Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 716)
  • Pavekka

    Niitä on hyviä kuttaperkka sahojakin. Tiedän ammattilaisia jotka sahailee niillä. Kysyttäessä miksi, sanoi että kevyitä, yksinkertaisia ja halpoja. Ei tarvi pelata. Ostaa uuden kun korkkaa. Tietysti on aina niitäkin joilla hajoaa paremmatkin vehkeet.

    Pavekka

    No on se 241 hengetön jos sitä 550:een vertaa. Mutta 550 on niille jotka painaa tosissaan ja niiden kannattaa ostaa uusia vuosittain tai viimeistään kun takuu loppuu. En tiedä onko se halkopukilla tai saunaklapi hommissa niin tärkeää paljonko jää viivan alle kun laitetaan saannot ja suoritukset jonoon.

    Pavekka

    Sillä putkella on oleellinen merkitys juuri vastapaineiden muodossa kun kakstahti ahtaa seosta taaksepäin. Mutta miten ne paisuntasäiliöt ja pillit mitoitetaan niin että painepulssit resonoi optimaalisesti onkin jo korkeampaa matematiikkaa. Mutta eihän se yksin mitään auta eikä käyttösahaan sellaisia voi laittaa. Itse oon soveltanut sitä aukkojen oliko se 80 prosentin sääntöä. Kun ei käyttösahassa sen kummempia oikein voi tai kannata säheltää.

    Katselin ulkomaisissa nettikaupoissa noita tuninki pönttöjä ja olisi mielenkiintoista tietää mitä ne antaa hinnalleen vastinetta. Oli ne nättejä ja kiiltäviä kun rosterista tehty ja ehkä vetoavia kun oli isoja hormeja kun kakaroiden bimmereissä ikään. Mutta ajaako pora saman asian jos nuo silmäkarkki jutut jätetään huomiotta.

    Pavekka

    Jaa. Kärkkäisellä näytti olevan 241 viisisataa rahaa. Jos nyt vaan hiukan pienemmällä teholla pärjää. Ei sahaa kannata ylimitoittaa. Kaikki kilot pitää itse kantaa. Ennenvanhaan kannatti vielä ostaa käytettyjä huippumalleja hupihommiin jäähdyttelemään. 242 ja 346 aikanakin vielä. Maailma on vähän muuttunut.

    Pavekka

    En ehkä laittaisi neljää sataa käytettyyn kun uusia saa viidellä. Tarkkaan ottaen sanoin että tunet on hankalia ja kalliita korjattavia mitä ne onkin. En tarkottanut tunea pelkästään vaan kaikkia huskeja joissa on tune. Ne on teknisiä. Kivoja pelejä jos toimii mutta astuu miinakentälle kun ostaa. Varsinkin käytetyissä ellei ole mitään ostoturvaa.

    Sahan ostossa ois tärkeintä tunnistaa tarpeensa. Ostaa semmosta mitä palvelee tarvetta. 550 on ammattikäyttöön.

    Pavekka

    Runkolaakerit porsii ykkös 550:ssä. Se on niiden kuuluisin tyyppivika. Lisäksi niissä on konsernin omat laakerit, ei voi vaihtaa laadukkaampiin. -12 oli joku susivuosi en muista syitä. Oisko ollut ensimmäinen? Kannattaa ostaa mieluummin 545 ellei tarvi 550:en lisäominaisuuksia. Niissä ei mene laakerit samaan tahtiin.

    Noiden ”huoltojenkin” kanssa kannattaa olla tarkkana. Oon nähnyt suoraan ajosta myyntihyllylle heitettyjä sahoja ja se huolto oli tulpan vaihto. Jos liikkeestä ostaa niillä on joku takuu mutta jos on arka vaatimaan oikeuksiaan voi tulla ongelmia. Jos taas on vanhastaan tuttu kauppias niin tuskin se ihan mitään resua kehtaa myydä.

    Pavekka

    Kaikki autotunet on niin hankalia ja kalliita korjattavia että jättäisin väliin varmuuden vuoksi. Jos hinta on sopiva ja tuttu korjausmies niin sitten ehkä. Tai jos liikkeestä ostat ja saat jonkinlaisen takuun eikä digit pelota. Kaikki torin ”toimivat” ja ”ihan hyvät” kannattaa unohtaa. Jos jollakin on hyvä ja toimiva tune niin ei ne myyntiin tule.

    Pavekka

    Niin. Ei tulisi mieleen tehdä yläkahva sahauksia niillä akkumalleilla mitä olen koittanut. Nämä akkuylistykset tahtoo tulla siltä kansanosalta jolta polttishommat syystä tai toisesta ei ole hanskassa. Juutuupissa kohistaan akkulumilingoista. Niin on kovia pelejä vaikka näyttää leikkikaluilta ja lataukset loppuu kesken ajon. Ei tunnu olevan kumpikaan mikään ongelma.

    Pavekka

    Aloittajakin pelästyi vakijankuttajien jankutuksia…? Katsoin pikasesti vaan alkua tosta kaadosta ja mun mielestä vaikutti että oli avattu pöntöstä vähän liikaa tota 346:sta. Tekee juuri tuota että hyytyy just kovimmassa paikassa. Pakomodaus on niin helppo tehdä ja lisääntynyt ääniefekti antaa vaikutelman että nyt sitä lujaa mennään. Pakovastuksien pienentymisestä seurannut lisäkiihtyvyys lisää aistiharhaa. Mutta tärkein eli itse teho ei lisäänny ei ainakaan suhteessa. No en tiedä katsoin vaan pintapuolisesti.

     

    Pavekka

    Niin muakin. Oon ennenkin kuullut mm. Tehtaan tekemästä virityksestä ja tehdas virityksestä. Ei oikein selvinnyt mitä pitää sisällään.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 716)