Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 716)
  • Pavekka

    No tarkkaan ottaen kiekalla laitetaan tehtaan arvoihin. Optimaalinen on sitten ihan toinen asia. Tehdas ilmoittaa 2.8 ja 12 kiloo. T-lle ei ole arvoa. Sitä vaan ruuvataan kunnes tyhjä löytyy.  Rajoittimet kannattaa nypätä pois mutta toisaalta yleensä vika on jo olemassa kun rajat ei enää riitä.

    Pavekka

    Viimeistään pakkasella. Manuaali sanoo +10.

    Pavekka

    Ei varmaan ole haittaa laittaa sitä ensimmäiseksi perussäätöihin. L 1.75 H 2. Jos se on ihan metsään ruuvattu jo tuo voi auttaa. Ellei auta siellä on joku tutkimista vaativa vika.

    Pavekka

    <p>Kyllä itse jatkaisin sillä toimivaksi todetulla bensalla, tosin epäilen vahvistusharhaksi. Jos ongelmat jatkuu niin perushuollon voisi suorittaa. Ei siitä nyt haittaakaan ole.</p>

    Pavekka

    Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.

     

    Pavekka

    Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.

    https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145

    Pavekka

    Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.

    Pavekka

    No jos siellä on ollut viallinen erä ja ne on tänne lähetetty niin miksi siellä joku toimisi buuaamatta?

    Pavekka

    Kyllä se käytännössä leikkaa kiinni jos käy laihalla eli mäntä turpoaa. En ole niin vakuuttunut noista alakertateorioista niiltä osin. Laakerit ei kulu liityntäpinnoilta Tämä ko. Tapaus johtui vääristä koneistustoleransseista eli valmistusvika. Mtronic käyttää magneetti venttiiliä tune moottori suutinta. Kummankaan ei kuulu buuata käyttölämpimänä. Se on aina vika.

    Pavekka

    No ei se nyt kovin suuri virhe ole laittaa bensapintaa oikein vaikka kammio vuotaisi. Edessä se ois jokatapauksessa.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 716)