Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Saahan niitä tilaamalla jos haluaa. Ei ole näköjään makita edes uusilla malleilla saanut takamatkaa kurottua. Se on stihl tai husqvarna jos enemmän sahailee, Toi 501 on hyvä jos ei ihan täysillä tee. Siinä ei ole noita kipuisia välihuuhteluita ja tunehommia. Toivottavasti varastot on vain väliaikaisesti loppu. Luultavasti tulossa on uusi välihuuhdeltu seuraaja malli. Sittenhän se on yhtä huono tai huonompi kuin muutkin.

    Pavekka

    Tuskin se käynnistin naru ruokatauon aikana jäätyy. Ja vielä juuresta niin lujaa että antaa alkupään tulla ulos. Ja lukihan siinä vielä että sahattiin välissä ja vauhtipyöräkin oli jumissa. Jos naru jäätyy ei se vauhtipyörään vaikuta. Narun jäätymiseen auttaa uusi rispaantumaton naru joka on alkuperäisen kaltainen ja oikean levyinen.

    Pavekka

    Niitä on myös suunitteluvikoja jonka ongelmat koskee koko mallisarjaa. Ne voi olla tarkoituksellisiakin tai salattu niin ettei niitä virheiksi tunnisteta.

    Pavekka

    ? kiitos vinkistä. Kerro miten kävi kun yritit omilla ohjeillasi.

    Pavekka

    Kai se on vähän maku- ja mieltymyskysymys. Monelle 201 on riittävä kaikkeen paitsi rungon pätkintään vaikka kyllä sekin menee jos saa kestää vähän kauemman.

    Pavekka

    Uskon kun näen tai ehkä jos joku luotettava taho uskottavasti kertoo miten operaatio suoritetaan.

    Jokatapauksessa jos edes onnistuu vaatii erikoistyökalun. Tavallisen laakerivetäjän teräs ei kestä jos kestää mikään muukaan. Lisäksi kuulakehä ongelma jää paitsi muovisissa. Ja siltikään ei juuri ole väliä koska ei ole kotikorjaajien juttuja eikä perusmerkki huollonkaan.

    Pavekka

    En tiedä kun en ole nähnyt. Kovin epäilen. Oisko vuosikymmenien takaiset muistot sekoittunut stefan vetäjään? 242 pitää avata joka tapauksessa koska vauhtipyörän laakeri on olakkeen takana. Kytkimen puolen voi ainakin teoriassa vetää ulkoa. Uuden laakerin laittamisessa on höyläämisvaara miksi ei vanhan vedossakin. Jokatapauksessa kannattaa unohtaa ulkoapäin vetämiset. Jos edes onnistuu ei ole kotikorjaajien suorituksia.

    Pavekka

    Kannattaa säätää ensin. Aattelin että on koitettu jo. Ellei säätö pysy kalvoa voi epäillä. Jos kaasuttimen avaa samalla sieltä kannattaa huoltaa kaikki huollettavat.

    En ole koskaan ulosvetänyt laakeria ulkopuolelta enkä todistettavasti tiedä sitä tehdyn. En ole ihan varma onko edes mahdollista. Sahan lämpösovitteet on tiukkoja eli vetoon vaadittava voima on suuri. Vetoviiksi mikä laakeriin tartutetaan pitäisi olla lujaa terästä. Lisäksi kehä pitäisi rikkoa ja saada palaset talteen ettei riko mitään. Kammiota olisi hyvä lämmittää mutta mahtaako lämpöä saada rajoitettua niin ettei johdu laakeriin?  Jos joku on onnistunut ulkoapäin niin taitava on asentaja.

    Pelkästään laakerin veto irtonaisesta kampiakselilista on välillä työlästä. Vaikka pääsee vetämään leuoilla suoraan ulkokoolista. Pitää olla hyvä ulosvetäjä ainakin kylmänä. Muutama on pitänyt hioa kun muu ei ole tehonnut.

    Pavekka

    Mm. Luotettavuutensa ansioista se on vieläkin yksi parhaista sahoista mitä on. Laakereita ei saa vedettyä ulkokautta eikä siinä järkeä olekaan kun helpommin se käy purkamalla. Peruskorjaus pitäisi melkein tehdä itse tai jollain tutulla. Tuntitöinä tulee niin kalliiksi etteivät liikkeessä tee.

    Pavekka

    Voisi se stefakin olla varsinkin jos ongelmat jatkuneet hetken. Stefa on kuluva osa ja pikkuhiljaa häiriöt alkaa ja pahenee. Saha tarvisi mitata ja kuunnella käyntiä niin tietäisi mitä on tehtävissä. Jos hyvin käy sen saa pienellä kuntoon jos ei vaatii peruskorjauksen. Osia saa mutta jotkut vaatii temppuilua.

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 699)