilmalla ylimääräiset pois, teroitella ketjua ja kiristellä ym. Tosin niitä on käyttäjiä joilla otteet on niin rajut että tavallinen huolto ei riitä. Jos osaa käyttää sahaa oikein niin ns. Guttaperkka sahoillakin pääsee todella pitkälle kunhan mielellään jättää huskin halvimmat väliin.

    Pavekka

    En tiedä mistä jäbis ottaa imuilmansa ja tietääkö itsekään. Mm. 244 ottaa sahan pohjasta kampikammion läpi ja jäähdyttää sen siinä samalla. Siinä on joku ejektorivaikutus koska imee myös kytkin pölyt ja koneesta tulee käytön myötä saastainen. En ole tuota rakennetta nähnyt uudemmissa sahoissa. Yleensä esilämmitetty imuilma otetaan sylinteriltä.

    Pavekka

    Mönkkärit on hupivehkeitä. Ei niillä hirveästi kannata vinssailla. Tulee rungoille hintaa.

    Pavekka

    Kk alalaakeri tai vierasesine sylinterissä ekana tulee mieleen kerran öljyä oli. Mark 1:ssä on muovikehäiset akselilaakerit ja jos 2:ssa samoin niin tuskin niistäkään mitään vakavaa. Voi pakoputkestakin irrota jotakin tai kaasuttimesta. Kerran meni kk laakeri kesken sahauksen. Saha sammui yhtäkkiä ja meni jäykäksi. En tiedä mikä varsinainen syy oli. Koneistusvirhe luultavasti.

    Kai voisi olla vielä seosvirhekin. Eli tunessa tai magneettiventtiilissä jotakin. Tekee saman uudestaan uudella sylinterillä ja männällä ellei ole ohimenevä vika. Varmaan tunen diagnostiikka tunnistaa tämän, tai ei.

    Pavekka

    🙂  omat vehkeet on aina ylivertaisia. Universaali ilmiö.

    Pavekka

    Kuukle ei tunne tommosta 21 mallia?  244:ssa ja 51:ssä jonssissa nyt ainakin muistan nähneeni mutta molemmat on menneitä suuruuksia.

Esillä 10 vastausta, 431 - 440 (kaikkiaan 699)