Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 1,423)
  • Ola_Pallonivel

Aspenin kyllä hajusta tunnistaa. Ja Aspenilla olen saanut pään kipeäksi, toisin kuin käyttämällä Stihl/Husky öljyä normi 98 sekoitettuna.

Nesteen öljyä olen erehtynyt kaksi kertaa ostamaan, kolmatta kertaa ei tule. Ja Nesteellä on ollut laatuongelmia, en muista muiden valmistajien ongelmista kuulleeni. Paitsi Catsrol kelkkaöljyn ongelmista.

Ola_Pallonivel

Jotkut koneet vaatii eri säädöt, jos käyttää pienkonebensaa. Aspenia joskus ostelin, mutta lopetin käyttämisen hyödyttömänä.

Ola_Pallonivel

Korko tulee vielä olemaan esim. 5%, joka on sekin hyvin maltillinen. Jokainen voi siitä laskea, paljonko on korkokulut vuodessa valtion velan ollessa 130 miljardia. Lisäksi sitä velkaa pitäisi pystyä lyhentämäänkin.

Sen kun suhteuttaa valtion 60 miljardin budjettiin, niin kyllä siinä joutuu päättäjät päätä raapimaan monta kertaa. Sen jälkeen on turha haaveilla asumistuista yms.

Ola_Pallonivel

Nyt on ympyrä sulkeutunut. Jos minä teen ennakkoraivausta itse, se kannattaa ennemmin teettää ulkopuolisella ja maksaa siitä tuhansia euroja.

Mutta jos kerätään risuja, se kannattaa tehdä itse.

Ola_Pallonivel

Ilmaiseksi saadusta metsästä ei ole metsävähennystä käytettävissä.

Veroja et saa alemmaksi muuten kuin menoja lisäämällä.

Toki jos olet myynyt risuja ja teettänyt raivauksen ulkopuolisella, tuo on mahdollista. Mutta kovin kannattavaa toimintaa se ei mielestäni ole.

Ola_Pallonivel

Ei ole kovin kannattavaa toimintaa Tolopaisella. Ostitko uuden koneketjun, että saat vähennyksiä?

Ola_Pallonivel

Tolopainen puhuu euroista, minä prosentista. Mutta voihan siihen prosenttiin tosiaan itse vaikuttaa, viimeisimmässä kaupassa oli prosentti 34.

Ola_Pallonivel

Siihen 30% veroon ei voi itse vaikuttaa, se on pakko maksaa. Muut menot ei ole pakollisia. Kohta otetaan varmaan alvit mukaan keskusteluun.

Ola_Pallonivel

No tuota, kyllä kai se pistää miettimään, maksatko esim. 10 hehtaarin raivauksesta ulkopuoliselle neljä tonnia? Vai raivaatko itse?

Ola_Pallonivel

Sadetakki on minulla päällä, jos puissa on lunta. Pienempi paha on kastella vaatteet hiellä, kuin lumella.

Minulla sammuu Husky 555 märällä nollakelillä, jos tärähtää. Moottori vaihdettiin jo takuuseen, ettei ole ainakaan siinä vika. Ja talvipalikat käytössä.

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 1,423)