Käyttäjän oksapuu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 1,864)
  • oksapuu

Niin…

Nuo Tilhin 480:set on vanhanliiton raivausahoja ja alkaa olla eläkeiässä. Noita pitää osata käyttää, 95 bensaseosta tankkiin (kaasuttimeen) talveksi huilaamaan niin ongelmia tulee satavarmasti…

Nykyaikaiset raivurit onkin jo tietokoneohjattuja vai mitä?
    :-)…

oksapuu

Heh, Arto paljonkin raivaillut Tilhin 480:sellä :-)…

Mutta joo, tässä vaiheessa syksyä pitää se paperimallin ilmansuodatin vaihtaa talvimalliin…
    Talvi-ilmansuodatin on muoviverkkoa ja mukana tulee muovilirpake jolla voi sulkea suoraan ulkoilmasta tulevan ilmanoton…

oksapuu

Katso sivu 5

Stihl Fs 450k, keskusteluketju…

oksapuu

Heh…

Olen noita metsästänyt haulikolla, kiväärillä, kyttäämällä, miesajossa ja
    mäykyllä ajattamalla…

Että kyllä tuosta jotain tiedän :-)…

oksapuu

Höpöä…

Metsäkauriin osalta on jo sallittu ja Valkohäntäkauriin kohdalla paineet on niin kovat että kohta sallitaan sillekkin…

oksapuu

Heh…

Taisi lipsahtaa nuo Metsuri motokuskin maataloustraktori-hinnat vähän
    yläkanttiin :-)…

oksapuu

Höpö höpö…

Ne maanviljelijät jotka talvisin täällä meillä tykkää urakoida auraa kyläteitä ja kauppakeskusten parkkipaikkoja…

Uusi nykykokoluokan maataloustraktori maksaa 100 000€ +alv ja ei sitä missään kannokossa lähdetä romuksi ajamaan…

Että näin.

oksapuu

Huh huh…

Ompa Timpalla kaatolupia 2800 hehtaarille. Täällä meillä (etelässä) yli 16 000 hehtaaria käytössä ja vain 10+10 kaatolupaa…

oksapuu

Niin…

Nuo vanhat Tilhin 450/480 raivurit syö kytkimiä, käytännössä uusintaväli noin 100ha raivuuta…
    Kytkinkengät kuluu loppuun jolloin kytkin avautuu liikaa ja jouset alkaa katkeilla…

Hoito: Uusi kytkinasetelma, (kengät+jouset paketti) ja jos siihen peltiseen kytkinkoppaan (maljaan) on kulunut uraa niin sekin kannattaa vaihtaa…

Remontti on halpa, alle 100€ teetettynä…

PS. Artolla taitaa olla se kuuluisa kovapalaterä :-)…

oksapuu

Heinäämisestä…

Käytännössä johonkin 3:ha aukkoon asti vielä viitsii heinätä mutta suuremmat jää kylmästi tekemättä…

Rehevillä mailla hakkuun jälkeen välitön muokkaus isoilla mättäillä, istutus kuusentaimilla ja ne taimitappiot pitää vain hyväksyä…

Itse heinäämiseen olen käyttänyt yhdenkädenviikatteen terää jonka olen naittanut kahdenkädenviikatteen varteen. Pahimmissa paikoissa sitten raivaussahalla jossa V-Klinga terä.

Heinäämisessä aina välillä tulee pyyhkäistyä istutettu taimi poikki ja sekös harmittaa :-)…

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 1,864)