Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,201 - 5,210 (kaikkiaan 5,256)
  • Nostokoukku

    Kaikki otetaan. Erikoisesti kiinnosta hirvitihentymäalueet ja valkohäntäpeurojen ja kauniiden remppaamisesta erroosiosta kärsivät alueet.

    Nostokoukku

    Vielä pieni perustelu. Jos olisi 100 000 joutilasta rahaa ja ostaisin sillä hienon haulikon, niin pojanpoikakin saisi sillä vielä omansa takaisin. Jos sitä bemaria pidän 20 vuotta ja lähden viemään vaihtoon, niin sillä saa menomatkalla sakon ja liikkeessä pienen kupin kahvia. 20 vuoden bemarin ylläpitokustannuksilla saisin saksalaisen kaksoisluodikon.

    Nostokoukku

    Voi teitä poika poloisia. Mutta nyt olisi apua tarjolla. Otan vastaan kaikki kannattamattomat metsätilat. Tappiota tuottavista perisin pienen nimellisen maksun, nollatulosta tekevät otan vastaan ilmaiseksi.

    Nostokoukku

    puuki

    Olet oikeassa, ja hyvä niin. Jos kaikki tykkäsivät samoista asioista maailma olisi  kuin häkkikanala. Oman tuntoni vain tykkäämisistä ilmaisin. Mutta ottaisin sittenkin mieluummin sen haulikon……

    Nostokoukku

    Jees

    Täällä on muuten sellainen otus. Ei sitten tippaakaan ole koskaan kiinnostanut auton ulkonäkö.

    Jalkanen

    Kyllä minä kauniista esineistä nautin. Esim. englantilaisia siroja haulikoita olen aina ihaillut, muttakun maksavat mokomat hienosti kaiverrettuna yli 100 000.

    Nostokoukku

    Olenkohan jotenkin tunnevammainen, kun en voi mitenkään ymmärtää miten auton ulkonäkö voi miellyttää tai ärsyttää. Eihän vasarankaan ulkonäöstä näin keskustella. Kuinka autolla voi elvistellä? Auto on kyllä minulle ollut aina välttämätön paha töiden takia, kallis ja epämiellyttävä laite jonka olen yrittänyt pitää kuusiaidan takana poissa silmistä kun en ole sitä tarvinnut. Olen kyllä hieman kateellinen eräälle kaverilleni, jonka vuoden suurin ja jännittävin tapahtuma on autonsa katsastus. Joka vuosi katsastaja ihmettelee, että löytyypä vielä näin täydellisen virheetön tämän mallin edustaja. Ainoa huomautus pakoputken kannatinlaakerin ulkokehällä kaksi ruostepilkkua. Saisinpa minäkin jännitystä elämään noin pienestä asiasta. Miksi autoasioista leuhkittaessa aina pienennellään, muissa asioissa suurennellaan. Kun se kulutuskin on aina siskon luona etelässä käydessä 4,21 litraa satasella.

    Nostokoukku

    Hyvänen aika, mitä merkitystä on auton ulkonäöllä ? Vanteilla, puskurin, valojen ja vilkunlasien muotoilulla. Eihän niitä ajaessa näe.

    Nostokoukku

    Käyriä on monenlaisia ja niiden tulkitsijoita ja siten loppupäätelmiä vielä enemmän. Huippututkijoiden viesti kuitenkin on varsin yhteinen: ilmasto lämpenee ja sään ääri-ilmiöt lisääntyvät ja voimistuvat. Tarttis tehdä jotain. Vaikeutena on suurimpien sauhuttelijoiiden halut hoitaa omat velvoitteensa. Venäjä tekee periaatteessa toisin kuin on sovittu, se on venäläinen mentaliteetti eikä se muutamassa sukupolvessa muutu. Kiina tekee juuri niin kuin se haluaa ompahan sovittu mitä tahansa. Intia on väestömääränsä, –rakentensa ja väestön tulotason vuoksi kykenemätön tekemään vielä kymmeniin vuosiin asian hyväksi yhtään mitään. Jos Amerikassa perheen pihasta ei joka aamu rajoitusten vuoksi saakkaan lähteä liikenteeseen muutamaa viisilitraista autoa haiwaylle, niin siellä syttyy sisällissota. Sitten on vielä nämä Bolsunarot, jotka varmaan ilmastokokouksessa palatessaan  jo lentokoneesta soittavat, että pankaapa sademetsää tuleen.

    Nostokoukku

    Korjuu kaukokuljetus on vain osa toimintaa. Pitää muistaa koko ketju. Ennenkuin se tuote on kannolta kiinalaisen riisikupin alustana on monenlaista rahdinajoa, tuote ei enää olekkaan niin ”bio”. Pelto on keinotekoinen ihmisen luoma elinympäristö. Luonto on muutettu ihmisen tarpeiden mukaisesti täydellisesti. Monimuotoisuuden kannalta äärimmäisen köyhä, yhden lajin kasvattamo. Pahimmillaan geenimuunneltua kasvia varjellaan myrkyin tuholaisilta ja kilpailevilta lajeilta. Ei ns. Luomuviljelyssä, mutta senkin harjoittaminen on vaatinut keinotekoisen kasvuympäristön luomista. LUOMU tai BIO on markkinanimikkeitä, tuottajan tai kuluttajan omantunnon lepyttelyä.

    Nostokoukku

    Aurinkovoiman ongelma on se, että energian lähdettä ei ole vielä kukaan pystynyt ominaan. Atomivoimala, öljylähteen tai kivihiilikentän omistaa aina joku, ja sieltä alkaa useiden välistävetäjien ketju. Aurinkoa ei omista vielä kukaan. Tällöin Konsta Pylkkäsen sanoin välikäsien ketju jää huomattavasti lyhyemmäksi. Öljy on vielä niin suuri talous- ja sotilaspoliittinen mahti, että kilpailevat energiat estetään mm. materiaalien hinnoittelulla kehittymästä merkittäväksi vaihtoehdoksi.

Esillä 10 vastausta, 5,201 - 5,210 (kaikkiaan 5,256)