Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Minulla on ollut nyt vuoden käytössä 543XPG, kun halusin lämpökahvat ja niistä on tarjonta melko vähäistä. Tyytyväinen olen ollut, varsinkin talvella sahaukseen. Eikä ole ollut vikoja. Sahattu ehkä jotain 20-30 mottia, aika paljon rankaa mukana. Paksuihin tukkeihin loppuu potku, mutta eihän sitä tukkimetsään ole tarkoitettukaan.
Ola_Pallonivel 6.11.2018, 22:32Noissahan on tyyppivikana, että äänenvaimennin menee tukkoon.
Ola_Pallonivel 27.10.2018, 09:20Myisin pellot pois, jos niille on ostaja. Ei ole ollenkaan harvinaista, että jää vuokrat saamatta. Sen jälkeen ne on pelkästään riesa omistajalle, joka ei niistä mitään ymmärrä.
Metsän omistamista miettisin tarkkaan, voisi olla aikalisän paikka. Mutta jos metsää kohtaan ei tunne mitään mielenkiintoa, ei metsää kannata omistaa.
Se että ei metsän hoitamisesta mitään ymmärrä, voi ajan myötä muuttua. Asioita voi ja pitää opiskella, ja apua on kohtuuhintaan saatavissa. Vesuri riittää, että voi rajapyykit käydä katsomassa ja perkaamassa vesakosta.
Vaikutus asumistukeen ei tässä ole se oleellinen asia. Jokainen täysi-ikäinen on velvollinen huolehtimaan itsestään, jos siihen on kykenevä ja taloudellinen mahdollisuus olemassa.
Ola_Pallonivel 21.10.2018, 22:17Kyllä nyt on Arto oikeassa.
Ola_Pallonivel 21.10.2018, 20:51Minulle myyjä kertoi, että 555 mallissa järeämmät hilut. Ainakin putki ja kulmavaihde. Outoa, jos sitten akseli on sama.
Ola_Pallonivel 1.10.2018, 17:59Kyllä se on vaikkapa penskojen kanssa mukavampi olla ulkona kello 17:00, ku 6:00 aamulla. Nyt valoja päälle siellä, metsien miehet.
Ola_Pallonivel 30.9.2018, 18:15Mottimasan kanssa samaa mieltä. Kyllä se vaan syksyllä tuntuu, jos voi olla tunnin pidempään illasta metsässä ilman lamppua.
Ola_Pallonivel 24.9.2018, 22:33Oon sipassu kevyesti sahalla polveen, ku ei ollu turvahousuja jalassa. Päivystykseen tikattavaksi ja vakuutusyhtiö maksoi kulut. Ei kyselly kukaan turvavarusteista. Korvauskin oli tosin mitätön, kun kuluja ei paljon tullut.
Ola_Pallonivel 24.9.2018, 17:59Eiköhän korvaa, jos turvavarusteet asialliset. Jos tuolle linjalle lähdetään, ni samalla pitäs kyseenalaistaa myös maajussien traktoreihin tekemät viritelmät…
Ola_Pallonivel 23.8.2018, 10:24Kyllä se suomessa on juuri maatalous, joka on suurelta osin vesistöjä pilannut. Turha sitä on yrittää kiistää.