Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 1,423)
  • Ola_Pallonivel

Ei olisi minua haitannut niin paljon naapurin ojan aukaisu, mutta kaivoi todella ison ojan entisen tilalle. Ei mitään mahdollisuutta hypätä yli.

Jos olisi ollut ennakolta yhteydessä, olisin ostanut rummun ja maata päälle.

Ola_Pallonivel

Terveyslannoitus kannattaa ihan varmasti. Esim. Boorin puutos.

Olen omin silmin nähnyt, kun ensimmäisen harvennuksen jälkeen kuuset jatkoivat kasvuaan muutaman vuoden ja sitten latvan kasvu pysähtyi. Rupesi paikoitellen tekemään toista latvaa. Eli harvennusrisut auttoi hieman, mutta ei tullut tarpeeksi ravinteita

Helikopteri levitti booria ja nyt kohta 10 vuotta seurannut latvoja. Kasvavat edelleen, nyt alkaisi olemaan taas harvennuksen aika ja osa aukoksi.

Jos ei olisi lisännyt booria, olisi pituuskavu pysähtynyt.

Ola_Pallonivel

Oli kuulemma alapään laakeri mennyt rikki ja sen myötä moottori kaput. Takuuseen tulee uusi moottori tuohon minun Huskyyn.

Ola_Pallonivel

Semmosia ne naapurit on. On kokemusta, kun naapuri oli tullut meidän puolelle 50m ojaa aukasemaan. Laskee oja meidän puolelle, niin nyt on melkonen vallihauta kaivettu. Menköön yksi kerta, minä ajelen vastineeksi mönkkärillä sen puolella. En ole koskaan tavannut tuota naapuria enkä edes nimeä tiedä.

Ola_Pallonivel

No mitkä ne hinnat on? Kallistuuko helikopterin puoleen?

Ola_Pallonivel

Tuli talven aikana huomattua, että harituksella on todella suuri vaikutus leikkaustehoon. Ei varmaan moni harrastelija tuota ymmärrä.

Esittelykäytössä olleen 560 mallin olisi saanut uuden 490 hinnalla, ku mielenkiinnosta kyselin.

Ola_Pallonivel

Kyllä kai se laki on kaikille sama ja koskee kaikkia samalla tavalla. Ei kai se poista vastuuta, jos ei jaksa tai ei huvita tehdä jotain. Tai se maksaa. Jos levität ötökät naapurin puolelle, niin vastuuseen joudut.

Stora Enso sanoo noin:

Ötökkälain tutuin kohta on talvikorjatun havupuupinojen kesäajan varastointia koskevat rajoitukset. Syyskuusta toukokuun lopun välisenä ”talven aikana” hakatut mäntypinot on kuljetettava heinäkuuhun alkuun mennessä pois metsävarastoilta. Pohjois-Suomessa ei ole näin kiirettä, mutta 15.7. mennessä sielläkin varastot on tyhjennettävä. Kuusipuun osalta aikarajat ovat kuukautta väljemmät. Mikäli puita on säilytettävä varastopaikoilla, ne on kuorittava, peitettävä kartongilla, sadetettava tai suojattava torjunta-aineilla kaarnakuoriaisilta. Suojaus on työlästä ja kallista, joten käytännössä lähes kaikki talvikaatoinen havupuu ajetaan aina tehtaalle suoraan tuotantoon ilman välivaiheita.

Laki metsätuhojen torjunnasta koskee myös metsäluonnossa kaatuneita puita, esimerkiksi myrskyn kaatamia puita. Kun myrskyn kaatamien havupuiden määrä ylittää 10 m3/hehtaarilla, on vähintään kymmenen kuutiometrin ylittävältä osalta puut korjattava pois. Sen sijaan kun puut ovat kuolleet ja kuivuneet, ei niistä enää ole hyönteistuhomielessä haittaa.

Jokainen täysijärkinen maanomistaja valvoo, että lakia noudatetaan. Tai ainakin minä valvon.

Ola_Pallonivel

Tulee ötökkälaki vastaan, milloin ostajan on ajettava puut tienlaidasta tai lähdettävä niitä metsästä keräämään.

Ola_Pallonivel

Ennen oli asiat paremmin. Stihl 450 tankki kesti 1h 45min. Jos oikein joutu käsillä puita siirtelemään, niin kesto 2 tuntia. Neljä tankillista päivässä normaalisti, joskus 5 tankillista jos oikein homma luisti.

Miksi ne hanskat pitää olla vedenpitävät? Kumihanskat kourassa istutan vain taimia, ettei myrkyt imeydy käsiin.

Ola_Pallonivel

Noinko on suuret erot Tolopaisen sormissa? Minulla ne tottelee samaan tahtiin, jos aivot niitä sormia ohjailee.

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 1,423)