Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Jees
Täällä on muuten sellainen otus. Ei sitten tippaakaan ole koskaan kiinnostanut auton ulkonäkö.
Jalkanen
Kyllä minä kauniista esineistä nautin. Esim. englantilaisia siroja haulikoita olen aina ihaillut, muttakun maksavat mokomat hienosti kaiverrettuna yli 100 000.
Nostokoukku 1.2.2022, 16:34Olenkohan jotenkin tunnevammainen, kun en voi mitenkään ymmärtää miten auton ulkonäkö voi miellyttää tai ärsyttää. Eihän vasarankaan ulkonäöstä näin keskustella. Kuinka autolla voi elvistellä? Auto on kyllä minulle ollut aina välttämätön paha töiden takia, kallis ja epämiellyttävä laite jonka olen yrittänyt pitää kuusiaidan takana poissa silmistä kun en ole sitä tarvinnut. Olen kyllä hieman kateellinen eräälle kaverilleni, jonka vuoden suurin ja jännittävin tapahtuma on autonsa katsastus. Joka vuosi katsastaja ihmettelee, että löytyypä vielä näin täydellisen virheetön tämän mallin edustaja. Ainoa huomautus pakoputken kannatinlaakerin ulkokehällä kaksi ruostepilkkua. Saisinpa minäkin jännitystä elämään noin pienestä asiasta. Miksi autoasioista leuhkittaessa aina pienennellään, muissa asioissa suurennellaan. Kun se kulutuskin on aina siskon luona etelässä käydessä 4,21 litraa satasella.
Nostokoukku 1.2.2022, 13:55Hyvänen aika, mitä merkitystä on auton ulkonäöllä ? Vanteilla, puskurin, valojen ja vilkunlasien muotoilulla. Eihän niitä ajaessa näe.
Nostokoukku 1.2.2022, 13:42Käyriä on monenlaisia ja niiden tulkitsijoita ja siten loppupäätelmiä vielä enemmän. Huippututkijoiden viesti kuitenkin on varsin yhteinen: ilmasto lämpenee ja sään ääri-ilmiöt lisääntyvät ja voimistuvat. Tarttis tehdä jotain. Vaikeutena on suurimpien sauhuttelijoiiden halut hoitaa omat velvoitteensa. Venäjä tekee periaatteessa toisin kuin on sovittu, se on venäläinen mentaliteetti eikä se muutamassa sukupolvessa muutu. Kiina tekee juuri niin kuin se haluaa ompahan sovittu mitä tahansa. Intia on väestömääränsä, –rakentensa ja väestön tulotason vuoksi kykenemätön tekemään vielä kymmeniin vuosiin asian hyväksi yhtään mitään. Jos Amerikassa perheen pihasta ei joka aamu rajoitusten vuoksi saakkaan lähteä liikenteeseen muutamaa viisilitraista autoa haiwaylle, niin siellä syttyy sisällissota. Sitten on vielä nämä Bolsunarot, jotka varmaan ilmastokokouksessa palatessaan jo lentokoneesta soittavat, että pankaapa sademetsää tuleen.
Nostokoukku 1.2.2022, 12:47Korjuu kaukokuljetus on vain osa toimintaa. Pitää muistaa koko ketju. Ennenkuin se tuote on kannolta kiinalaisen riisikupin alustana on monenlaista rahdinajoa, tuote ei enää olekkaan niin ”bio”. Pelto on keinotekoinen ihmisen luoma elinympäristö. Luonto on muutettu ihmisen tarpeiden mukaisesti täydellisesti. Monimuotoisuuden kannalta äärimmäisen köyhä, yhden lajin kasvattamo. Pahimmillaan geenimuunneltua kasvia varjellaan myrkyin tuholaisilta ja kilpailevilta lajeilta. Ei ns. Luomuviljelyssä, mutta senkin harjoittaminen on vaatinut keinotekoisen kasvuympäristön luomista. LUOMU tai BIO on markkinanimikkeitä, tuottajan tai kuluttajan omantunnon lepyttelyä.
Nostokoukku 1.2.2022, 11:46Aurinkovoiman ongelma on se, että energian lähdettä ei ole vielä kukaan pystynyt ominaan. Atomivoimala, öljylähteen tai kivihiilikentän omistaa aina joku, ja sieltä alkaa useiden välistävetäjien ketju. Aurinkoa ei omista vielä kukaan. Tällöin Konsta Pylkkäsen sanoin välikäsien ketju jää huomattavasti lyhyemmäksi. Öljy on vielä niin suuri talous- ja sotilaspoliittinen mahti, että kilpailevat energiat estetään mm. materiaalien hinnoittelulla kehittymästä merkittäväksi vaihtoehdoksi.
Nostokoukku 30.1.2022, 22:02R.Ranta. Hyvä mielipide. Mutta kuten kirjoituksista näkyy, kun järki loppuu niin otetaan periaatteet käyttöön.
Nostokoukku 30.1.2022, 21:45Tehdas, jonka molemmilla porteilla pyörii loputon rekkaralli ei voi olla koskaan BIO. Polttoaine, jolla moottorit pyörii ei voi olla GREEN. Kasvikset jotka nostetaan ihmisen raivaamasta pellosta ei voi koskaan olla LUOMU.
Omaan käyttöön tehty pontikkatehdas voi olla BIO. Häkäpönttöauton polttoaine voi olla GREEN. Mustikka voi olla LUOMU.
Nostokoukku 30.1.2022, 21:04Mitä arvelet, Jätkä, jos nuo koirat olisivat päässeet panssariaidan läpi, olisiko tullut muutakin kuin mustelmia. Ja sudella on vielä vähän rajummat otteet.
Nostokoukku 30.1.2022, 20:25Oletteko susikoiramiehet olleet tekemisissä todella vihaisen ison koiran kanssa ? On nimittäin vähän toista kuin oman lemmikin kanssa nahistelu. Esim. Raivon vallassa oleva hirvikoira on aika leikitön peli, olen niitä joskus joutunut kaadolla toisistaan erottamaan. Ja susi kun tosissaan ollessaan painii vielä aivan omassa sarjassaan.