Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 3,192)
  • MJO

Kymmenen vuoden päästä? Onko sillä jesse väliä saako 30 000e autosta 10 vuoden päästä 2 tonnia vai 5 tonnia?

MJO

1200 euroa sisältää myös istutustyön. Metsänomistaja voi pienentää kuluja istuttamalla itse, Viimeksi maksoin mätästyksestä 300e/ha ja kuusentaimet 420e/ha, eli 720e/ha + polttoainekulut palstalle. Tästä vähennetään verojen osuus, niin aika kauas jäädään 1200 eurosta.

Tähän pitää ottaa myös huomioon myös siemenpuiden aiheuttamat tappiot. Minun tapauksessa jäädään ainakin kauas 1200 eurosta.

MJO

Ei kait VT pohjia edes kukaan istuta? Kylvö tai siemenpuut ovat minun mielestäni ainoat järkevät tavat uudistaa VT maat.

MJO

Maapohjia on monenlaisia. Lukijoiden kuvissa löytyy 14.8. Heinäystyö. Ei varmasti taimetu luontaisesti.

MJO

Jess

Jopa tosiasioita kirjoituksistani vääristellen. Eikä minulla sinällään ole myöskään mitään fantasioita uuden auton kaas ollut 

Eipä tosiaan. Auto ei ole jesselle kuoleman asia, vaan se näyttää olevan paljon suurempi.

MJO

Ei minulla ainakaan mättäisiin istutetut kuuset ole mitään tyvilenkoja. Sen sijaan laikutettuun maahan istutetut ovat juroneet tiivistyneessä moreenimaassa ja laikut keräsivät vettä kokoajan. Mätästetyissä alueilla kasvu on ollut tuplat nopeampaa.

MJO

Jesse. Pösön pensakone on ei millään kierrosalueella vääntävä. Jos koneesta ei löydy edes 250Nm, niin ei kannata edes mainita sanaa vääntö.

MJO

Jätkä:

Rehevällä maalla mättäiden päälle istutetuista taimista tulee mutkatyvisisä ja jopa monivääriä. Ihan selkeästi monet tuputtavat omia luulojansa ja teorioitansa, tietämättä asiasta juurikaan mitään.

Jotkut ihan selkeästi tuputtavat tälle palstalle omia luulojansa ja teorioitansa, tietämättä asiasta mitään.

Mätästys rehevälle maalla on ylivoimaisesti paras ja oikeastaan ainoa maanmuokkaus tapa.

MJO

Riippuu heinästä. Itse olen käyttänyt haraa ja polkenut. Kyseessä oli horsmaa yms. Korsi vartista kasvia. Varmaankin veitsi tai joku muu katkaiseva sopii ruohotyyppiselle.

MJO

Kun olet itse päätynyt väärään lopputulokseen, esitä laskelma.

15 vuoden kuluttua todetaan, ettei luontaista taimikkoa syntynytkään . Raivataan pajukko ja heinikko pois ja palataan alkuun vaihtoehto 1een. Lisäksi tuli helvetinmonen heinän- ja vesakontorjunta.

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 3,192)