Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Minä ostin syksyllä 543 XPG mallin, ku lämpökahvat halusin. Aiemmin sahasin vajaa 10 vuotta Stihl 250:llä, jossa on pikkusen isompi kone. Ja kyllä sen huomaa isossa puussa, muuten tuo Husky on kaikin puolin parempi yhden talven perusteella.
Jos et talvella sahaa, ni kyllä minä lähtisin tuota 251:stä tinkaamaan. 45 kuutioisella sahaa nuo isot puut. Runko muovia, mutta kyllä se edellinen malli ainakin minulla kesti. Sen laippa oli tosin kahdella pultilla kiinni.
Ola_Pallonivel 30.3.2018, 23:02Samoin Raita. Pari päivää sitten kaatelin ja niitä nostellessa tunsi ittensä vahvaksi.
Ola_Pallonivel 10.3.2018, 18:25Tuo 146€ vakuutus kuulostaa vielä järkevältä. Onko ollut useamman vuoden tuota tasoa, vai ensimmäisen vuoden alennuksen jälkeen tuo? Ei ole ainakaan LähiTapiolasta…
Ola_Pallonivel 10.3.2018, 09:51Aloittajan kannattaisi avata vakuutuksen sisältöä, jos haluaa asiasta vastauksia.
Ola_Pallonivel 10.3.2018, 09:38Alle sadan hehtaarin tilalle vakuutus oli useamman satasen vuodessa. Omavastuu oli 10-20 mottia, en muista tarkkaan. Korvaus taisi olla jotain 15-20€/motti, jos olisi tukkimetsää kaatunut. Harvennetussa metsässä otettiin huomioon myös tuleva kasvu ja arvion vahingoista teki MHY. Myrskyn kaatama metsähän ei ole arvotonta, ainakin kuitupuun hinnan siitä saa myydessä. Jos sattuu palamaan, niin risukasaan taitaa puut mennä?
Itse laskeskelin, että otan riskin alemmasta puunhinnasta myrskyn sattuessa. Alle 50 motin vahingot pystyn keräämään itse tienvarteen. Hankintana niistä saa sen 30€ motilta verovapaasti. Harvoin pelkkää tukkia kaatuu. Jos päätehakkuukypsää metsää kaatuisi, niin sitten moto hommiin. Mutta en maksaisi tuhatlappusia vuodessa, sehän on jo useamman hehtaarin ensiharvennuksen puunmyynnistä saatu tulo.
Ola_Pallonivel 9.3.2018, 19:09Jokunen vuosi takaperin (2013-14?) nousi myrskyvakuutusten hinnat, ni sillon jäi nuo itseltä pois. Ainoastaan tulipalon varalle on metsä vakuutettu. Palovakuutus on vielä edullinen.
Ola_Pallonivel 8.3.2018, 18:11Käyppäs koeajamassa A3, ni huomaat kuinka äänekäs se on. Pienet tilat ja kaasupullo syö niitä lisää. Neljä vuotta vanha, voiko verrata uuteen?
Ola_Pallonivel 18.2.2018, 09:12Ei ainakaan myyjä myöntänyt, kun kyselin. Tulee varmasti, mutta tuleeko vasta seuraavana vuonna? Itse pitää ostaa normi malli, kun keväällä tarvetta.
Ola_Pallonivel 6.2.2018, 18:57555-malli ilman lämpökahvoja taitaa mennä itsellä hankintaan. 545-malliin verrattuna paksumpi putki ja järeämpi kulmavaihde. Siinä syyt, miksi ostan isomman mallin. Toukokuussa tarve, ni ei voi jäädä Autotunea odottamaan.
Lauantaina kävin hintoja kyselee ja 899€ kuulostaa olevan tällä hetkellä tiukka hinta.
Ola_Pallonivel 18.1.2018, 18:55Jalla jalla, etnistä värinää ilmassa. Ei oo kaikki aina sitä, miltä näyttää. Tai tässä tapauksessa lukee.