Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Ollut myös noita powersharppeja ja saha jossa tuo teroitinkivi sisäänrakennettuna mainitussa purukotelossa. Melko hömppää molemmat. Sisäänrakennettu kivi ja päältäteroitus. Ei niillä saa terävänäkään tavallisen ketjun leikkuutehoa. Ketjussa leikkuuteho tulee terävyydestä ja hampaiden korkeuserosta. Tuota korkeuseroa on vaikea saada vauhdissa teroittamalla. Powershapissa on sen vuoksi erikoinen hammaskulma. Akkurälläkällä sen helpoiten terottaa ja homma toimisi paremmin jos ketjuja myytäisi irrallisina yksittäin. Mutta huonoleikkuisena se ei oikein sovi kuin purkuhommiin tai aloittelijoille. Jos osaa teroittaa ja sahaa puhdasta puuta ei noiden kanssa jaksa kauaa leikkiä.

    Tässä nyt taas keksitään pyörää uudestaan eri hammasmallivirityksillä. Varsinainen heikoin lenkki tuntuu olevan vuodesta toiseen käyttäjä joka ei jaksa viilata. Jurnuttaa tylsällä ja  hajoittaa ketjut ja koneet.  Sitten kiukutellaan kun kuttaperkka ei kestä.

    Pavekka

    Mikä ajatus tuossa 1.6. 325 mitassa on? Poikkeava standardi kun täällä kaikki kaupat myy kuitenkin 1.5:sta.  Möhkösahoissa on 1.6 mutta ne on isoa 3/8:a.

    Ketjut on niin halpoja ettei ole viitsinyt juuri leikkiä ja investoida työkaluihin. Muutaman kerran joitakin harvinaisia mittoja tehnyt. Ihan vaan em. rälläkällä,pistepuikolla ja pallovasaralla. Hyvin yksinkertaista.

    Ketjutyypillä ei ole ollut niin hirveätä merkitystä. Kaikilla on mennyt puu poikki kun on terässä. Ammattikäytössä tai ellei viilausasiat ole hanskassa niin voi perehtyä asiaan tarkemmin. Pääosin mennyt perusketjuilla. Helppo viilata ja hyvä tarjonta. Talttaketjua ja äkskuttiakin ollut. Ihan ok. mutta ilmankin pärjää vallan hyvin.

    Pavekka

    Vähän kohtuutonta tuo akkulanseeraus aina välillä. Saa käsityksen että olisi joku erityinen syy luopua polttomoottori sahoista ja varmaan joillakin onkin. Vaihdan vasta sitten kun se oikeasti on vaihtoehto. Toistaseksi on varaa ostaa bensaa eikä pakokaasut ole ylitsepääsemätön ongelma. Kuulosuojaimia joutuu käyttämään molemmissa. Ei tässä nyt oikein ole vielä näkynyt pakottavaa tai edes hyvää syytä luopua bensan kanssa lutraamisesta.

    Pavekka

    Kovin nyt kehuttiin echoa. Oisko viimenkin päässyt pääkaksikon tasolle?  Ollut monta echoa ja ihan kelpo vehkeitä olleet mutta ergonomia jäljessä. Stihl liikkeessä oman merkin saatavuusogelmien vuoksi ottivat echoa kokeeksi. Nihkeätä ollut kaupanteko. Pääsyyt hinta ja kylmätyyppien käsituntuma. Ei ole sama. Lyhyt oteväli ja korkeampi profiili tuntuu oudolta.

    Huolto ja varaosat ei ole ollut echolla ongelma. Osia saa ja kohtuuhintaan mutta tilaustavaraa. Tarviketuotantoa ei ole ja purkuosat harvinaisia. Sahat on yksinkertaisia koneita, echon korjuut onnistuu monimerkkikorjaamoissa ihan hyvin. Suomessa varmaan kaikki korjaamot korjailee muitakin kuin omaa merkkiään.

    Pavekka

    Ettei ois mätäkuun juttuja? Jos jonssi tuohon hintaan irtoaa niin haen heti. Auto jo lähti käyntiin ja huutelee koska mennään?

    Pavekka

    Eli tronikissa olisi kiihdytyspumppu? Yleensä tronikin käyntivaivat korjaantuu magneettiventtiilin vaihdolla mutta voihan niissä olla ihan samoja vikoja olla kuin kaikissa muissakin. Mutta tässä tarinassa ei nyt joku mätsää. Tronikin varaosakuvissa ei ollut pumppua. Eli sitä ei ole tai sitä ei saa.

    Pavekka

    Kiihdytyspumppu viittaisi ruuvikaasariin. Mooaaminen laihaan seokseen eli L:ää voisi avata. Ja hoon tarkistaa. Ellei auta koneessa on vuoto tai kaasutinvika. Voi olla että viallinen kipinä aiheuttaa samantyylisiä oireita mutta ne on harvinaisia. Jos taas identtisiä oireita niin on erittäin harvinaisia jos edes mahdollisia. Niin eli 201:stä on tronikilla että ilman.

    Pavekka

    Ei se puolan ilmaväli ihan niin tarkka ole. 0.3 taisi olla virallinen luku. Huskilta saa eurolla työkalun siihen. Käyntikortti,pelikortti, jne käy myös. Liian iso ilmaväli on vaikuttanut enemmän käynnistysvaikeuksina. En usko, että auttaisi sammumisongelmiin mutta ei siitä väärästä lukemasta hyötyä ole eli tarkistaa jokatapauksessa.  Epäilen että nuo alkylaatin haihtumiskysymykset vaikuttaa käänteisesti talviominaisuuksiin. Eli vähempi ainesosien haihtuminen parantaa säilyvyyttä mutta vaikeuttaa kylmäkäynnistystä.  Ei parempaa tietoa kunhan vaan epäilys.

    Pavekka

    Ilmahuuhtelumoottorin säätö on tarkempaa kuin tavallisen mutta jos säätöasiat on hallussa ei se paljoa poikkea. Toinen ominaisuus on että ovat herkempiä vuodoille. Eli tavallissa voi säätämällä kompensoida vuotovikaa pidempään. Tehoa ilmahuuhtelu ei tuo lisää mutta välihuuhtelu vähentää palamatta läpikulkevan polttoaineen määrää eli vähentää kulutusta ja pakopäästöjä. Ilmeisesti myös jäähdyttää konetta. Pidemmistä lämmitysajoista ja sisäänajoista raportoitu.  Huuhtelun pääongelma on lisääntynyt sälä, monimutkaisempi ja vikaherkempi rakenne. Kaikki ei johdu huuhtelusta itsestään vaan kohteeseen valituista rakenneratkaisuista. Echo on ollut hyvä ostos juuri tuon vuoksi kun myy vielä tavallisia.

    Pavekka

    Tossa se ydinasia tuli todettua. Sahat tarpeen mukaan. Turha uhota metallirungoista ja ylisuurista ammattimalleista. Pitäisi kartottaa tarve ensin.

    Echolle löytyi varaosakuvat. Näytti olevan aika suora kilpailija varnan 543 mallille. Ei ole vieläkään 201:lle muuta verrokkia kuin vanha 200. Echon testiä odotellessa.

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 699)