Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 3,192)
  • MJO

Huomasitko tolopainen mainintaa ”ammattisaha”, ”ammattilaisten käyttämä” tms.?

MJO

Minulle kaikki alueen puunostajat ovat potentiaalisia ostajia. Joskus toisella ostajalla on tarvetta erilaiselle puulle, kuin toisella.

Tietysti, kaikki tiettömän alueen pusikot eivät kelpaa kenellekään.

MJO

Ei kai kukaan ammattimies sahaa noin pienellä sahalla, sehän olisi aika naurettavaa puuhastelua.

Ei kukaan ammattimies kirjoittele noin typerää ”scheissea”.

MJO

Tilhin sahoista selkeästi edullisin on Ms 261, huippusahan saa samalla hinnalla kuin pikkusahan 201.

Samalla hinnalla saa lisäksi 20% lisää painoa. Ms201 on varmasti tarpeeksi tehoa ensiharvennus leimikoihin. Tuo painonlisäys varmasti alkaa tuntumaan, jos työkseen sahaa. Sitten kun mennään tukkimetsiin, niin parempi valinta olisi 261.

Ihan sama, kun vertailisi kumpi on parempi Ferrari vai kuorma-auto.

MJO

Minusta suurperheet voisivat siirtyä asumaan omille asuinaluielleen,

Minusta tuonlaiset yhteiskuntaan sopimattomattomat vanhat kärttyäjät voitaisiin sulkea laitoksiin.

MJO

Tolopaisen kommentit verotuksen tietämättömyydestä alkaa olla sitä tasoa, että omistaakohan hän edes metsää. Saati olisi myynyt puuta koskaan.

MJO

Miten ihmeessä tyhjästä tehty autoteollisuus olisi muutamassa vuodessa voitokasta? Ei nyt ihan pelleksi kannattaisi heittäytyä vaikka kova olisikin hinku minua halveerata.

Itsehän hehkutit Teslan tekeneen tiliä sähköautoilla. Onko pakko alkaa valehtelemaan?

MJO

Kyllä pinta-alaa voi kasvattaa, kun sopiva kohde ja varsinkin oikean hintainen kohde sattuu tarjolle. (erittäin harvoin nykyisin)

En minä kuitenkaan metsää ostaisi pelkästään metsävähennyksen vuoksi. Lisäksi se hakkuun kohteena oleva tilakin täytyy olla myös metsävähennyskelpoinen eli ostamalla hankittu vuoden 199x (jotakin) jälkeen.

MJO

pohdin mistä he olivat saaneet  vähän väärän käsityksen. Kuten, että esim. eduskunta määrittelisi hirvitiheydet ja yläraja olisi 3 /1000ha.

Ihan samasta paikkaa, kuin Metsälehdenkin monet kirjoittajat, eli foliohatusta.

Toiseksi pohdin, että aika vähäisellä tutkimuksella on tehty johtopäätös maiden hirvipolitiikan paremmuudesta.

Ei tuo ole mikään tutkimus, vaan toteamus.

Vai väitätkö, ettei Moni suomalaismetsänomistajasta ole tyytymätön hirvipolitiikkaan ?

Eikö sinun mielestäsi. Skogen lehden mielipide kirjoituksesta saa kuvaa, että kirjoittajan mielestä suomen hirvipolitiikka ole parempi?

Minusta siitä voi tehdä toteamuksen.

Ilmeisesti se on sittenkin vain maailman toiseksi huonoimmin hoidettua.

Huom. lauseeseen on lisätty vielä sana ”ilmeisesti”. Se ei kuuluu oikeaan tutkimustulokseen.

MJO

Tesla tehnyt tiliä jo pidemmän aikaa.

Kannataisi jesse perehtyä ensin tilinpäätöksiin. En ole perehtynyt asiaan, mutta muistaakseni olen nähnyt artikkelin Tesla on tehnyt vain tappiota.

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 3,192)