Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,681 - 2,690 (kaikkiaan 3,065)
  • MJO

Jalkanen:
    Mielestäni borrelioosi ei ole enää marginaalinen asia. Meillä on työnjako: AC tuottaa hypoteeseja ja minä testaan niitä.

Mitä voimme todeta testien perusteella? Puutiais- aivotulehdus on aiheuttanut pysyviä neurologisia vaurioita, hallusinaatioita ja pakkomielteitä testiin osallistuneille henkilöille.

MJO

Kettu on ollut tuolloin jopa rauhoitettu välillä. Naapurin yli 100-vuotias (täysin terävä, toisin kuin tylsämieliset lumikkohypoteetikot peesareineen) isäntä kertoi, että heti sotien jälkeen tästä ympäristöstä yksi mies oli saalistanut viisikymmentä (50) kettua yhtenä talvena viidentuhannen (5000) hehtaarin alalta. Samaan aikaan oli myös muu pienriistakanta ollut vahvimmillaan. Alamäki oli alkanut kettujen hupenemisen myötä.

Eikös tuo juuri kerro,että kettuja metsästettiin silloin paljon enemmän? Sinähän olet väittänyt, ettei silloin metsästetty kettuja, kuten nykyisin. Tuokin ukko oli ammatti ketunpyytäjä.

MJO

Kyllä Jesse suuret todellakin ostavat tukkia ja ihan kelvollisen hintaan. Ainoastaan tukki-prosentti näyttää jäävän aina pienemmäksi kuin pienillä sahoilla. Kokemusta on, enkä myy enää niille, kuin ensi harvennuksia.

MJO

Tänä talvenakin moni metsänomistaja ei saanut tarjousta leimikoista. Puuta ostetaisiin jos joku toimittaisi portille.

MJO

Itsekin tuli aikoinaan ensimmäiset markat tienattua metsänistutuksessa 16 vuotiaana. Ei ole enää kesätyöntekijöitä, kuin korkeintaan metsätalouden opiskelijoita.

Onko kellään kokemusta esim. juniori urheiluseuralle teettämisestä ja millaisia sivukuluja silloin maksetaan?

MJO

Raivooja: MTK, Metsäkeskus ja Luke väittää kokoajan, että puuta riittää. Tässä on kummallinen ristiriita kun puunkäyttäjät ja syvällä bisneksessä tekevät ovat toista mieltä. Joten kuka valehtelee?

Ristiriita on siinäkin, jos tiedetään ettei puuta ole riittävästi. Miksi tehdas sitten täytyy väkisin rakentaa?

Itse olen pikemminkin huolissaan. Mihin hakkuissa syntyvä tukki työnnetään.

MJO

Mehtäukolla näyttäisi olevan jotain henk.kohtaista MHY:tä vastaan?

MJO

Esim. StoraEnso tekee leimikosta tarjouksen metsänomistajalle. He laskevat kokonaishinnan puulle kuluineen tehtaanportilla. Kun MHY myy metsänomistajan puut StoraEnsolle portille tuotuna. Ei S-E maksa tästä puumäärästä yhtään enempää, kuin itse hankittuna. Yhtiö on jopa tyytyväinen, jos pääsee eroon tukeista ja muista ei kiinnostavista puulajeista.

Metsänomistaja on tyytyväinen, kun saa puistansa paremman hinnan ja vaivan kilpailutukselle, kun StoraEnso maksaisi. Kaikki voittavat paitsi Jesse ja mettäukko?

MJO

mehtäukko:
    Jos Vierailijan teksti pitäisi paikkansa, asia olisi OK mutta kun ei ole.
    Eikös myhistys olekkin laatusertifioitu putiikki, jolloin kaikkien sen kioskien toiminnan on oltava yhdenmukaista??!
    Ja edelleen: jos/kun myhistyksen ukot ensin avaavat ja näkevät toisten toimijoiden puukauppatarjoukset,ja sen JÄLKEEN sorhaavat oman hintansa + välityspalkkion ”omalle korjuulle”, tarjouskilpailun peli on puolueellista ja epäreilua,kilpailua /silmänlumetta, vääristävää,sisäsiittoista,umpimiel istä,ahnetta,sairaalloista…
    Eikä korppi muutu valkoiseksi.

Tämä mehtäukon mutu tuntumalla heittämä arvausko on sitten sitä FAKTAA?

MJO

”Jos kokonaan itse kasvattamassaan metsässä tukkiprosentti jää pieneksi, ei pidä ainakaan sitä valittaa, vaan katsoa syyllistä peilin kautta suoraan silmiin”

Jos itse on istuttanut, tehnyt taimikonhoidot jne.. Melko moni istuttaja ja taimikonhoitaja kasvaa horsmaa siinä vaiheessa, kun sama leimikko rahastetaan päätehakkuulla ja tukkiprosenteilla.

Esillä 10 vastausta, 2,681 - 2,690 (kaikkiaan 3,065)