Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 3,061)
  • MJO

     Joku voi nauttia teknisistä laitteista ja metelistä lähellään, mutta joku haluaa ehkä olla edes mökillään niistä kaukana.

    Satojen pitäisi luopua vuokratuloistaan, jotka yhteensä ylittävät kymmeninkerroin vuosittain Nostokoukun mökin arvon. Vain koska Nostokoukku haluaa täydellisessä hiljaisuudessa ja pimeydessä?

    Tässä sitä parhaillaan nautitaan alihintaisesta sähköstä, yli 16 senttiä kW. Nousee vielä illalla yli 19 senttiin.

    Paljonko olisi halvempaa ilman tuulivoimaloita?

    MJO

    Kun niitä sopimuksia on jo ulkomailta muutettu. Ilmoitusluontoinen asia, ilman neuvotteluja.

    Ilmotuksen lainvoimaa ei ole taidettu vielä koeponnistaa?

    MJO

    He myös tietävät sen, että sopimuksia voi muuttaa yksipuolisesti jälkikäteen mm. jälkien siivoamisesta, kun tuotanto loppuu.

    Ei voi. Kunta voisi sen riitauttaa ja olisi vahvoilla.

    MJO

    Mielenkiintoinen tieto oli että saksassa on yli 20 000 tuulivoimalaa eikä se ole paljoa suurempi suomesta.

    Lisäksi Saksassa asuu lähes 90 milj. asukasta. Silti mahtuu sekaan.

    MJO

    Mutta siihen kun pääsisi, että tuurivoimaloiden omistuksesta edes pieni osa olisi suomalaista omistusta.

    Se ahne ulkomainen sijoittaja haluaa omistaa tuulivoimayhtiötä, kun pistää rahaakin siihen. Jos Suomalaisella sijoittajalla ei ole rahaa sijoittaa tuulivoimaan, niin ei se omistakaan tuulivoimaa.

    Näin se menee. Paitsi Fortum ja UPM investoi tuulivoimaan.

    MJO

    Erikoisia puheita energiasta, paljonko esim Olkiluoto 3 on kotimaisuusaste? Voi olla melko pieni..  Nytkö tuuli ja aurinkovoimala pitäisi olla 100% kotimaista tuotantoa?

    Samaa mieltä. Lisäksi näihin käytetty betonikin on ongelmajätettä.

    MJO

    Kiinan hinta on vain niin edullinen että niitä vastaan on vaikea kilpailla. Liekö tullien korotus ainoa tie.

    Kilpailu on vaikeaa, jos valtio tukee tietyillä aloilla saadakseen markkinaosuuksia. Etelä-korean telakat saivat 2000-luvun vaihteessa lähes kaikki laivaprojektit, kun laivan sai tilattua raaka-aineen hinnalla. Nykyisin Kiina taitaa hallita laivanrakennustakin.

    MJO

    Alusten kunto tarkistetaan samoilla kriteereillä omistajasta riippumatta,

    Tarkistetaan ja leima tulee papereihin pientä korvausta vastaan.

    MJO

    Ikääntyessä pessimismi valtaa alaa ja Linkolan ajatukset tulevat hyvin lähelle. Mihin me olemme menossa?

    Minusta tuntuu, että nuoripolvi on edistyksellisempiä tällä saralla. Vanhempiväki vastustaa koviten uudistusta.

    MJO

    Hei haloo motokuski, miksi tuulivoimaloita ei sitten rakennetsa Suomessa?

    Muualta saa halvemmalla parempia.  Esim. Verstas 30000 työntekijää. Samasta syystä, miksei ole Suomalaisia automerkkejä? Olisi pitänyt olla ajoissa mukana ja kehittämässä niitä. Toivottavasti ollaan vetyprojekteissa vähän nopeampia.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 3,061)