Käyttäjän paskolammi kirjoittamat vastaukset
-
Taitaapa tuon vanhan, hämäläisen emäpitäjän nujertaa naapuri, noin kahden kylmän piipun Lilliputti.
Kiitos Pete.
Jospa kaupunkilaisilla on vähemmän traktoreita, ja tukkiperävaunuja. Eikä olla joka kuukausi moikkaamassa kylänraitilla Jusseja…
Niinpä. EU:lta voi tulla aivan minkälaisia tahansa ohjeita. Siellä herroja kierrättävät osastolta toiselle.
Eräskin oli muutaman vuoden neuvoksena maatalousosastolla, vaikka sukunsa on elänyt kaupunkilaisina jo ainakin neljän sukupolven ajan. Onko herra kävellyt metsässä montaakaan sataa metriä eläissään!”Ihan pihalla” suuri osa palkollisista!
Yhä makaa Tapanin puita metsässä muutama kymmenen runkoa. Ei tullut korjuu-apua kaupunkilaiselle! Neljältä kyselin (mhy, Umppi ja pari Jussia), yksi lupasi tulla. Kukaan ei tullut.
Mielenkiintoista politiikkaa muutenkin, kun toisille maksetaan lahopuu-lisää, ja toisia uhataan sakoilla. Samasta aiheesta/tekosista.
Siinähän tuo meni koko-ton Juhannus. Ei edes Saaren kansanpuistosta mitään kuulunut. Taisi siellä olla 100(?) vuoteen juhannusjuhlatonta.
Yleisökato ja sateet nuo juhlat lopettivat. Sinne soudettiin lähes aina, jo muinoin lapsuudessa.Antti tuumii viisaita! Ja kirjoittaa.
Jep. Sehän se.
Huonohko bisnes. Mukavaa kuntoilua, jos asuisi lähellä, eikä ole muita velkoja!Äitini on Tammelasta lähtöisin. Hienoja ovat maisemat. Ja paljon aikoinaan kuljettiin Metsäkoulunkin maisemissa, luontopoluilla, laavuilla. Ja Liesjärven puistoissa. Mm. melottiin tuolta Poriin 220 km.
Asuin Tammelassa 3kymppisestä melkein 5kymppiseksi.Metsäkoulun rakennuksista en tiedä, mutta opettajat Markku ja Hemmo ovat tuttujani. Sääli hienon koulun lopetus!
”Kulttuurierot”. Taidat tarkoittaa hämäläisyyttä:)
Ps. tuolla näkyy myös noita muinaisia turvepalstoja, lilliputteja.