Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Itselläni samalainen Wizard ja toiminut aika hyvin. Tosiaan se rajoitinruuvi kannattaa heittää mäkeen. Itse heitin se jo ensitestauksen jälkeen. Mutta jos tänä päivänä päältä ajettavaa leikkuria ostaisin niin vaatimus olisi ehdottomasti etuleikkuri ja hydrostaattiveto.
Metsuri motokuski 6.7.2013, 18:50Kyllä se jesse on vain raivattava kun palkkatyönä sitä toiselle tekee. Eihän siitä mitään tule jos 5 – 10 cm välein koivua on ihan lavana. Täytyyhän se porkkanapenkkikin harventaa.
Metsuri motokuski 6.7.2013, 10:59Yhdyn täysin suorittavan mielipiteeseen. Jotenkin vielä enemmän ottaa nämä keppimetsät päähän kun koko kesän on raivuulla kulkenut ja metsiä hoidellut ja sitten kun motokausi alkaa ja lemikoksi tulee keppimetsä. Tekisi mieli keula kääntää takas lavetille ja lähtee muualle. Tämä vain sen vuoksi että kuinka paljon voidaan saada aikaan pienellä työllä ja vaivalla olosuhteet sellaiseksi että työ on mielekästä jokaiselle osapuolelle. Tämä ei ole todellakaan mikään konekysmys. Itse ajan punaista konetta ja se on varmaan yksi parhaista harvennuskoneista kääntyvän hytin vuoksi. Siitä huolimatta keppimetsä ei ole sen parempi sillekkään.
Metsuri motokuski 6.7.2013, 10:35Samaa mieltä mönkijästä kuin aloittaja. Jos mönkijä kuski ei osaa huolehtia painopisteestä mäessä niin ympärikeuliminen on tosiasia. Itse ajan noita mäkijä makaamalla lähes tangon päällää. Painopisteen ollessa etupyörien päällä. Monelta tämä tieto puuttuu ja istutaan tukevasti penkissä ja painopiste jää liian taakse. Kyllä tuo turvakaari olisi hyvä lisävaruste ja ehkä tiedottaminen asiasta auttaa myös.
Metsuri motokuski 6.7.2013, 10:30Joka arkiaamu sinne raivuulle tulee mentyä. Tuossa viiden jälkeen kun menee ja klo 11 maissa lopettelee niin paarmoista ja hyttysistä vielä selviää. Mutta se nyt on tullut huomattua ettei ainakaan raivuun kannalta tuo kantojen nosto ole ollut mikään fiksu ratkaisu. Olen perkaillu vajaa 10 h aukkoja joista kannot on nostettu niin ainakin kosteimmilla kohdilla koivuvitelikkö on armoton. Se menee ihan kuin ”heinän” niitoksi. Puolihehtaaria on kovassa päivän saldona. Nyt ainakin sen olen huomannut että ensi vuodeksi pitää perkaustaksaa tarkistaa ylöspäin. Onkohan moni pohtinut sitä kuinka hyvä bisnes tuo kannonnosto tosiaan on lisääntyneen raivuun takia ?
Metsuri motokuski 4.7.2013, 15:58Tuota en tiennyt. Täytyypä tarkistaa oman yhtiön käytäntö syksyllä kun lähden taas tuonne koneen ohjaimiin.
Metsuri motokuski 4.7.2013, 15:34Niin tarkoitin että vaikka palstalta ei tule kuin nuo kolme vaneripölkkyä niin nekin teen enkä hakkaa niitä kuiduksi.
Metsuri motokuski 4.7.2013, 15:33Nyt kyllä jessee on taidettu kusettaa. Kyllä sun olis pitänyt saada niistä sorveista sorvinhinta. Se että mihinkä ne toimitetaan niin onkin eriasia. Voi olla että osoite on hiomo. Itse ainakin hakkaan aina sitä mitä puusta lähtee parasta laatua. Se ei ole minun murhe mihinkä ne toimitetaan. Usein käy niin että teen vaneria koivusta vaikka kolme pölkkyä mutta kun vaneriksi kelpaa niin sitä tehdään.
Metsuri motokuski 2.7.2013, 11:46Minusta leppä on tosi surkea energiapuu. Ainakin minun kattilassa ko puulla on tosi huono lämpöarvo verrattuna muihin puihin. Suuremassa mitassa konellisesti lepän hakuu on aika haastavaa osin aika v….ttumaista. Hukkaprosentti on aika suuri. Jos ajatellaan asiaa vain kantohinnan mukaan niin siinähän se menee. Samat tuet se saa kuin muutkin e-puut.
Metsuri motokuski 28.6.2013, 13:16Kyllä melkein olisi tuon vatun kannalla että pahempi se on kuin heinä. Tuossa raivuualueella jossa olen on vielä vanhoja havukasojen pohjia, joihinka UPM:n miehet ovat jättäneet turhan vahvan kerroksen havua. Taimet ovat vasta noin 40 cm raasuja vattujen keskellä. Muualla lähes metrisiä taimia. Ei hyvältä näytä noiden taimien osalta elo tällä kertaa.