Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Soitin välittömästi ilmoituksen hirvien vielä tehdessä tuloaan maanomistajalle , joka on seuransa jahtipäällikkö. Hän totesi alueella liikkuvan 8 yksilöä . Tuossa vaiheessa olin kertonut vasta kahdesta. Kun kerroin tulleen vielä kaksi lisää , hän totesi , että pitää katsoa viikon kuluttua onko aihetta jahtiin. Lupia on vielä jäljellä .
Tässäpä vitsi piilee. Kun yksi ”jahtipäällikkö” päättää ettei 8 elukan laumaa harvenneta, Laumaa ei sitten harvenna kukaan vaikka haluaisikin.
Tässä oikein kuvastuu lupapyynnin ongelma.
MJO 7.12.2017, 15:02Taneli fanittaa salametsästäjiä.
Minä fanitan myös. Molempia susien- ja hirvien salakaatajia.
MJO 7.12.2017, 15:01Kannabiksenviljelijät ovat jo löytäneet myös maaseudun autiot tilat ja mökit ja sentyyppinen viljely kyllä lisääntyy.
Kyllä nuo ”viljelijät” voidaan yhdistää enemmän kehä-3 sisäpuolelle ja susien halaajiin.
MJO 7.12.2017, 14:55Lihahävikki on kasvanut paljon vuosien mittaan kun aseet ovat järeytyneet. Huonoilla osumilla saadaan kaatoja ja useita kuulia perille.
Onko tolpalla jotain tutkimustuloksia, että nykyisin ammutaan useampia laukauksia verrattuna aikaisempaan. Taitaa olla ihan keksittyä mutua joka mukamas tukisi omaa keksityttyä ”teoriaa”?
MJO 7.12.2017, 13:35Ei ne luodit nyt ihan hitaasti lennä vaikka luotien paino on kasvanut. Ruutimäärät ovat myös kasvaneet.
Eipä nuo kovin suuresti ole muuttuneet. Ennemminkin on siirrytty kevyempiin luoteihin, joka on nostanut lähtönopeuksia.
Eikä 9,3mm luotien nopeudet ole lähes 1000m/s, kuten nopeimmilla .30- luodeilla.
MJO 7.12.2017, 11:03Raskas ja hidas luoti tekee pienemmän liha hävikin, kun nopea.
MJO 7.12.2017, 09:53Satusetä raanlundin sepustus näkyy olevan hörhöjen raamattu.
Lukaiskaa kirjan arvostelu.löytyy Tapiolary.com/?p=1918
Kannattaa lukea tarkkaan.
Kirja arvostelu on verrattavissa. Jos ”maahanmuuton hyödyt” teoksen arvostelisi uusnatsit. Ensimmäisestä virkkeestä voi päätellä ”kriitikon” asenteen asiasta.
Arvostelussa on yksi positiivinen asia. Kirja arvostelija ei edes yritä peittää omaa kantaansa ja inhoa kirjoittajaa kohtaan.
MJO 4.12.2017, 13:30william taitaa olla maaton puunhalaaja? Näyttää sen verran enemmän huolettaa liian pieni susikanta kuin ylisuuri hirvikanta.
Metsälehden keskustelupalsta on tarkoitettu metsänomistajille.”Kettutytöille” on ihan omat palstat.
MJO 4.12.2017, 11:58Kytäjän kartano järjestää metsästysturismia, jossa metsästäjillä on täysylläpito viiden tähden majoitusolosuhteissa. Metsästäjät kuljetetaan passipaikoille ja henkilökunta toimittaa metsästyskoirat ja toimivat itse ohjaajina jne..
Metsästysturismissa pitää tarjota aika paljon muutakin kuin kartta metsästysalueesta ja helvetin iso lasku,
MJO 4.12.2017, 08:14Ihmettelen Jeessin diesel-kammoa. Tiedot, taidot ja asenteet on kuin hän eläisi 1970-lukua.
Minä en ihmettele yhtään.
Jos se ei ole samaa merkkiä tai samaa mallia, kuin jessellä se on VÄÄRÄ. Aivan sama onko kyseessä auto, puulaji, raivaussaha tai ihan sama mikä tahansa.