Käyttäjän Pähkäilijä kirjoittamat vastaukset
-
Pienenä vinkkinä voisin kertoa , että tien teossa kannattaa käyttää riittävän karkeaa maa-ainesta , mieluummin mursketta , joka raekoko on yli 45mm ja joukossa nyrkin kokoistakin tavaraa . Tie ja kääntöpaikat saadaan näin kantamaan paremmin . Siinä sivussa torjutaan myös asiaton liikenne metsätiellä . Kuorma-autolla ja maasturilla pystyy liikkumaan hyvin , mutta joutavan”pimpparallin ” ajaminen tiellä pienemmällä autolla voi johtaa korjaamoreissulle….eikä tarvitse asetella puomeja eikä kieltotauluja …
Lähetetty: 16 h, 53 min sitten
Lähettäjä: suorittava porras
#################ihan mielenkiinnosta miten sitten töihin mentäisiin? En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi olla maasturi ja meilläpäin monet ajavat ihan pakettiautoillakin joissa maavaraa ei ole kummasti. Minä olen liikkunut 2 vetoisella (tiukan paikan tullen siinä vetää vain 1 pyörä) ja töihin on päästy sekä sieltä pois. Yleensäkään metsätöissä käyvälle ei tarvita maasturia kun samoista paikoista ajetaan puuta pois jolloin autossa on vetäviä akseleita 1-2 seitsämästä (kohta yhdeksästä).
Toki jos koneen tahtoo pitää metsässä niin ajaa sitten sinne maasturilla mutta yleensä koneet tuppaa seisomaan autotien varressa.
Pähkäilijä 8.9.2013, 12:36Nykyaikana on mielenkiintoisia materiaaleja mutta ne saa myös tuhottua valitettavan helposti hyttysmyrkyllä
http://yle.fi/uutiset/era-lehti_hyttyskarkote_tuhoaa_kalliin_kalvovaatteen/6727124
Pähkäilijä 6.9.2013, 09:44Lukioiden kuviin olisi suotavaa kun kuvan lähettäjä voisi kirjoittaa samantien ensimmäisen kommentin eikä pelkkää otsikkoa. Nyt kun kuvat ilmestyvät milloin ilmestyvät ehtii tulla jo kyselyjä mitä kuva esittää ennenkun kuvan lähettäjä ehtii seuraavan kerran vierailemaan täällä.
Pähkäilijä 6.9.2013, 07:03Mielenkiintoista miksi Vienanmerelle pitäisi rakentaa rata kun se on logistisesti paljon kauempana markkina-alueiltamme ja lisäksi syksystä kevääseen jäässä kun Pohjois-Norjassa sentäs Golf virta pitää satamat auki ympäri vuoden.
http://yle.fi/uutiset/rikkidirektiivi_ajaa_pohjoisen_vientiyrityksia_pois_itamerelta/6318939
aiheena tämä on jo iäkäs.
Pähkäilijä 5.9.2013, 20:13Puuautopuolella (kuten kuljetuspuolella yleensäkin) on muutenkin tulossa muutoksia kunhan vuoden verran eletään. Linja-autopuolella homma koittaa jo pikimmiten kun 10-15% kuskeista lopettaa
http://yle.fi/uutiset/linja-autonkuljettajista_tulossa_huutava_pula/6808005
Minullakin on tuttavapiirissä usempi kuljettaja jotka ovat ilmoittaneet jäävänsä eläkeelle eivätkä suorita ammattipätevyyttä. Siinä sitten jäljellejääville jää mahdollisuuksia valita työpaikkansa tahtooko peruutella puskien välissä T pistoihin vai pysyä pelkästään asfaltilla kun saman palkan saa rypemättäkin.
(vähän enemmän OT – 5 päivää koulun penkillä on istuttu ja oikeasti vain hätäensiapu oli ihan järkevä, muut tuntui enemmän kuin vähän pelkälle byrokratian pompotukselle ammattipätevyyden 5 vuotiskauden hankinnassa).
edit – typo korjattu
Pähkäilijä 1.9.2013, 13:32Meillä on työmaalla erikseen ohjekyltti jossa on kerrottu puhelinumero koneeseen, suojaetäisyydet ja huomioliivien käyttöpakko työmaalla. Pitäs joskus muistaa ottaa kuva aiheesta.
EDIT tuollanen kyltti
https://www.metsamaailma.fi/fi/News/Sivut/Turvaliiveja-puukauppa-asiakkaille.aspx
Pähkäilijä 1.9.2013, 07:07Eikös hakkuurahojen tarkoituksena ole yleensä vaihtaa aviopuoliso tai auto?
Pähkäilijä 31.8.2013, 19:11Pitempään Jees H-vallan taloudellisia ja matemaattisia kykyjä seuranneena ihmettelen suuresti mikäli hän on LVI puolen myyjänä eikä varastopuolella laatikoita kantamassa.
Aikaisemmin on mieleen jäänyt pari aiheeseen liittyvää juttua jotka eivät nyt niin sanatarkasti ole kerrottu mutta aiheeseen liittyy
”tein tonnin kaupan, loppuopäivän voi olla netissä”
”30€ tunnille + alv on jossain Helsingissä” (keskustelu liittyi tuntihinnoitteluun)
Ammattimyyjä olisi hivenen paremmin kärryillä maailman menosta…
Kun kertoo saaneensa 20€ h-haavasta pystyyn ja yli 20€ energiapuusta tuulenkaatoina on tarinoissa reilusti ”Harjavallan lisää” kun ainut ostajan kertoma printtimediaan asti ehtinyt haavan pystykauppahinta on 8€/m3 tukkina pystyyn, löytyy jostain noin vuos sitten olevasta metsälehden jutusta.
Ymmärrän täydellisesti metsälehden lukijoiden tapaamiiseen ehdotetun H-vallan paikan täydellisen tyrmäyksen täällä. Netissä ja todellisuudessa on ”hivenen” eroa 😉
Pähkäilijä 29.8.2013, 20:45Meilläpäin ei ”runkolinja” kalustoa ole ollut tähänkään asti vaan sama auto on hoitanut kuljetuksen metsästä tehtaalle. Toki tehtaita on sen verran tiheässä täälläpäin ettei erikseen yhtä lastauskertaa ole kenenkään laskukone arponut kannattavaksi.
Millaisilla ajomatkoilla näitä ”runkolinja” autoja on nykyisin käytössä jolloin kannattaa tehdä välilastausta ja missäpäin Suomineitoa?
16 tonnin kokonaispainon nousu antanee 12 tonnia lisää hyötykuormaa eli 2 akselia ja yhden nipulisen. Yhdistelmän pituus sitten lisääntyy 4 nippuun.
Pähkäilijä 29.8.2013, 17:41Gla:lle
laske tiemetrit ja tien vierustan hyötykäyttömahdollisuus siinä vaiheessa että rekalla on keula paluusuuntaan yhdistelmä suorana jolloin voi alkaa lastaamaan puuta.
EDIT
T liittymä kärry lyhyenä ei ole sellainen.