Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 699)
  • Pavekka

    Kyllä niitä koneita oppii liikkeelle saamaan aika nopeasti mutta että sillä saa jotakin aikaiseksi on ihan eri asia. On niitä nähty kuskeja jotka on ikänsä tehneet mutta ei silti osaa. Eikä aina vanhuuttaan vaan sen vuoksi kun konekuskiksi synnytään. Eikä ole kulttuuri eikä kansalaisuus kysymys.

    Jos palkkaa kuskia koneeseen tai metsään niin kyllä tarkkana saa olla ettei tule kalliita vahinkoja. Sitten pitäisi vielä ymmärtää tekniikasta jotakin ja osata jättää kännykkä taskuun. Tämä viimeisin tuntuu olevan vaikea taito.

    Pavekka

    :-)))

    Pavekka

    Voihan sen noinkin kääntää.:-)))   Sitten kun saat rekisteröimättömän auton vakuutettua kerro toki miten sen käytännössä teit.

    Pavekka

    Mitenköhän ns. peltoauton saa vakuutuksiin ellei sitä ole rekisteröity?

    Vastaus. Ei mitenkään.  Sen vuoksi pelto-ja jääauto rata pitää olla suljettu alue.

    Korvausvelvollisuus määrittyy vahingonkorvauslain mukaan mutta se ei tarkoita että aina olisi korvausvelvollisuus aiheutuneesta vahingosta.

    Pavekka

    Ei vahingon aiheuttaja ole aina korvausvelvollinen. Helposti voisi ajatella niin.  Liikennevakuutusta ei voi yleensä ottaa ilman rekisteröintiä. Hevoset on luultavasti molemmista velvollisuuksista vapautettu.  Tuskin saa vastuuvakuutuksiakaan. Jos hevosella vetää moottoriajoneuvossa käytettäväksi tarkoitettua ajoneuvoa kuten kärryä sen rekisteröinti/vakuutus menee kärryn mukaan ei hevosen. Hevoskärryissä hevosen.

    Pavekka

    Niin tuskin se lakkoilu paljoa haittaa jos tuotanto seisoo puupulan vuoksi muutenkin. Teollisuudessa palkkakustannusten osuus ei ole niin merkittävää muiden kulujen rinnalla. Ajan henki ja työmarkkinateatteri on nyt vähän patruunoiden puolella kun broletkin keuhkoaa lehtien palstoilla kannattavuus kysymyksistä huolestuneena.

    Pavekka

    Varaosapuolat on varmaan sitten kakkostyypin puolia kun on kalliimpia. Eli sopinee ykköseen suoraan. Pitääpi jututtaa huoltoa. Puolia ei kannata ostaa ilman vaihtotakuuta.  Irtokipinä ei takaa toimivuutta. Näissä huskin omissa ykköspuolissa ollut juuri käyntiongelmia samoinkuin kiinanpuolissakin. Eli ne voi antaa nättiä kipinää sylinterin päällä, lähteä käyntiin ja käydä mutta käy huonosti pätkii kierroksilla tai ei pääse sinne asti tms.jne.

    Pavekka

    Tyyppi joo ykkösversioissa. Ennen uusi maksoi n.30. Näköjään huski päivittänyt hinnat jos seiskaa vaatii. Kai se kiinanroskapuola tossa kohtaa menee. Kakkosversiossa voi olla parempi puola mutta varmaan muitakin osia pitää vaihtaa.

    Pavekka

    Mitä tuo ettei suositella ehto käytännössä tarkoittaa?  :-))   Tässä akkujen ylistyksessä pitäisi olla kohtuus. En vastusta mutta ostan vasta kun on polttomoottorien vertaisia omassa käyttötarkoituksessa eikä ole vielä ihan lähelläkään.

     

    Pavekka

    Nii-in eka tesla jo räjäytettiin korjauskelvottomana kun akut oli poks. Voi olla että tämä akkuvallankumous jää osittain telineisiin kun vehkeitä ei kannata korjata. Onko se sitten vihreää siirtymää kun ei tule käytettyjen markkinoita ja tehdään vaan uutta roskaa vanhan roskan tilalle kun parempaa ei kannata. Akkuporakoneissahan tämä on jo vallitsevaa. Ei korjata eikä kannata kennottaa. Pienkoneet menee samaan niiltä osin mitä voidaan polttomoottori versiot korvata. Tiedä sitten niidenkään korjaamisesta kenno yksittäin. Mulla tilttasi kännyn akku runsaassa kahdessa vuodessa. Jos se vaikka sen tuhannen latausta sieti niin äkkiä loppu sekin ilo. Uusi känny joo.. Autojen kanssa vähän hinnakasta jos paali kutsuu kymmenen vuoden iässä. Täällähän on totuttu tuplaan.

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 699)