Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 4,864)
  • Nostokoukku

Kuinka ei yhteismitallisia hyötyjä verrataan ja kuinka pitkälle alihankintaketjuja seurataan.

Tuulivoiman ja sähköautojen ylistämisessä tämä asia pitäisi myös muistaa. Jos kaikki lasketaan mukaan, ei varmasti näytäkkään enää erityisen hienolta ”vihreältä siirtymältä”.

Nostokoukku

Sääntelyn purku on aivan oikein. Pienenkin tönön paperisota ja lupa maksaa nykyään enemmän, kuin itse rakentaminen. Nykyinen rakennuslaki on tavallisen ihmisen kannalta lähinnä kieltolaki. Jos ite-miehen perustukset pettävät tai katto romahtaa, niin itse hän siitä vasta ja kärsii, ei ainakaan kunnan virkamies. Olin aikoinaan viisi valtuustokautta pienen kunnan rakennusasioista vastaavan lautakunnan puheenjohtajana. Tuona aikana esittelijänä sattui olemaan parikin virkamiestä, jotka ymmärsivät roolikseen olla etsimässä ne asiat joilla joku rakennushanke voitaisiin estää. Tietenkin sekin on ymmärrettävää. Kun isojen hankkeiden ja rahojen kanssa toimiessa valtaasi et voi käyttää, niin pienemmissä hankkeissa sitä on hauska ainakin kokeilla. Jo Abraham Lincoln sanoi aikoinaan, että jos haluat selvittää miehen todellisen luonteen, anna hänelle hieman valtaa.

Nostokoukku

Iso toimija luottanut vähän liikaa silmiinsä. Mediaseksikäs toimiala. Luultu, että kaikki tyrkyttää ilman muuta luvat kuntoon ja ottavat kaikki töryt ja paskat riemumielin vastaan.

Nostokoukku

Olen jo aikaisemmin kommentoinut tuulivoimaa. Aivan yhtä likaista touhua kuin sähköautot.

Nostokoukku

Akkutehdas jätevesineen on hyvä esimerkki mitä tämän ”vihreän siirtymän” takana todellisuudessa on. Melkoisen likaista ”vihertämistä”.

Nostokoukku

Mihinkä unohtui Ämmältä koko Uudenmaan läänin ympärivuorokautinen valaiseminen?

Nostokoukku

Jätkä ja Apli. Vanha kokemukseen perustuva totuus: Missä kaksi tai useampi nainen kokoontuu, siellä ei ole riitä kaukana.

Nostokoukku

Ei Putinin kanssa voi neuvotella. Neuvottelu on kahdenvälistä sopimista, joka edellyttää kummankin joustamista. Putinin on mahdotonta käsittää, että hän ei ole yksin oikeassa. Vaaralliseksi koko maailman kannalta tekee se, että hän ei voi ymmärtää että hänen jälkensäkin maailmaan voi jotain jäädä. Olen näihin luonteenlaatuihin tutustunut sekä työelämässä että tuttavapiireissä. Jos googlaa sanan narsismi, on kuin näitä putineita lukisi. Ainoa hyvä asia on, että hän on jo vanha mies. Toivottavasti tuuli käy hänen ylitseen ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

Nostokoukku

Esimerkki keinoälystä vuosien takaa. Työnantajalta tuli käsky etsiä kesäkorjuukelpoisia kuusen avohakkuukohteita. Silloisella hakuohjelmalla hain kuviojoukoista sopivia ehdokkaita. Hämmästyin kun neljän hehtaarin kuvio löytyi aivan tutuilta alueilta. Kyseessä oli KOLME vuotta vanha kuusikko. Taimikontarkastaja oli lisännyt puustotietoihin jakson myös hieskoivua muutaman tuhannen hehtaarille. Älyn joku parametri oli määrittänyt hieskoivun kasvupaikalle sopimattomaksi ja ehdotti uudistamista. Todellinen kesäkohde, kolme  vuotiaita kuusia moto olisi tuskin talvella löytänyt.

Nostokoukku

Jos ilmastosta ollaan huolissaan metsäenergia on ainoa järkevä vaihtoehto. Ilmaisen aurinkoenergian jalostamista. Mutta, mutta kun sitä aurinkoa ei omista vielä kukaan. Ilmaston kannalta tuulivoimaloiden rakentaminen on hyvin vahingollista.

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 4,864)