Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 3,192)
  • MJO

Eli jutun tausta on verrattavissa siihen, että  Skogen-lehti olisi poiminut Metsä-lehden keskustelupalstalta jonkin mielipiteen ja julkaissut sen Suomalaisten käsityksenä Ruotsalaisesta hirvipolitiikasta ?

Lue tuo metsälehden ”uutinen” uudestaan ajatuksen kanssa. Minulle ei ainakaan jää epäselväksi, että kysymyksessä on Skoken lukijoiden mielipide Ruotsalaisesta hirvipolitiikasta.

Ainoa joka ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää kirjoitusta on Planter?

MJO

Ei ole tolopainen ilmaisia lounaita. Yhtä paljon yritykselle maksaa työntekijän tai yrittäjän terveydenhuolto. Eikä yrittäjä maksa itse eläkeitä vaan se sama yritys maksaa yrittäjän ja yritysten työntekijöiden (lue sinun)  eläkkeet. Yrittäjä voi päättää paljonko yritys maksaa hänelle itselle eläkettä. Kaikki työntekijän kulut otetaan huomioon palkatessa uusi työntekijä.

Huomaa, vaikka yrittäjä omistaa yrityksen, hän ei omista yrityksen rahoja.

MJO

Olen, mutta en tiedä yhtään rikasta, joka tehnyt omaisuutensa pelkästään säästämällä palkkatuloista. (siis oikeasti rikasta) Harva pystyy rakentamaan yrityksen ilman pääomia tai ainakin siihen menee pitkä aika, kun on kokoajan pula pääomista.

Kun velka toimii vipuna, niin  sillä on pirun suuri vaikutus, Minäkin tunnen useita, jotka ovat taanneet satojen tuhansien velat omalle yritykselle. Nykyisin heidän yritykset ovat velattomia ja he omistavat liikevaihdoltaan kymmenen miljoonan euron yrityksen.

Nämä eivät olisi ikinä pystyneet investoimaan ilman lainarahaa.

PS. Tuskin mainitsemasi yrittäjä luuli. Hän varmasti tiesi tekevänsä ”kunnon kuprun”

MJO

Kuka mistäkin on kiinnostunut. Veloista kannattaa pyrkiä eroon ja hankinnat tulojen mukaan ja reserviä niin paljon, että on taloudellisesti riippumaton tekemään mitä huvittaa. Aika ikävä luovuttaa tuloista joka kuukausi kolmannes lainan lyhennyksiin, paljon mukavempaa lähteä noilla rahoilla etelän aurinkoon, kun räntää tulee vaakasuoraan.

Näkee ettei Toloppa ole asiasta oikein perille. Minua ei ainakaan haittaa vaikka pistää 50% tuloista lainan lyhennyksiin, jos lainan avulla tulot nelinkertaistuu.

Velkarahalla laitetaan raha poikimaan. Näin isot poijat ovat aina tehneet omaisuutensa ja tulee aina tekemään.

MJO

Hinta on n. 5000e/ha, kun ostajia riittää. Jos ostajia löytyy 10000e/ha, niin silloinkin kauppa käy kuin siima. Mahtaa moni ostaja huomaavansa, ettei ollutkaan niin ”Hyvät kaupat”.

MJO

Itse katson hyvinkin ilmastotalkooni alkaneeksi kun olen jo puolittanut saastutuksen autoni osalta.

Ei sinun auto ole sen ympäristöystävällisempi, kun perus henkilöauto. Pösö on normaali polttomoottori kosla.

Jessen pitäisi lopettaa kaikki autoilu vw:n ja jenkkirämän jälkeen. Olet saastuttanut jo oman osuutesi.

MJO

Alla muutama linkki volkkari uskovaisille. Varmasti ei löydy mitään muuta automerkkiä, jossa on noin paljon ongelmia.

https://yle.fi/uutiset/3-8002604

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001822312.html

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

MJO

Alkaa olla uutta hybridiä mukavasti jo Harjavallankin katukuvassa.

Jotkut kuitenkin ostavat pensa pösön ja ovat pelkästään hengessä mukana. Toiset jopa täysin fanaatikkoja.

MJO

Dieselien taru tuppaa hyytymään vaihdokkien piiiitkiin riveihin autokaupan takapihalle.

Jessen bensiini avolavat ja maasturit jäivät suunnittelijoiden pöydälle, kun eihän niitä ole edes ollut tarjolla. Kannattavuus todettiin täysin mahdottomaksi ja haudattiin vähinäänin. Tietysti muutamalle punaniska jenkkille ne kelpasi, kun eivät paremmasta tietäneet.

Amerikkalainen tuotekehitys olikin vuosikymmeniä maillia. Uusi malli on aina pelkästään suurempi ja rumempi.

MJO

Miksi visakallo noin ajattelee? Suurin sellutehdas on käynnistymässä ja useita hankkeita suunnitteilla. Esim. 2007-2008 oltiin lopettamassa koko metsäteollisuus.

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 3,192)