Käyttäjän oksapuu kirjoittamat vastaukset
-
Hohhoijaa…
Maatilojen määrä on EU-aikana siihenmalliin vähentynyt että taitaisi jäädä puut ajamatta…
Ihan höpöjuttua :-(…
oksapuu 14.10.2016, 21:41Heh…
Eipä se taida Artoa paljon hätkähdyttää jos maahantuojan sponsorisaha lähtee paikkakunnan liimanäpin matkaan…
Meni hankintahintaan sanoi entinen ….. :-)…
oksapuu 14.10.2016, 19:46Niin…
Olisiko käynyt niin että pääomistajan tulosvaade on sitäluokkaa että pitää alkaa omaisuutta realisoida?
Onhan tuo jo tuolla poronhoitoalueella nähty…
oksapuu 14.10.2016, 18:49Kaikki näyttää kelpaavan…
Tutulta metsurilta hävisi 20 L purkki 2t-bensaa keskeltä metsää ja nyt näytti kylillä hävinneen tienvarteen hajonnut traktori. Se traktori oli vissiin viety pois oikein lavetilla…
Itse olen nähnyt hirvimetsällä kolme mootorisahaa ”työmaajemmassa”
(yksi oli jumissa konkelossa), että aika luottavaisia nämä ”ammattimiehet” on…oksapuu 7.10.2016, 22:09Näimpä…
Reima taitaa harrastaa metsänhoitoa poronhoitoalueella ja siellä taimikot kannattaa ostaa valmiina…
Poronhoitoalueella ykkösvaihtoehto on pienaukkohakkuut, seuraavaksi konekylvö ja paksukunttaisilla mailla se säätöauraus :-)…
oksapuu 7.10.2016, 21:06Näätä:lle
10 000€ (huutokaupassa 12 000€ ) ja vain jos sijainti on ”sopiva” :-)…
oksapuu 30.9.2016, 19:51Sattuipa kerran takavuosina…
Että tuttu motokuski sanoi, ”nyt tuli sellainen hakkuumatriisi että tukin teko on mahdotonta” ja taisi olla oikeassa…
Onneksi tehtiin ensiharvennusta :-)…
oksapuu 30.9.2016, 18:49Noh…
Jos myy pelkän tukkileimikon sellufirmalle niin vastuu siirtyy (kuulijalle), myyjälle :-)…
Sellufirmat maksaa yleensä sen 5€ parempaa hintaa tukkileimikosta että saavat kauppaa.Ensiharvennukset olen pääsääntöisesti myynyt sellufirmalle ja pystykaupalla…
PS. Olen ottanut tavaksi kirjata hakkuusopimukseen kuka leimikon hakkaa ja ihan nimellä mainiten…
oksapuu 25.9.2016, 11:08Hohhoijaa…
Kyllä niin taas yhteismetsiä verotuksella sorretaan…
oksapuu 24.9.2016, 20:27Niin…
100 litraista puuta ja hakkuukertymä 100m3 hehtaari lienee jo aika hyvä ensiharvennus…
Vaatii kyllä sen ”raskaalla kädellä” tehdyn taimikkoharvennuksen raivaussahalla ettei tule tuulituhoja…