Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 754)
  • Pavekka

    Jätkällä lähti mopo totaalisesti lapasesta..? nyt hiukan rauhottavia ja huilaamaan. Eipä niistä pokseista ja puolista pienkonekäytössä paljoa tarvi tietää. Kun ei niille käytännössä voi tehdä muuta kuin vaihtaa toiseen. Puolijohde ja muut komponentit on valettu epoksiin ja millä niitä liuottelet? Tuntuu olevan avattavissakin mikroprosessori pokseissa ongelmia kun liitokset on suojalakattuja ja komponentit merkitsemättömiä. Yhtä korjauskelvottomia vaikka saisi kolvattua kun ei tiedä mitä kolvaisi tilalle.

    Pavekka

    Jätkällä lensi taas tekohampaat soppakulhoon .?  Ei siitä puolasta, boksista ja nimistä niin kannata hikeä ottaa. Periaatteessa puola olisi parempi nimitys kun puola on puola. Kärjillä tai ilman.  Mutta boksi voisi olla puolan lisäksi myös sytytyksen ohjausyksikkö tai peräti suuttimenohjausyksikkö. Tai ihan mikä tahansa mikroprosessori moduuli joka ohjaa jotain järjestelmää tai sen osaa.

    Pavekka

    Kannattaa ensi alkuun vetää henkeä. Jos se on muuten vaan sammunut eikä lähde käyntiin kun hätääntynyt käyttäjä on kastellut koneen. Tulppa auki ja huomenna uudestaan…

    9b riittää normaaliin toimintaan vaikka tuo on korkeapuristeinen malli. Eli kyllä siinä kulumaakin jo on ja voi olla stefa-ja muita vuotoja. Bensaletku ja huohotin nyt ehkä seuraavaksi kannattaa tutkia. On voinut leikatakin jos öljy unohtunut tms.

    Pavekka

    Jos työkseen metsässä heiluu sahan kanssa tai tilit on saannosta kiinni niin eipä siinä oikeasti muita vaihtoehtoja ole kuin huski tai stihl. Sitten on lisäksi vielä monenlaista muuta sahausta missä pärjää hyvin tai paremmin muillakin. Se pelleily tarkoittaa lyhyesti suurin piirtein sitä että konsernissa koetaan asiakkaiden olevan heitä varten.

    Pavekka

    Muistelen että stokker on luopunut huoltovaatimuksista. Se oli enemmänkin jälkimarkkinabisnestä. Ennen echot oli lievästi b-tuotteita. Nykyään taitaa olla jo eturissä. Varmoja ne on ollut aina eikä merkki ole vieläkään lähtenyt kotkotuslinjalle. Itsellä on kolme ja hyvin on toimineet. Varaosat on tavanomaisia ja melko halpoja. Uusin on ergonomialtaan ensi luokkaa. Vanhemmat on vähän hitaanpuoleisia mutta ei ole häirinnyt. 201:llä saa sitten jos on kiire.

    Echo on ihan hyvä valinta. Eipä tuossa stihlin ohessa oikein muita vaihtoehtoja enää ole. Huskilla hommat on mennyt pelleilyksi, dolmar löi hanskat tiskiin ja makita keskittyy akkusahoihin. Sitten ois italialaista ja kiinalaista halparoskaa.

    Pavekka

    Testit on kivoja mutta ne on yleensä ergonomia ja käytettävyys painotteisia.  Se on vasta tulevaisuus, kuluvat vuodet ja markkinat jotka kertoo mikä on hyvä. 201 on niin hyvä ja markkinat täynnä etten usko että 540 tuo paljoakaan uutta. Hyvää ergonomiaa, hyvää suorityskykyä ja entistäkin hankalampaa kaluston ylläpitoa on oma veikkaus. Huski on ollut pitkään  suunitellun vanhenemisen edelläkävijöitä

    Pavekka

    Kyllä sarvijaakolla saa kun osaa. Tosin tulee paskat housuun jo ajatuksesta paljonko tuosta tulee lappua ylikuormasta jos joku pysäyttää. Tosin kuka niitä korvessa katselee.

    Pavekka

    No annetuista spekseistä se on helppo päätellä että kolme akkua per päivä. Eli n. +1200 juuroa plus muuta rojut. Ellei ole latausmahdollisuutta tai roudaa aggregaattia metsään. Siis akkusahoissa kestoa mitataan ajallisesti koska lisävirtaa ei saa kaadettua kannusta. Makitan pikkuakkuja siis kottikärryllinen.  Ymmärsinkö väärin?

    Pavekka

    Kyllä se mun mielestä kuulostaa vähän niukalta jos tositoimet kestää varttitunnin tai kakskytä minuuttia. Asiaan vaikuttanee lataus-ja vaihtoakku optiot. Tässä ei nyt vaan ole asianosaiset kovin analyyttisesti työrutiinejaan ja kalustokäyttöä sekä sisältöä käsitelleet.

    No en sitä tietoa tarvi koska olen tyytyväinen vallitsevaan bensakalustoon enkä ole vaihtoaikeissa mutta varmaan joku hankintaa miettivä on tuollaisestakin kiinnostunut ja kyllä se itseäkin kiinnostaa mutta lähinnä yleisestä mielenkiinnosta.

    Pavekka

    Täällä tuo kuuluisa akkuvallankumous on näyttäytynyt lähinnä pursuavana kiinalaisena roskana sekä käytä ja heitä kulttuurina. Tai törkeänä hinnoitteluna paremmille malleille. Korjattavuutta tai jatkuvuutta ostoksille ei ole kummallakaan.

    En tiedä enkä mene väittämään etteikö raivuri  voisi toimia mutta skeptisyyttä herättää toiminta-aika tosihommissa kun ei tossa paljoa taukoja pidetä kun metsässä temutaan. Moottorisahatkin imaisee virrat alle vartissa jatkuvassa ajossa.

    Mielenkiinnosta kuulisin miten akkuraivurilla työt voisi rytmittää niin että virtaa riittää koko päiväksi ilman patteria vaihtoakkuja.

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 754)