Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 697)
  • Pavekka

    Rumpu varmaan irtoaa maljan mukana. Oiskohan ruostunut kytkimeen kiinni ellei lähde? Raivurit on aika hankalia purkaa. Tahtoo mennä aikaa.

    Pavekka

    Mää en uskaltaisi maksaa satasta kiipeilykaadosta kenellekään. Paitsi ehkä jollekin paperittomalle pimeällä työmaalla ja olisi crossipyörä jolla pääsisi tarvittaessa pakoon. Tai no leikkiähän se vaan oli. Oikeasti kaikista työnantaja ja tilaajan vastuun laiminlyönneistä tulee niin löperöitä tuomioita että vidun väliä vaikka putoisi puusta pää edellä.

    Itse asiaan kyllä mun mielestä voima on eduksi kun kaatelee ongelmapuita ongelmasuuntiin. Ei ne niin nätisti ole aina tasapainopisteissä varsinkaan toispuoleiset käkkärämännyt vastatuuleen jne. Kyllä vinssissäkin vähän marginaalia saisi olla. No olenkin enemmän tämmönen mökkirane ja tärkeintä ettei tulisi osumia ns. Omaan maaliin. Juutupessa on jo tarpeeksi toopet töissä kaatoviteoita.

    Niin ketjua olen itse käyttänyt. Mutta kyllä siinäkin aika tarzan saa olla jos niitä kiipeilet ripustamaan joka kuuseen ja konkeloon vaikka olisi mitkä tolppakengät ja nuoruuden intoa. Ei ole vaihtoehto sille joka puita työkseen duunaa. Joku titaani pihtisysteemi sen pitäisi olla. Ei paina mutta kestää.

    Pavekka

    Kyllä uusia kalibroidaan jatkuvasti kun niihin tulee jotain kipua. Tai no ihan uusimmista ohjelmisto versioista ei tietoa. Luultasti niissäkin. Koneethan siis ei itse kalibroi itsekseen yhtään mitään. Se on aina erikseen tehtävä huoltotoiminpide kun ohjelmassa epäillään olevan joku bitti poikittain.

    Pavekka

    Kyllä niitä on joskus pitänyt ruuvata pienkonebensalle. En muista kumpaan suuntaan. Mutta äkkiseltään epäilisin aukipäin.  En löytänyt tietoa alkylaatin energiasisällöstä. Se nyt ainakin selittäisi kulutuseroja. 85 ja 95 kuluttaa enemmän juuri siitä syystä.

    Pavekka

    Onko noi akkuraivurit painavia?

    Pavekka

    Puolilämpöisenä ne yleensä nyittää merkistä riippumatta jos nyittää, mieluummin vielä laskulämpöön mielestäni. Ja nykyvehkeet vähän enemmän kuin vanhat.  Kaikki tietenkin kehuu omia suosikkejaan että viimeistään ensimmäisellä ja sitten vaan sahaamaan. Sähläämällä saa kaikki merkit nyittämään.  Vanhoilla huskin moottorisahoille kymmenenkin on ihan normaalia.

    Pavekka

    Kyllä echo hyvä on mutta kärkkäisellä oli 241 viiteen sataan. Jos sitä paremman tai hinta/ laatusuhteen löytää niin se on kyllä sitten jo oikeasti hyvä ostos.

    Pavekka

    Jos pienkoneita vuosittain käyttää niin ei ne periaatteessa sen kummempia säilöntävirityksiä tarvi. Vuodessa ei vielä jumiin mene eikä sahat niinkään helposti. Leikkureissa mittaribensa vanhenee alle vuodessa mutta jos sen tuoreella käynnistää niin polttaa sen jälkeen ne vanhatkin. Kunhan vaan ei ole vettä pohjalla. Jossakin kohtaa vuoden jälkeen bensa vanhenee niin ettei käy ollenkaan ja tukkii kaasuttimen.  Jyrsimet ja lingot kannattaa ehkä ajaa vallan pienkonebensalla tai edes kauden viimeiset ajot.

    Pavekka

    Ei ole ainoa näitä.. ainakaan heti uudelleen käynnistäessä sitä ei kannata käyttää. Vaatii muutaman ylimääräisen vedon.

    Pavekka

    Mun mielestä tuo sovella kuulostaa aika hyvältä.  Ihmisillä on outoja rituaaleja koneiden kanssa. Yksi on tuo ns. Imulla sammutus. En näe siitä mitään hyötyä mutta jos siitä hyvä mieli tulee ei kai sen väliä.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 697)