Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,551 - 2,560 (kaikkiaan 3,192)
  • MJO

Lähdetään vuodesta 2013 , jolloin saalista kertyi 32676 yksilöä

Vuonna 2014 kaadettiin 33005 hirveä  ,

2015 kaatui 37278 yksilöä

ja vuonna 2016 saatiin saaliiksi 49549 hirveä .

Ainakin minun näkemykseni mukaan pyyntilupia on koko ajan lisätty ja lisättiin tulevallekin kaudelle . Eli neljäs peräkkäinen kasvun vuosi edessä .

Tämähän on ollut suorittava suunnitelmissa. Kasvatetaan kantaa, jotta voidaan metsästää enemmän. Eli lisätään lupia maltillisesti, niin voidaan lisätä ensi vuonnakin.

MJO

Jo nyt jahtitouhu maksaa 500-1000 euroa keskimäärin vuodelta per nuppi . Jos omistaa koiran , on edellä mainitut luvut kerrottava kolmella

Älä Suorittava valehtele. Voittoa tulee, ellei laske helvetinmoista tuntipalkkaa itselle kuluna. Koiran omistajana voin myös väittää, ettei koiran pitokaan ole läheskään noin kallista.

MJO

Jos suomessa on talvehtiva kanta 80 000, niin lupia on myönnetty 60 000 liian vähän.

MJO

Kun parkkipaikoilla alkaa aika tavanomaista olla että hybridiautoja on jo lähituntumalla nämä keskustelut alkaa jo hymyilyttää. Kyllä se on JO täällä ja määrä vain kasvaa koko ajan.

Kaikesta huolimatta harjavallan Jesse osti nykypäivänä pensa-auton ja vieläpä ranskalaisen.

<EDIT: kieliasua siistitty>

MJO

Varmaankin harkintaan tulee seuraavaksi hybridi (eli ennen jesseä). Miksi jesse itse osti kivikautisen polttomoottori pösön, kun tuntuu sähköauto olevan verrattavissa uskonlahkomainen pakkomielle?

MJO

Luuleeko jesse, että diesel autojen pakoputket eivät kestä ja niitä pitää vaihtaa alvariinsa. Pakoputket kestävät nykyisin paremmasta valmistusmateriaalista johtuen. Eikä ennenkään ruostuneet ajonaikana vaan kylmänä ollessa.

Huomaa ettei harjavallan kaveri ole kuin kouluttamaton lvi-putkijulli.

MJO

Tolopaisen itseensä vertaava kommentti on vastaava. Ei tupakointi ole haitallista, kun naapurin ukkokin on hengissä.

MJO

Kannattaako jesse tehdä itsestä naurunalainen tinkaamalla asiasta, josta on autuaan tietämätön. Jollei tiedä hiukkassuodattimen toimintaa, niin miksi pitää väitellä jostain ongelma jätteen keräämisestä.

MJO

Yli 300 kaatoa reilussa 40 vuodessa omilta mailta. Silti hirviä minimaalinen määrä, ettei tuhoja ilmene. Ei oikein kuulosta uskottavalta yhtälöltä.

MJO

Ei jesse 20ke uuden auton hankkiminen ole myöskään taloudellisesti kannattavaa. Sinun kipupiste on siinä, minun jonkinverran kalliimpi. Varmaan taloudelliselta kannalta olisi järkevintä ajaa muutaman satasen autolla.

Minun kääreliinoissa ei kuitenkaan tule olemaan taskuja, joten sen mukaan eletään.

Esillä 10 vastausta, 2,551 - 2,560 (kaikkiaan 3,192)