Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 700)
  • Pavekka

    No jaa. Tuotiin taas yksi ”toimiva” torilöytö tutkittavaksi. Maksoi kolme korjaus melkein saman. Et silleen…

    Pavekka

    No oishan huskilla 543. Mutkun 241 on pari sataa halvempi eikä tronik ole samanlainen ongelmapesäke kuin tune.

    Pavekka

    No jaa. Katettu tie ekohelvettiin on sekin kun joka tarpeeseen on pakko ostaa joku uusi kiinalainen laatutuote. Tyhmät uskoo kaiken mitä sanotaan:-) Ainoa millä on merkitystä että kauppa käy.

    Mun mielestä hondakin on yliarvostettu. Myyn yleensä pois kun saa hyvän hinnan. Itselle en juuri ottaisi. Kalliit varaosat ja kuluu samalla tavalla kuin muutkin. Ja loppuunkalutuilla hondillakin on turhaa jäännösarvoa. Teknisesti ne on hienostuneita ja huollettuna antaa vastinetta. Mutta ei läheskään aina käytännöllisiä vaikka laadukkaita. Esim. Hondan ruohonleikkurit ei ole kovin käteviä.

    Pavekka

    Jos nyt prutkuihin mennään niin mun mielestä 2t on kausikoneena hyvä. Ei ruostuvia venttiileitä, öljynvaihtoja jne. Ylimääräistä hinkkaamista. Ainakin pienemmissä teholuokissa.

    Miksi öljyt pitäisi olla ristiin sopivia? Ei tuo nyt iso logistiikka kysymys ole pitää sahoille,kelkoille ja prutkuille omaa purkkia. Ja ylimääräiset kulkijat poissa säilytyskaapilta.

    Tarkennuksena tuohon korppuuntumiskommenttiin että ihan suurinpiirtein samoin ne menee pienkonebensallakin jos ymmärsin kirjoituksen niin että jotain helpotusta olisi luvassa niiltä osin?  Ei ole, urbaani legendaa kun jotkut valmistajat käyttää kelvottomia materiaaleja ja ilmiselvästi tarkoituksella.

    Pavekka

    Niitä on hyviä kuttaperkka sahojakin. Tiedän ammattilaisia jotka sahailee niillä. Kysyttäessä miksi, sanoi että kevyitä, yksinkertaisia ja halpoja. Ei tarvi pelata. Ostaa uuden kun korkkaa. Tietysti on aina niitäkin joilla hajoaa paremmatkin vehkeet.

    Pavekka

    No on se 241 hengetön jos sitä 550:een vertaa. Mutta 550 on niille jotka painaa tosissaan ja niiden kannattaa ostaa uusia vuosittain tai viimeistään kun takuu loppuu. En tiedä onko se halkopukilla tai saunaklapi hommissa niin tärkeää paljonko jää viivan alle kun laitetaan saannot ja suoritukset jonoon.

    Pavekka

    Sillä putkella on oleellinen merkitys juuri vastapaineiden muodossa kun kakstahti ahtaa seosta taaksepäin. Mutta miten ne paisuntasäiliöt ja pillit mitoitetaan niin että painepulssit resonoi optimaalisesti onkin jo korkeampaa matematiikkaa. Mutta eihän se yksin mitään auta eikä käyttösahaan sellaisia voi laittaa. Itse oon soveltanut sitä aukkojen oliko se 80 prosentin sääntöä. Kun ei käyttösahassa sen kummempia oikein voi tai kannata säheltää.

    Katselin ulkomaisissa nettikaupoissa noita tuninki pönttöjä ja olisi mielenkiintoista tietää mitä ne antaa hinnalleen vastinetta. Oli ne nättejä ja kiiltäviä kun rosterista tehty ja ehkä vetoavia kun oli isoja hormeja kun kakaroiden bimmereissä ikään. Mutta ajaako pora saman asian jos nuo silmäkarkki jutut jätetään huomiotta.

    Pavekka

    Jaa. Kärkkäisellä näytti olevan 241 viisisataa rahaa. Jos nyt vaan hiukan pienemmällä teholla pärjää. Ei sahaa kannata ylimitoittaa. Kaikki kilot pitää itse kantaa. Ennenvanhaan kannatti vielä ostaa käytettyjä huippumalleja hupihommiin jäähdyttelemään. 242 ja 346 aikanakin vielä. Maailma on vähän muuttunut.

    Pavekka

    En ehkä laittaisi neljää sataa käytettyyn kun uusia saa viidellä. Tarkkaan ottaen sanoin että tunet on hankalia ja kalliita korjattavia mitä ne onkin. En tarkottanut tunea pelkästään vaan kaikkia huskeja joissa on tune. Ne on teknisiä. Kivoja pelejä jos toimii mutta astuu miinakentälle kun ostaa. Varsinkin käytetyissä ellei ole mitään ostoturvaa.

    Sahan ostossa ois tärkeintä tunnistaa tarpeensa. Ostaa semmosta mitä palvelee tarvetta. 550 on ammattikäyttöön.

    Pavekka

    Runkolaakerit porsii ykkös 550:ssä. Se on niiden kuuluisin tyyppivika. Lisäksi niissä on konsernin omat laakerit, ei voi vaihtaa laadukkaampiin. -12 oli joku susivuosi en muista syitä. Oisko ollut ensimmäinen? Kannattaa ostaa mieluummin 545 ellei tarvi 550:en lisäominaisuuksia. Niissä ei mene laakerit samaan tahtiin.

    Noiden ”huoltojenkin” kanssa kannattaa olla tarkkana. Oon nähnyt suoraan ajosta myyntihyllylle heitettyjä sahoja ja se huolto oli tulpan vaihto. Jos liikkeestä ostaa niillä on joku takuu mutta jos on arka vaatimaan oikeuksiaan voi tulla ongelmia. Jos taas on vanhastaan tuttu kauppias niin tuskin se ihan mitään resua kehtaa myydä.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 700)