Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 411 - 420 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Ei tämä ole mielipide kysymys. Jos yritys päättää toimia suomessa se toimii suomen lainsäädännön puitteissa.  Ei tänne voi tuoda kiinalaista työvoimaa kiinalaisilla työehdoilla tai kiinalaista hallintokulttuuria. Varmaan monen mielestä se olisi kivaa kun voisi omillaan yrittää miten huvittaa.

    Pavekka

    Valtio maksaa aika paljon erilaisia yritystukia ja subventoi imvestointeja. Tottakai poliitikot haluaa nähdä vastinetta rahalle. Työpaikkojen ja verotulojen vuoksi niitä tehdään.  Närää sekin aiheuttaa aiheesta jos esim. australialainen kaivosjätti tulee suomeen saa yritystukea, oikeuden maaperän hyödyntämiseen ym. ja vaivan palkaksi siirtää voitot veroparatiiseihin ja jättää jälkien siivouksen veronmaksajille. Ei saisi olla naiivi. Tottakai valtiovallan poliitikkojen toimesta pitää ja kuuluu reguloida mitä yksityinen omaisuus päättää touhuta omaisuudellaan suomessa.

    Pavekka

    Sen vuoksi kun sairaanhoitajat, nurmiporat ja kaikki muutkin brolet kuvittelee mielessään olevansa jotain omistavaa kansanosaa ja äänestelee näitä kykypuolueita.

    Pavekka

    Jos se rahaa olisi jollekin tuonut ei sitä ois lopetettu. Normaalia liiketoimintaa. Kyllä sähkölle vielä kysyntää löytyy vaikka kymmenelle hanhikivelle kunhan polttomoottori autot, puunpoltto, turve ja kaikki kiva kielletään.

    Pavekka

    Mark2 on niin tuore malli että ei siitä varmaan vielä kovin paljoa ole ”juttua”  Vanhemmasta on enemmän. Toivottavasti huski on nyt onnistunut.

    Pavekka

    Tilauskamaa ne on kaikki muillakin merkeillä. Eikä sillä väliä kun tulee aika nopeasti keskusvarastoista. Korona nyt vähän sotkenut kaikkea. Huskin ongelma on omat standardit ja oma kehitystyö. Mm. Laakerit on omaa suunittelua ja valmistetta. Niitä ei oikein voi vaihtaa parempiin kun ei muualta saa. Sitten on pakko laittaa niitä omia vaikka tiedät huonoiksi. Stihl käyttää millisiä standardi kamoja. Voi hakea laakeriliikkeestä laatu merkkikamaa.

    Pavekka

    Ne on huolto hommat välillä mekaniikan lisäksi sielunhoitoa. Pitää olla hyviä tarinoita takataskussa valmiina.

    Pavekka

    Niissä kaasuttimissä on vaan yksi kurkku. Se toinen eli ylempi on välihuuhtelun läpällinen ilmareikä. Mun mielestä läpän ei kuulu liipotella tuulessa eli sitä pakko-ohjataan mekaanisesti kaasuakselin vivustoilla. Tuo nyt ainakin selittäisi ongelmia. Vaikuttaisi että ilmahuuhtelukoneilla on taipumusta kerätä töhkää kaasuttimeen.  Sen vaarallisuudesta ei tarkkaa tietoa. Tuskin ainakaan hyväksi on. Syynä lienee suurempi ilmantarve ja harvempi suodatin. Ei siitä haittaa olisi jos suodatinta puhdistaisi liiankin usein.

    Pavekka

    On se noinkin. Tosin vaikea sanoa varmasti tarinoiden varassa ollaan, jotain yksityiskohtia voi puuttua. Esim. Kone ei käy kunnolla tai ollenkaan jos rengas on edes osittain jumissa. Ei se pääse karstaa kasvattamaan. Eikä sitä öljyä normaalisti niin paljon koneessa ole että kerääntyisi ongelmaksi. Jos männässä olisi väärä toleranssi eli ahdas rengasura se olisi mitattavissa ja se olisi tehnyt luultavasti saman siinä kaverin koneessa. Muutama jumittunut rengas ollut. Pari oli saanut vettä ja aikaa, yhtä ajettu perämoottoriöljyllä ja yhtä halvalla öljyllä ja luultavasti pienillä kierroksilla terää painaen.  Vaikea tapaus.

    Pavekka

    Huono öljy, pienet kierrokset.

Esillä 10 vastausta, 411 - 420 (kaikkiaan 699)