Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Taneli:
minä luopuisin kyllä lupamaksuistakin ja annettettaisiin lupia joka seuralle niin paljon kun haluavat.
Samoilla linjoilla Tanelin kanssa. Minä vaan jättäisin tuon koko lupa käytännön pois. Muuten se valta jäisi seurojen kova äänisimmille. Sama käytäntäntö jäniksen metsästyksen kanssa toimisi. Jollei joku halua metsästää, niin ei kuitenkaan voisi estää toisen metsästystä lupa rajoituksilla.
MJO 11.9.2017, 12:18Mihin ylipäänsä käytätte niitä välittäjiä jos sopimustekstissänne lukee vain pakolliset asiat kuten luovutustarkoitus, kaupan kohde, osapuolet ja kauppahinta?
Eiköhän välittäjän tärkein tehtävä ole määrittää kohteelle markkinahinta ja myyjän hyväksymälle hinnalle löytää ostaja kohteelle.
Jos välittäjää halutaan käyttää pelkästään kauppakirjan tekemiseen, sitä käytetään tietämättömyyttään. Kiinteistökauppa voi olla myyjälle tai ostajalle elämän ainoa kiinteistökauppa.
MJO 6.9.2017, 10:42En ole minäkään kuullut kovin monesta lahjoittajasta, jolla olisi syynä kannattamaton puunkasvatus. Jotkut ovat testamentanneet omaisuutensa esim. seurakunnalle tai kunnalle. Ilman perillisiä olevan ei tarvitse laatia testamenttia metsähallitukselle, kun kuoleman jälkeen omaisuus menee siinä tapauksessa valtiolle kuitenkin.
Mahtaa elinaikana luopumiseen olla muut perusteet, kun kannattamattomuus (esim. luonnonsuojelualueeksi yms.)
MJO 5.9.2017, 15:12Vähennyksissä mahtaa olla käytössä samat yksiköt, kuin normaalisti hankintakaupoissa, eli kiintokuutiot.
Kuten klapix aikaisemmin esittikin.
MJO 5.9.2017, 15:00Huonosti menee Reimalla, jos metsätalous on tuottanut parikymmentä vuotta tappiota. Rajalinjojen pituudesta (satoja kilometrejä) voisi päätellä Reiman olevan todellakin suurmetsänomistaja (tuhat/tuhansia hehtaareja).
Jos noin olisi asiat itselläni, niin myisin metsät pois ja alkaisin nauttimaan elämästä.
MJO 4.9.2017, 09:48Metsänomistajia ei tarvita tänä päivänäkään, vaan heidän metsiensä puuta.
MJO 4.9.2017, 09:41Tuottoa metsästä voi mennä lakkoon. Minä en mene.
MJO 30.8.2017, 16:11itse viilaan ylähampaan normi ohjurilla ja alemman hampaan toisella viilalla ilman ohjuria. Alempaa hammasta ei tarvitse viilata joka kerta.
MJO 29.8.2017, 21:04On muuten hyvä tuo Strandin kaksoishammas terä. Ostin tänä kesänä myyjän suosittelemana. Suosittelen kokeilemaan.
MJO 28.8.2017, 13:37Minusta tässä asiassa matematiikka on helpoin asia. Jollei mo tiedä tuleeko hakatulle alueelle kasvatuskelpoista taimikkoa luontaisesti, niin tässä asiassa matematiikka on turhaa.
Jos alueella on 10v päästä syntynyt elinvoimainen taimikko, niin varmasti on luontainen uudistaminen on kannattavampi.
Jos alueella ei ole, kuin muutama risu 10v päästä, niin luontainen uudistus ei ole ollut kannattavampi.
Tätä tärkeintä ja melkeinpä ainoata muuttujaa ei voi laskea. Korko prosenteilla ei ole mitään väliä, jos pääoma on nolla.