Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,201 - 1,210 (kaikkiaan 1,423)
  • Ola_Pallonivel

MHY ottaa toki omansa välistä, ei kai kukaan ilmaiseksi työtä tee. Toisaalta on ihmisiä, jotka tarvitsevat MHY palveluita. Myös minä käytän heidän palveluitaan.

Jos asut toisella paikkakunnalla, kuin metsät, saattaa olla hankala hoitaa asioita. Paikalla pitäisi olla arkisin ja omat työt saattaa estää sen. Esim. silloin MHY käyttäminen on paikallaan.

Ola_Pallonivel

EKO100 öljyä ostin kerran ihan mielenkiinnosta ja huonosti toimii. Pakkasella tahmeaa ja kesällä tukki Jonseredin öljypumpun. Onneksi oli vain 3 litran pönttö. Käytin pois enkä toista kertaa noita kokeile. Huonoja kokemuksia on myös muilla bioöljyistä, kun hieman hakua käytät. Olen käyttänyt Teboilin öljyä, joka ei ole tehty kierrätysöljystä.

Ola_Pallonivel

Oletan, että olet saanut putken irti kytkinkopasta. Siis se sivusta kiinnitettävä ruuvi on jo auki. Sitten on ne neljä ruuvia, jotka auki. Voimaa en muistaakseni käyttänyt. Onkohan kytkin jumissa rumpua vasten eikä siksi lähde?

Ola_Pallonivel

Itse jätän kaikki tuulenkaadot talvea odottamaan ja pakkasen aikaan sahaan ne 3m kuiduksi. Osa säilyy hyvin, osa ei. Kyseessä enintään muutaman kymmenen motin puut. Nyt viikonloppuna ei kaatunut yhtään, ihme kyllä.

Yhden 10 litran adblue kanisterin olen tuusannut elintarvikevärin kanssa kantoihin, toiste en siihen rupea. En tiedä, oliko hyötyä vai ei. Mutta helpommalla pääsee, kun tekee homman pakkasella.

Ola_Pallonivel

Tai jos kulmavaihde ei ole asennettu kunnolla pohjaan asti runkoputkeen.

Ola_Pallonivel

Minäkin yritin purkaa vanhan kulmavaihteen, mutta yritykseksi jäi. Yritin lämmittää ja vaikka mitä, mutta sokkaa lukuunottamatta on nipussa. Niitä pystyy myös korjaamaan, jos tietää mitä tekee. Jonkun koukun yms. tarvitsee.

Ola_Pallonivel

Tuossa 450 kulmavaihteessa on se hyvä puoli, että liika vaseliini ei riko mitään. Vaseliini pakenee runkoputkeen, jos on liikaa.

Runkoputkea ei kannata kiinnittää hampaat irvessä kytkinkoppaan. Minulla halkesi kytkinkoppa siitä kiinnityksen kohdalta ja uusi taisi olla 80€. Siinä tuli tosin myös kytkinrumpu mukana.

Osta orkkis kulmavaihde, vaikka maksaa yli satkun. Kopio on erilainen, tuolla odottaa hyllyssä.

Ola_Pallonivel

Jos sait kulmavaihteen kautta molemmat akselin pätkät pois, niin ei tarvi purkaa enempää. Ei se akseli ole kytkimessä mitenkään kiinni, vaan kulmavaihteen kiinnitys lukitsee akselin putken sisään. Akseli on molemmista päistä neliskanttinen, siitä tiedät kaiken tulleen ulos.

Sitten kun ostat uuden akselin, niin ota vanha mukaan ja katso, että uusi on prikullaan samanlainen. Minulla oli putki kiero ja ostin uuden putken, jonka sisältö oli silmin nähden erilainen. Myyjä väitti, että kyllä se käy. Ei käynyt, vaan putken sisällä olevat muovit suli akseliin kiinni ja jumiin meni.

Ola_Pallonivel

Turha kai niitä osia on montaa ostaa varastoon. Varakoneella päivä loppuun ja sitten korjataan. Harvemmin joutuu naruja, rattaita tai pyöriä vaihtamaan. Varakone on kilometrin päässä palstalta.

Ola_Pallonivel

Varatulppa helposti saataville ja vaihtaa sitten, kun ongelmia. 450 teki semmosta, että tankkaus tauon jälkeen lähti puolilämpösenä huonosti käyntiin. Eli kuumana käynnisty, ja kylmänä. Uudella tulpalla korjaantu vika.

Eräs toinen Stihl teki semmosta, että ryyppy päällä käynnisty. Kun ryyppyä otti pois päältä, niin sammui eikä käynnistynyt. Tulpan vaihdolla korjaantui tuokin vika.

Mystisiä häiriöitä saattaa aiheuttaa rikkinäinen tulppa.

Esillä 10 vastausta, 1,201 - 1,210 (kaikkiaan 1,423)