Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Pointti on siinä, että se 45m rantakaistan suositus ei ole enää tulevaisuudessa suositus. Ja muut vaatimukset tiukkenee näiden uutisten myötä myös.
Ola_Pallonivel 24.8.2024, 21:32Vähättelemällä vahinkoa ja kirjoittelemalla siitä lehtiin vain pahennatte tilannetta. Ja vaikka tämä olisi vahinko, ei se tarkoita etteikö voisi olla rikos tapahtunut. Tapahtuuko rikos, jos hoitaja jakelee vahingossa lääkkeet väärin? Tai ikämies ajelee motaria väärään suuntaan?
Hakkuu olisi voitu tehdä talvella. Vertaan esim. saarihakkuisiin. Ja jos maanomistajalla on tuhansia hehtaareita maata, tietää kyllä sertit yms. rajoitteet. Ei tule yllätyksenä.
Kymppikohde on omalla maalla ja herkästi tulee paperipostia karttoineen kotiin, jos jotain metsätaloutta sen lähellä aikoo harrastaa.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 19:16Luulin, että suurimmat aukot on nykyään 20-30 hehtaaria. Siis yhteinäiset alueet. Samaan aikaan puhutaan avohakkuiden kieltämisestä, niin nämä sataa suoraan vihreään laariin. On niitä isoja aukkoja meidänkin suvun mailla ennen tehty.
Kaikki ei ehkä ymmärrä nykyisten sertien vaatimuksia. Viime vuonna tehtiin vajaa 20 hehtaaria PEFC harvennusta, niin sinne piti tehdä yhteensä SATOJA säästöpuita/pökkelöitä. Huuli pyöreänä ihmettelin, mutta niin se vaan nykyään menee. Ikävät uutiset tiukentaa sertejä entisestään, näitä ei tarvita yhtään enempää.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 16:41Yhä erikoisemmaksi menee tämä keissi.
”Alueelle oli suunniteltu noin 50 hehtaarin avohakkuut”
Luulin, että nuo on jäänyt jo historiaan. Onko vielä kolmessa suuressa firmassa noin puupää ostomiehiä, että kerralla tekevät noin suuren aukon?
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 15:24Väärin raivattu.
Vai pakottiko kenties susihavainto konemiehen veteen?
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 11:55Voi myös kysyä, pitäskö konekuskin hommata peräkammariin internetti jos ei ole ennen tissejä nähnyt? Tässä on nyt ääriesimerkki, miten yhden peräkammarin pojan teko paskoo koko alan maineen. Uutisoidaan enemmän kuin Trumpin salamurhaa.
Ja vaikka jostain on ennen kuljettu, ei se ole peruste jatkaa ajamista tilanteen muututtua. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka LS-alueet. Ei siellä kelkalla ajeta, ellei ole erikseen kelkkareittiä. Näitäkin on.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 11:15Huomaa kyllä, ketkä ei ole tehnyt puukauppaa esim. uuden PEFC aikana. Ja näillä tekosilla tahtoo olla seurauksia tulevaisuuteen. Suositukset muuttuu määräyksiksi. Metrit levenee, ja kiellot tiukkenee.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 09:37”ylitys on tehty parhaasta mahdollisesta eli kivisemmästä ja kapeimmasta kohdasta.”
Onko suorittava ottanut tekoälyä käyttöön? Ohjeet oli, ettei jokea saa ylittää muuta kuin siltaa pitkin.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 09:18No lasketaanpa alakanttiin. Hakkuu jatkunut kaksi viikkoa, eli 10 työpäivää. Yhdessä vuorossa 8 tuntia ja kaksi kuormaa tunnissa. Siitä kun laskee, 320 kertaa ajettu joen yli. Huomioikaa meno-paluu.
Ola_Pallonivel 23.8.2024, 09:00Tuo suojavyöhyke onkin sitten erikoisempi tapaus. Sehän on suositus (45m). Laki vaatii ilmeisesti paljon vähemmän tai puiden mitta?
Mutta sen tiedän, että kuskit on kyllä istunut koulun penkillä ainakin uuteen PEFC liittyen. Taisi kuski mainita, että oli ollut viikon pari kurssilla. Ei nämä asiat ihan uusia ole, jos on vastuullinen yrittäjä? Ja Storan luulisi sitä vaativan urakoitsijoilta.