Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Onpa melkonen himmeli tuo pumppu kuvissa. Ei ihme, jos satasen maksaa.
Ola_Pallonivel 13.12.2019, 21:56En minä aikoinaan pumpusta mitään vikaa löytänyt, ei vaan toiminut. Liekkö oli sitten hieman väljä, kun kaikkea kuraa tuli öljynä käytettyä. Avantojakin sahalla tein, kun piti tarkistaa jään paksuus ennen puunajoa.
Ola_Pallonivel 13.12.2019, 16:13Hyvä saha tämä on. Itse ostin pari vuotta sitten 599€ lämpökahvoilla ja mukava on ollut talvella käyttää. Takuuseen vaihdettiin öljykorkin tiiviste, kun siitä vuoti allensa. Ei ole muuta vikaa ollut.
Tässä on säädettävä pumppu, niin siksi varmaan arvokkaampi verrattuna vanhaan 50€ öljypumppuun..
Ola_Pallonivel 13.12.2019, 10:50Jonseredin pumppu maksoi muistaakseni 50€, kun sen 10 vuotta sitten uusin.
Ei ole halpoja sahan osat.
Ola_Pallonivel 12.12.2019, 21:59Minulla meni bioöljystä Jonseredin pumppu tukkoon. Laitoin bensaa öljysäiliöön ja sitten saha pyörimään, ni jo rupesi tavara liikkumaan pumpun läpi. Eikä syttynyt palamaan, muuten olisi tullut tulenheitin. 🙂
Ola_Pallonivel 12.12.2019, 21:55Toin mökiltä vanhan raivurin tulpan ja sillä rupesi pysymään käynnissä. Ketju tosin pyörii kokoajan, mutta on saattanut myös säädöt muuttua kaasaria putsatessa. Pitää kesällä koekäyttää, josko olisikin ollut vain tulpassa vika. Epäilen kyllä, että sattumasta kyse ja lämmin säilytys myös herkistänyt sahaa.
Ola_Pallonivel 12.12.2019, 21:50Kymmenen päivää käytetty ja ruvennut ääntä kuulumaan kulmavaihteesta. Oletin, että olisi ollut hiljaisempi pidempään. Kerran jo lisäsin rasvaa, jos oisi vaikka tehtaalla vähiin jäänyt.
Ola_Pallonivel 12.12.2019, 21:40Kuusi päivää tein ennakkoraivausta, kiitos pidennetyn viikonlopun ja kolme lakkopäivää. Alkuun oli hyvä raivata, kun puuttui puista lumi ja olivat kuivia. Pari viimeistä päivää olivat puut lumisia ja vesakot jäätyneet niihin kiinni. Muutama kymmenen senttiä lunta maassa, niin rupesi tehokkuus laskemaan liikaa. Siispä minun osalta päättyi raivaukset tältä vuodelta tähän. Tämä siis Savossa.
Otsalampun avulla sai päivää venytetty ilta 7-8 asti.
Ola_Pallonivel 26.10.2019, 21:10Pystyykö stefaa vaihtamaan purkamatta kampuraa, ulkopuolelta? Minä oon ollu siinä käsityksessä, että ei pysty.
Ola_Pallonivel 26.10.2019, 20:01Eli kannattaa koittaa kiinan kaasaria, ennen ku hävittää sahan.
Tosin voi olla myös stefa viallinen, oireet täsmää. Sahasin isoja pihakoivuja, jotka ei mahtuneet halkokoneeseen. Sahalla piti halkasta ja pätkiä, jolloin kuumeni pirusti. Oireet alkoi tuolloin, ku tyhjäkäynti vaelteli eestaas.
Nyt ollut pari vuotta käyttämättä. Tarkoituksena oli starttipilotilla hakea vuotoa, mutta kun ei pysy käynnissä.
Kaasari oli likainen, mutta vikoja ei silmin näkynyt. Kalvot muuttaneet muotoaan jo tuon ikäisessä.