Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Ei se hirvi taidakkaan olla metsän pahin tuholainen eikä mäntyä käyttävän teollisuuden karkottaja.
Nostokoukku 19.12.2022, 23:24Perusvika lienee siinä että puunkorjuu on kilpailutettu henkihieveriin. Motteja on saatava paljon ja nopeasti joka kohteelta. Eh:lla niitä tulee helpoimmin ajourilta, jotka lipsuvat ylettömän leveiksi, ja hakkaamalla isopää edellä. Eh pitäisi ymmärtää viimeiseksi taimikonhoidoksi eikä bisneksen teoksi.
Nostokoukku 19.12.2022, 22:53Näistähän niitä hiilinielujen katoamisia löytyy. Olen työnantajan mailla eh kuvioita mitannut. Urien välissä ppa 14, keskeltä uraa mitattuna 11. Ja puuston läpimitta pudonnut hakkuussa 5 cm. Ei yllä millään millekkään käyrälle, paitsi ehkä v…tus käyrälle. Ja näitä on paljon.
Nostokoukku 18.12.2022, 21:20Vakuutusyhtiöiden kanssa tulee aina ongelmia. Käytännössä tyyli on, että ei korvata sodan eikä rauhan aikana.
Nostokoukku 18.12.2022, 14:30Pakkanen laski viime viikolla pariinkymmeneen. Kolmelle turvesuolle aurattu tiet. Perjantaina alkoivat rekat kulkemaan kuin ennenvanhaan. Saattoi kaupungin vihreille tulla vilu märän energiapuun kanssa ja turve alkoi taas maistumaan. Vaihtotasekin korjaantuu, kun ei tarvitse kivihiiltä ja öljyä poltta eikä pyörittää ulkomailta tuotuja ja ulkomaisten omistamia superpaljon luonnonvaroja kuluttavia tuulimyllyjä pyörittää. Eikä ne mitään olisi auttaneetkaan, pakkasella kun ei tuule.
Nostokoukku 16.12.2022, 17:57Aikoinaan kun leimikoita suunnittelin, tosin vain parikymmentä vuotta, nauhoitin kaikki hakattavat kuviot. Työnantajalta tuli siitä usein moitteita, oli kuulemma ajan huonoa käyttöä, koneissa kun oli kuulemma gepsit ja karttaohjelmat sitä varten että pysyvät suunnitellulla kuviolla. Sen verran kuitenkin arvostin vaatimatonta työnkuvaani, että ajattelin että moton on mentävä siitä mistä olen sen katsonut oikeaksi, siksi jatkoin nauhoittamista moitteita huolimatta. Toiseksi arvelin, että motokuskilla voi tulla marraskuun räntäsateessa iltavuorossa orpo olo tempoilevan karttaohjelman kanssa, jos reunoja ei ole mitenkään merkitty. Ja ainakin meillä päin on notkoja joissa gepsi saattaa heittää kymmeniä metrejä, olen sen hirvikoirien kanssa huomannut samoin suunnittelussa käytetyn maastotietokoneen kanssa.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:59Saattoi siinä ”sikarinpoltossa” mennä itsesensuuri päälle. Hyvä kun edes se muisti jonka ”silmiä kirveli”.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:28Mitä nyt joskus eksyy omalla pihalla. Ja huhuilee kuolleita kavereita apuun lehdistötilaisuudessa.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:25Tomperi
Olen kanssasi samaa mieltä. Iiro Viinanen käytti aikoinaan usein sanontaa ”mahdoton yhtälö”.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:21Hyviähän ne ovat olleet minullekkin, ei sovi valittaa. Mutta rehellisyyden nimissä kaukana kuitenkin parhaasta ajasta…….