Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Heinikkoa olen isolla raivurilla niittänyt. Siinä se on hyvä kun lääni on pieni ettei paino pääse vielä tukahduttamaan. Todella tehokas niittokone iso raivuri pitkällä siimapäällä. Tosin vie isostakin koneesta kaikki tehot. Ojaperkuisiin ym. Ottaa mieluusti pienemmän.
Pavekka 30.3.2021, 10:48Paha paikka. Ja hyvä vinkki. Ei ole osunut vastaavaa. Kooli on kovaa ainetta paha työstää jos siihen menee. Täällä maksoi laakerit stihlillä kuus euroo ja laakeriliikkeessä ois n.viisi. Sahaa ei käy tavalliset. Pitää olla korkeakierroslaakerit. Kyllä ne laakeriliikkeessä tietää jos muistaa sanoa mihin tulee.
Pavekka 25.3.2021, 23:27🙂
Pavekka 25.3.2021, 22:28Niin no oikeasti se ei ole tyhjäkäyntisuutin vaan matalakierros suutin. Se vaikuttaa koko kierrosrekisterissä mutta pääosin säätää kiihtyvyyttä ja tyhjäkäyntiä.
Jos la loppuu niin se viittaa että l:ä on liikaa auki. Joskus la läppäakselin vipu ollut vääntynyt niin ettei ota säätöruuviin kontaktia.
Se voi olla että tuossa mallissa on vain yksi seosruuvi. Se toimii päinvastaisella kiertologiikalla. Laittelin just 450:stä. Jossa oli tuo zaman yksi ruuvinen versio.
Ellei säädöt auta siellä on joku muu vika.
Pavekka 11.3.2021, 14:31Tulpan musta väri viittaisi rikkaaseen seokseen. Palotapahtuma varmaan kaipaisi vähän tutkimista. Outo tapaus jos käynti on silti normaali. Muuten tankin ajoaika vertaus ei ole kovin tarkka mittapuu kun sahat ja tankit on erilaisia. 346: kin on kahdella eri sylinteritilavuudella. Mark2:ssa viritysastetta on nostettu edeltäjäänsä verrattuna ja bensaa enemmän polttamalla sitä tehoa tulee. Ominaiskulutukseltaan välihuuhdellun moottorin pitäisi olla tavallista parempi. Eli jos 50cm3 346 vie vähemmän kuin 550 niin kyllä se vikaan viittaa. Tai sitten tunen ohjelma syystä tai toisesta pitää seosta manuaali säätöistä rikkaammalla jos olosuhteet on vertailukelpoisia.
Pavekka 10.3.2021, 21:19Husqvarna on niin suuri toimija että se voi suunitella ja tilata laakerivalmistajilta omanlaisiaan villin mittaisia laakereita. Ja niinhän se tekeekin. Miksi se niitä muille myyntikanaville halvemmalla myytäväksi antaisi? Ei niitä laakeriliikkeistä löydy. Toki käyttää se standardi mallejakin. Niitä tietenkin löytyy muualtakin.
Pavekka 10.3.2021, 19:22Juuri näin. Laakereista vielä että huski käyttää erikoisia juuri sen vuoksi ettei niitä haeta laakeriliikkeistä. Käyttäjälle se tarkoittaa ettei niitä voi vaihtaa parempaan eikä huonompaan. Vain niihin mitä huski toimittaa.
Pavekka 10.3.2021, 19:07Niillä täytetään tyhjää tilaa eli nostetaan kampikammion puristussuhdetta. Hitausvoimiin se tuskin liittyy koska osuus koko akselin painosta on melko pieni. Muovi on vaan halpa täyte.
Pavekka 10.3.2021, 14:24Tietysti nyt pitäisi ensin tietää mikä siellä tarkkaan ottaen on hajonnut ja miten se on ilmennyt. Tuosta arton valokuvastakaan ei näy mitkä laakerit siellä on ja onko kuva mark2:sta? Mutta se mitä näkyy niin näyttää vaan 550 kammelta. En vaan ole nähnyt sulaneita runkokehiä mutta sehän ei tarkoita etteikö sellaista voisi olla ja siksi se kiinnostaakin.
Pavekka 10.3.2021, 13:31Juuri ne muovilaakerit on olleet ainakin mark ykkösessäkin kipupiste. Ja sama tietysti muillakin merkeillä. En tarkkaan tiedä miten ne juuri 550:ssä korkkaa mutta olin ymmärryksessä että kammion jäähdytystä parannettiin juuri tästä syystä mark kakkoseen. Epäilen että vikakuvaus ei ole ihan totuudenmukainen. Yleensä muovikehät sulamisen sijaan murenee kappaleiksi ikääntymisen ja toistuvien lämmönvaihteluiden vuoksi. Sitten kone sylkee ylimääräiset kappaleet ulos ja kuulat vapautuu kehällä jolloin laakeri menee epäkeskoon ja stefat kuluu ja alkaa vuotamaan. Vauhtipyörä voi kolahtaa puolaankin. Raivaussahan holkkilaakerit toimii eri periaatteella. Ne toimii laahauslaakerina akselilla mutta nailon kuulakehä ainoastaan pitää kuulat halutulla paikalla mutta ei varsinaisesti kulu. Lisäksi niihin ei pitäisi kohdistua niin suuria lämpötiloja että pääsisi sulamaan. Kiertokanki laakeri vikoja on ollut. Kaikki tähän astiset on jumittaneet koneen.