Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Ei tämä ole mielipide kysymys. Jos yritys päättää toimia suomessa se toimii suomen lainsäädännön puitteissa. Ei tänne voi tuoda kiinalaista työvoimaa kiinalaisilla työehdoilla tai kiinalaista hallintokulttuuria. Varmaan monen mielestä se olisi kivaa kun voisi omillaan yrittää miten huvittaa.
Pavekka 6.2.2021, 06:04Valtio maksaa aika paljon erilaisia yritystukia ja subventoi imvestointeja. Tottakai poliitikot haluaa nähdä vastinetta rahalle. Työpaikkojen ja verotulojen vuoksi niitä tehdään. Närää sekin aiheuttaa aiheesta jos esim. australialainen kaivosjätti tulee suomeen saa yritystukea, oikeuden maaperän hyödyntämiseen ym. ja vaivan palkaksi siirtää voitot veroparatiiseihin ja jättää jälkien siivouksen veronmaksajille. Ei saisi olla naiivi. Tottakai valtiovallan poliitikkojen toimesta pitää ja kuuluu reguloida mitä yksityinen omaisuus päättää touhuta omaisuudellaan suomessa.
Pavekka 5.2.2021, 15:26Sen vuoksi kun sairaanhoitajat, nurmiporat ja kaikki muutkin brolet kuvittelee mielessään olevansa jotain omistavaa kansanosaa ja äänestelee näitä kykypuolueita.
Pavekka 5.2.2021, 09:46Jos se rahaa olisi jollekin tuonut ei sitä ois lopetettu. Normaalia liiketoimintaa. Kyllä sähkölle vielä kysyntää löytyy vaikka kymmenelle hanhikivelle kunhan polttomoottori autot, puunpoltto, turve ja kaikki kiva kielletään.
Pavekka 3.2.2021, 20:17Mark2 on niin tuore malli että ei siitä varmaan vielä kovin paljoa ole ”juttua” Vanhemmasta on enemmän. Toivottavasti huski on nyt onnistunut.
Pavekka 1.2.2021, 22:51Tilauskamaa ne on kaikki muillakin merkeillä. Eikä sillä väliä kun tulee aika nopeasti keskusvarastoista. Korona nyt vähän sotkenut kaikkea. Huskin ongelma on omat standardit ja oma kehitystyö. Mm. Laakerit on omaa suunittelua ja valmistetta. Niitä ei oikein voi vaihtaa parempiin kun ei muualta saa. Sitten on pakko laittaa niitä omia vaikka tiedät huonoiksi. Stihl käyttää millisiä standardi kamoja. Voi hakea laakeriliikkeestä laatu merkkikamaa.
Pavekka 28.1.2021, 14:26Ne on huolto hommat välillä mekaniikan lisäksi sielunhoitoa. Pitää olla hyviä tarinoita takataskussa valmiina.
Pavekka 27.1.2021, 20:09Niissä kaasuttimissä on vaan yksi kurkku. Se toinen eli ylempi on välihuuhtelun läpällinen ilmareikä. Mun mielestä läpän ei kuulu liipotella tuulessa eli sitä pakko-ohjataan mekaanisesti kaasuakselin vivustoilla. Tuo nyt ainakin selittäisi ongelmia. Vaikuttaisi että ilmahuuhtelukoneilla on taipumusta kerätä töhkää kaasuttimeen. Sen vaarallisuudesta ei tarkkaa tietoa. Tuskin ainakaan hyväksi on. Syynä lienee suurempi ilmantarve ja harvempi suodatin. Ei siitä haittaa olisi jos suodatinta puhdistaisi liiankin usein.
Pavekka 27.1.2021, 19:58On se noinkin. Tosin vaikea sanoa varmasti tarinoiden varassa ollaan, jotain yksityiskohtia voi puuttua. Esim. Kone ei käy kunnolla tai ollenkaan jos rengas on edes osittain jumissa. Ei se pääse karstaa kasvattamaan. Eikä sitä öljyä normaalisti niin paljon koneessa ole että kerääntyisi ongelmaksi. Jos männässä olisi väärä toleranssi eli ahdas rengasura se olisi mitattavissa ja se olisi tehnyt luultavasti saman siinä kaverin koneessa. Muutama jumittunut rengas ollut. Pari oli saanut vettä ja aikaa, yhtä ajettu perämoottoriöljyllä ja yhtä halvalla öljyllä ja luultavasti pienillä kierroksilla terää painaen. Vaikea tapaus.
Pavekka 27.1.2021, 09:18Huono öljy, pienet kierrokset.