Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Jesse: Tule MJO katsomaan, itsekkin yllätyin muuta aitaa kiertäessään ne näköjään käyttävät samaa polkua kaikki. Ja siitä tulee kyllä aivan vilkkaasti liikennöidyn näköistä uraa
No voi kauhea. Montako kuusta on viottunut? 3-4 vai jopa 5?
MJO 30.4.2015, 21:13Jesse: Niinpä varmaan jos linnunpönttökuusia meinaat viljellä. Muuten ei kyllä kannattaisi paljon sotketuttaa kuusen hienojuuristoa. Senverran on kyllä tietoa millaisia karjalaitumen kuuset yleensä ovat olleet.
Runsas on harjavallan hirvikanta. Kuusentaimikoiden maapohjat ovat ihan mustalla mullalla, että juuretkin polkevat poikki.
MJO 24.4.2015, 10:30Yksikin kp:n osakas voi estää toiminnan, mutta myös kaikki muut osakkaat voivat hakea kp:n jakoa. Sen jälkeen änkyrä saa tehdä 1/16 osalleen mitä haluaa.
MJO 22.4.2015, 21:57Kanalintukanta on tällä hetkellä riekon osalta 2%, metson osalta 5% ja teeren osalta 10% vuoden 1960 kannasta, joka on taas murto-osa vuoden 1953 kannasta, joka taas on murto-osa vuoden 1945 kannasta. Huolimatta siitä, että myyräkannansäätelyjärjestelmän manipuloijat tappavat myyrien syöjiä enemmän kuin koskaan (400000 vuodessa, kun 1960 tappoivat 25000 vuodessa).
Lähetetty: 21.04.2015
Lähettäjä: Anton ChigurhAnton voisi katsoa uudestaan valokuvia, joita on itse lisännyt lukijoiden kuviin.
Löytyykö kuviesi puupelloista kanalinnuille tiheköitä pesintää varten? (Minä en löytänyt)
Ei kettujen vähyys vähennä kanalintuja. Syy löytyy omista kuvista.
MJO 22.4.2015, 21:44MJO:lle tuonne edellisiin: Annan hirvienkin toki olla välittömästi rauhassa kunhan ensin suhteutetaan kanta tasolle joka perustuu luontaisen säätelyn mahdollisuuteen. Eli tasapainoon petojen ruokatarpeen suhteen.
Eli lahdataan sinun määrittämälle tasolle! On siinä meillä eläintenhalaaja.
Jesselle:Jesse tuntuu olevan niin niin luontainen. Tasapainoita jesse myös hirvien ruokatarpeet. Lopeta metsänkasvatus, niin taimikot häviävät ja kuusi ainoana varjopuuna valtaisi kaiken lukuunottamatta karuimpia paikkoja. Vähenisi hirvet nälkään.
Tuskin metsät kasvaisivat sen enempää, eikä sillä olisi mitään väliä. Kaikkihan olisi luontaista. ;D
MJO 18.4.2015, 23:39Jesse:
En kauhean kukkasena metsästysfanaattisuutta pidä. Luontoako kunnioitetaan ampumalla sieltä huvittelun vuoksi luontaisia asukkaitaan?Hirviä kuitenkin vaatisit lahtamaan jopa rangaistuksen uhalla?
MJO 9.4.2015, 21:05Puun takaa:
Suomi on tällä hetkellä Euroopan maista kaikkein riippuvaisin Venäjältä tuotavasta energiasta.Tältä sivulta voi seurata tilannetta reaaliajassa.
Tällä hetkellä Suomi vie enemmän Viroon, kuin tuo Venäjältä. Monesti tilanne on Ruotsiin menee kaikki, mitä Venäjältä tulee. Ei kannata seurata pelkästään Venäjän tuontia.
MJO 9.4.2015, 19:22Minulla on sellainen tunne. Onko väliä onko Suomen vastuut Kreikan lainoista 4 vai 40 miljardia. Suomi ottaa kokoajan kauhealla vauhdilla (kiihtyvällä) lisää velkaa. Koskahan päästään, ettei lainaa oteta lisää?
Itse veikkaan, kun muut maat ilmoittavat etteivät enää lainaa Suomelle.
MJO 9.4.2015, 19:17Kirjoitapa Googleen ”Hei, me tienataan tällä”. Niin kaikki viittaavat Jykään. Siinä olet oikeassa Hyvä bisnes heitto oli Vanhasen. Silloinkin Käteinen oli hyvin framilla asian tiimoilta valtionvarainministerinä.
MJO 9.4.2015, 19:00AmmattiRaivooja:
>Entinen pääministeri, keskustan Matti Vanhanen kehui antamaansa >Kreikan ensimmäistä tukipakettia HYVÄKSI BISNEKSEKSI. >Puolueveli Markku Laukkanen säesti: ”Me pelastimme tämän >tilanteen. Sammutimme sen tulipalon. Kreikan tilanne rauhoittui. >Kreikka ei ole mikään ongelmatapaus, me patosimme sen.”Nuo sanat lausui entinen pääministeri Jyrki ”Käteinen”.
Suomessa jaetaan innokkaasti utopistisia säästö määräyksiä kreikkalaisille, muttei olla kiinnostuneita leikkaamaan itse.