Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Enemmän merkitystä on esim. kahvoilla, kuin putken pituudella. En ole kenenkään nähnyt täällä mainitsevan, että sormesta lähtee tunto. Stihlin raivurilla olen saanut sormen tunnottomaksi parikin kertaa. Viikko menee, ja sitten palautuu normaaliksi. Huskyn kaasu tässä mielessä parempi. Mutta Huskyn liipasimen väliin jää risut, on onpa muutaman kerran risut tyrkännyt kaasun pohjaan. Kannattaa tutkia noita kahvoja ennemmin, kuin sitä putken pituutta.
Ola_Pallonivel 24.5.2020, 11:07186cm pitkälle miehelle ei ole tuolla 8cm pituuserolla mitään merkitystä.
Ola_Pallonivel 24.5.2020, 11:04Semmosia ne on kauppiaat nykyään, ei ne mistään mitään tiedä. 1/3 on sitten osista vääriä tai viallisia, kun aikanaan varaosatiskillä asioit.
Ola_Pallonivel 24.5.2020, 10:54Tässä asiassa paksuus on eduksi. Stihlin putki minulla on jo kiero.
Ola_Pallonivel 24.5.2020, 10:38Jos et ammatiksesi tee, ei mitään merkitystä.
Ola_Pallonivel 22.5.2020, 22:08Ennakkoraivausta olen tehnyt, melkein 30 vuotta sitten istutettu kuusimetsä ja kerran tehty taimikon hoito aiemmin. Paikoitellen iso lepikko, toisaalla pientä risua. Kyllä niitä kuidun koossa olevia puitakin joutuu kaatelemaan.
Ola_Pallonivel 22.5.2020, 14:36No niin, minun 555 FXT lopetti käymästä kokonaan. Tuossahan oli heti uutena semmoinen vika välillä päällä, että tyhjäkäynnillä ollessaan pienen tärähdyksen saatuaan sammui.
Sahasin vian ulos, rupesi sammumaan yhtenään ja lopulta enää kaasu pohjassa käyntiin. Se oli viimeinen käynnistys. 16 päivää kerkesin marraskuusta lähtien käyttää ja nyt vein valtuutetulle takuuseen katsottavaksi. Epäili, että on leipassut kiinni.
Ola_Pallonivel 10.5.2020, 18:59Olipa lista. Samanlaisen listan voisi antaa tilanpitäjälle vesiensuojelusta, kun katsoo tilan rantaa. Siihen malliin paskaa valutettu vesistöön.
Ola_Pallonivel 10.5.2020, 17:31Savossa joutuu kuitenkin jossain vaiheessa lisäämään booria kuusikkoon, niin tulee risujen mukana pois menneet ravinteet kertoimella takaisin.
Toisaalta noissa risukasoissa viihtyy horsma ja vatukko, niin kostautuu suojaava vaikutus myöhemmin.
Ola_Pallonivel 10.5.2020, 13:540.2-0.3 hehtaarin aukko onnistuu, mutta hehtaarille tilaisin jo koneen. Jos on heinää, niin voi viritellä esim. pahvia ympärille ja kivet päälle painoksi. Hillitsee hieman, ettei tukehdu heinään.