Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Ei varmaan ole haittaa laittaa sitä ensimmäiseksi perussäätöihin. L 1.75 H 2. Jos se on ihan metsään ruuvattu jo tuo voi auttaa. Ellei auta siellä on joku tutkimista vaativa vika.
Pavekka 14.1.2024, 20:27<p>Kyllä itse jatkaisin sillä toimivaksi todetulla bensalla, tosin epäilen vahvistusharhaksi. Jos ongelmat jatkuu niin perushuollon voisi suorittaa. Ei siitä nyt haittaakaan ole.</p>
Pavekka 11.1.2024, 22:53Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.
Pavekka 11.1.2024, 21:00Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.
https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145
Pavekka 11.1.2024, 16:05Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.
Pavekka 11.1.2024, 08:54No jos siellä on ollut viallinen erä ja ne on tänne lähetetty niin miksi siellä joku toimisi buuaamatta?
Pavekka 10.1.2024, 21:07Kyllä se käytännössä leikkaa kiinni jos käy laihalla eli mäntä turpoaa. En ole niin vakuuttunut noista alakertateorioista niiltä osin. Laakerit ei kulu liityntäpinnoilta Tämä ko. Tapaus johtui vääristä koneistustoleransseista eli valmistusvika. Mtronic käyttää magneetti venttiiliä tune moottori suutinta. Kummankaan ei kuulu buuata käyttölämpimänä. Se on aina vika.
Pavekka 9.1.2024, 21:28No ei se nyt kovin suuri virhe ole laittaa bensapintaa oikein vaikka kammio vuotaisi. Edessä se ois jokatapauksessa.
Pavekka 9.1.2024, 14:54Sarjatuotannossa on tyypillistä että virheet on eräkohtaisia. Vaikka nyt sitten kampiakselin työstöarvoihin syötetään väärä lukema niin koko lava on väärää mittaa, tai kunnes joku tarkistusmittaa. Ois se kiva jos tehtaalla ois laadunvarmistus järjestelmä joka nuo poimisi. Pohjimmiltaan se on ihmis ja yrityskulttuuri juttu. Jotkut on asiakaslähtöisempiä kun toiset. Epäilempä että se on ihminen eikä robotti joka nuo kasaa.
Pavekka 9.1.2024, 14:34Tekevälle sattuu. Onhan huskilla ennenkin ollut löysiä sovitteita eikä niistä haittaa ole ollut mutta nyt tällä kertaa taisi olla kunnon horo. Ilmeisesti sahaa ei oltu painemitattu. Booatessa se pitäisi ensimmäisten joukossa. Ärsyttävä ilmiö juutuuppivideoissa tuo yhäti lisääntyvä jaarritus ja jahkailu. Pitäisi vähän tiivistää.