Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 700)
  • Pavekka

    Kyllä jonssiin osia pitäisi löytyä vaikka merkki on jäissä. Varsinkin uudempiin eikä akkutekniikka vielä vanhaa ole. Tosin hinta voi olla mitä on.

    Jos joku tietää miten noita suojamassoja saisi liuoteltua helposti niin kertoo ihmeessä. Tosin epäilen että komponentit on konsernin omaa tuotantoa ja korvaaminen vaikeaa vaikka ne massat saisikin liuoteltua ja vikakohteen eristettyä.

    Huski on ollut aika hyvä näissä. Korjaaminen tehty vaikeaksi ja kalliiksi että käyttäjät oppii ostamaan uusia koneita tilalle.

    Pavekka

    Kiihdytyspumppu,digi ja ilmahuuhtelut on juuri näitä turhia kiusankappaleita 2t koneissa. Nelitahtisissa sama juttu. Juuri tuli joku euro5 paikallismoottori joka ei käy kunnolla ja säätö liimattu. Pitää uudessa koneessa alkaa suuttimia porailemaan.

    Pavekka

    Meriselitykset haisee vähän paskapuheelta. ?

    Pavekka

    Joopa joo.:-)

    Pavekka

    Kiinnostaisi mikä siinä oli vikana? Tai miksi se oli ylipäätään laitettu jos oli viallinen? Ei niissä ole kovin montaa liikkuvaa osaa joita ei normaalilla näkökyvyllä kykenisi vialliseksi toteamaan.

    Pavekka

    Ei kalvon vaihdosta haittaa ole. Joskus siitä voi olla apuakin. Turha huolto on vähän venyvä käsite.

    Pavekka

    Kyllä suuttimien kanssa pärjää kunhan ei tarvisi välpätä tunen kanssa. Tietysti jos joku muu ylläpitää tai muuten ei ole väliä niin mikä ettei.

    Pavekka

    Uusissa on säätörajoittimet että siinä mielessä niitä voi rajojen sisällä väännellä vapaasti ja koittaa jos siitä auttaisi. Ei siis vaikuta takuisiin kunhan ei muuta rajoittimia. Itse säätelen yleensä tarkoituksella vähän rikkaalle. Lähtee paremmin käyntiin ja vähentää leikkausriskiä.

    Tuo videon kaveri oli selvästi taitava säätämään raivuria mutta veti kyllä säädön vähän kireälle. Puoli kierrosta molempia sisään perussäädöstä.  Se on jo jonkinverran ja vaatii käyttötaitoa ja korvakuuloa. Laihan seoksen ja kiinnileikkaamisen raja on liukuva. Hänen käytössään toimii mutta joku toinen voi jo ylikuormittamalla rikkoa. Takuuhuollossa ne takertuisi heti tuohon oli syy tai ei.

    Pavekka

    Alkukankeudet on melko yleisiä. Voi olla vaan erilaisuutta mihin totuttu. Siksi usein suositellaan palaamaan asiaan ellei asetu. Muistelen joskus selvittäneeni että automaattisäädöt on lukittuja. Kaippa nekin voi hakkeroida suurella rahalla. Tuo hyytyminen viittaisi matalasuuttimen ohueen seokseen. Yleensä pienkoneissa ongelma on juuri päästöjen vuoksi laihalle laitettu perusseos. Niitä joutuu välillä jumppaamaan omatoimisesti rikkaammalle.

    Pavekka

    Ihan oikein meni siinä mielessä että helpot ensin ja sitten etsitään vika. Yleensä se vaatii sarjan poissulkevia tarkastuksia ja mittauksia. Puolaa ei voi mitata ja siksi siihen päädytään kun kun muut on varmistettu. Sitä voi myös epäillä oireista ja merkkihistoriasta. Kipinän puuttuminen tai satunnainen puuttuminen on aika varma merkki. Sitten on vähän vaikeampaa jos kipinässä ei ole näkyvää vikaa ja käyntihäiriöt ajottaisia. Ja vielä vaikeampaa jos häiriöt on epätyypillisiä. Niitä voi olla vaikea yhdistää puolaan.

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 700)