Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,011 - 1,020 (kaikkiaan 1,423)
  • Ola_Pallonivel

Omat kokemukset 2017 hakatusta aukosta, jonne taimet laitettiin 2018. 2019 lisää, kun hirvet söi mäntyjä. 2020 vielä lisää taimia, mutta ne hävisi kasvillisuuden sekaan. En suosittele enää taimia istuttamaan usean vuoden jälkeen, kun aukko tehty.

Ola_Pallonivel

Lontoolaistutkijat voisivat aloittaa tonkimisen ihan siitä yliopiston vierestä ja laajentaa koko maahan. Voisivat myös perehtyä omaan historiaan ja sitten miettiä, miten on siellä metsät hoidettu. Miten meni noin niin ku omasta mielestä?

Ola_Pallonivel

Minulla on WH-H900N malli ja kyllä niillä on ilo kuunnella kotona musiikkia. Metsään en niitä kyllä veisi, mutta autossa on ollut takapenkillä käytössä.

Hintaa oli kesällä 129€.

Ola_Pallonivel

Pari vuotta sitten ostin talvimallin. 16 työpäivää kesti ja moottori jumissa. Alapään laakeri oli loppu ja uusi moottori tuli takuuseen. Lämpöä riittää käsille ja bensa maistuu. Voimaa on. Nollan pinnassa märällä kelillä sammuu, kun tärähtää. Mikä lie vikana, aika näyttää.

Runkoputki on mallia kestävä. Olen rymynnyt tuolla naamallani ja selälläni, vielä on runko ja putki ehjä. Ja raivaajan paino lähempänä 100kg. Kulmavaihde on järeämpi, kuin pikkuveljessä.

Käyttö on ollut pelkästään talvella.

Stihli kalliimpi, muuten valinta kääntyisi saksalaisen puolelle.

Ola_Pallonivel

Joskus harkitsin, mutta luovuin ajatuksesta. Lähinnä myrskyn vahinkojen seurantaan olisin sillä kaivannut apua. On melko hintava lelu hyötyyn nähden. Ja kun pojan lelulla olen joskus leikkinyt, niin melko helposti vie tuuli mukanaan ja puuhun kopsahtaa.

Ola_Pallonivel

Jos minulta kysyt, niin parasta mitä kaupasta saa. Husky ja Stihl öljyä.

Ola_Pallonivel

Minulla meni 555 raivurista moottori ja takuuseen tuli uusi. Kyllä tuli monta kertaa mietittyä, tuliko lisättyä öljyä. Alapään laakeri oli mennyt rikki, niin eivät edes yrittäneet kiistää vastuutaan. Jos puuttuu öljy, niin taitaa näkyä männässä?

Ola_Pallonivel

Kesäsaha, niin eihän se toimi talvella. Lämpimän mallin hintaero on useasti muutaman kympin, niin väärässä paikassa on säästetty.

Ola_Pallonivel

En lähtisi minäkään 40cm jäälle traktorilla seikkailemaan. Mutta aloittajalla on ilmeisesti vielä aikaa odottaa paksumpaa jäätä.

Ola_Pallonivel

Nyt on muuten Oregon kopioinut Stihlin purkit käyttöön. Liekkö samaa tavaraa sisällä?

Esillä 10 vastausta, 1,011 - 1,020 (kaikkiaan 1,423)