Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 1,423)
  • Ola_Pallonivel

En oikein ymmärrä, mikä mittari on laskea koneen investointi per hehtaari?

Sillä mönkijällä voi ajaa vaikka teini kouluun. Sillä voi tehdä talvella lumityöt. Sitä voi kuljettaa normaalilla henkilöauton peräkärryllä. Monkijällä voi tuota polttopuut metsästä mökille. Myös taimikonhoitoon ja raivaukseen se on oiva apu. Voi sillä hankintaakin tehdä.

Ja jos maksukyky pettää, on kuitenkin hieman helpompi realisoida mönkijä ja 10 hehtaarin metsäpalsta, kuin 800t€ koneet.

Ola_Pallonivel

Rupeaa kellosta tunnit loppumaan kesken. Ajetaan itse koneita, ja rakennellaan vielä itse kuljetuskalustokin. 🙂

On kai se hieman eri asia ajella niillä itse rakennetuilla koneilla pellolla, kuin yleisen liikenteen seassa.

Ola_Pallonivel

Tolopaisen kannattaisi tehdä konekauppaa. Laitatko vielä laskelman, miten sillä tekee voittoa 120000€ vuodessa?

Ola_Pallonivel

Kyllä kai tuota pitää verrata pystykauppaan, jos koneita hankkii. Jos saat pystykaupalla 33€ ja hankintana 13€, niin eikös siitä jää 20€ koneille ja kuskin palkaksi? Ja että pitäs ilman palkkaa ajaa koneita, niin yhä oudommaksi menee. Ostamalla uuden koneen ja myymällä muutaman vuoden päästä, ni silläki tekee tilin? Ei ymmärrä ei…

Ola_Pallonivel

Jotain oleellista on jäänyt uutisesta pois. Vaikka saisi hankinnasta koneille 20€ per kuutio, niin se tekisi vasta 60000€ per vuosi. Eihän tuo riitä edes koneen kuluihin ja lainojen maksuun, saatikka että palkkaa jäisi kahdelle kuskille.

Ola_Pallonivel

Olen minäkin ihmetellyt tuota rakkautta Huskiin.

Vaihdoin merkkiä Stihlistä Huskyyn pelkästään siitä syystä, kun mökki paikkakunnalla poistui Stihlin edustus huoltoasemalta.

555FXT sai uuden moottorin takuuseen. 543XPG on tommonen rempula, jota pitäisi kokoajan rassata ja säätää. Sontaa sanon minä. No onhan siinä raivurissa lämpökahvat, niin ei sormia palele jos moottori pyörii.

Ja ennen ku sanotte, että osta 543 tilalle 545 tai 550, ni ne painaa melkein kilon enemmän.

Ola_Pallonivel

Tyrnimaitokapseleita myytiin pyramidihuijaus idiooteille, että luonnon tuote.

Kokaiini on myös luonnontuote.

Ola_Pallonivel

Hyvä, että uutisoidaan. Noista litkuista pitääkin uutisoida, että saadaan esim. Glyfon käyttö kiellettyä. Metsäänhän sitä ei tarvitse, kun on vaihtoehtojakin.

Metsänomistaja kusee itse omille saappailleen, kun käyttävät myrkkyjä metsään.

Ola_Pallonivel

543 XPG:ssä verrattuna 250 Stihliin ei ole mitään muuta parempaa, kuin lämpökahvat. 543 on tosi tarkka säädöille, kuten vähän muiden kommenttien perusteella pelkäsinkin. Jos nyt olisin ostamassa, niin jättäisin kauppaan.

Tuossa mun 250:ssä on jossain ilmavuoto, kun kesällä tyhjäkäynti humppasi eestaas. Nyt nollakelillä ajoin pienkonebensaa sisään ja kas, toimi viileämmällä moitteetta.

Mielenkiinnolla odotan talven tuulenkaatojen sahausta 543:lla, että miten toimii. Se on säädetty liikkeessä kesällä, niin joutuneeko ruuvaamaan säätöjä uudelleen.

Ola_Pallonivel

Jatkan taas talvella ennakkoraivausta 10 hehtaarin kuviolle, joka istutettiin kuuselle 90-luvulla. Ensimmäinen harvennus tulossa siis. Toisessa kulmassa on kuuset tukkien mitoissa, toisessa taas nippa nappa kuitupuuta. Jos meinaa säilyttää isot kuviot, niin ei mene käppyrät kuvion mukaan. Mukaan mahtuu suurta ja pientä.

Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 1,423)