Käyttäjän metsänvartija kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,101 - 1,110 (kaikkiaan 1,315)
  • metsänvartija

TEHO 1 1964, MERA 3 1974.

metsänvartija

Tuli tehtyä 3 päivän metsäretkeily MERA-kauden taimikoihin.

Kyllä se valtava istutus urakka on ollut ja sitten taimikonhoidot päälle, mutta…

Tulokset on aivan loistavia, antaa luonnon tehdä leimauksen. Tiheys ja lumi poistavat heikot pois.Eli moto-ravennukset jäävät pois.

Täystiheitä metsiä joissa kuutiomäärät on hyviä ja päävaltapuut ottavat sen minkä tarvitsevat. Samaa mieltä oli metsurikin (paras metsänhoitaja) jolla on 36 vuoden kokemus metsänhoidosta.

Olipa helteinen reissu…mutta opettava.

Ensimmäiset MERA-metsiköt ovat päätehakkuu järeydessä 10 vuoden päästä.

metsänvartija

Myy metsäsi kapasiteettia firmoille. Metsä on sen verran arvokas ympäristö Suomalaisille että firmoja voisi kiinnostaa.

NOKIA,KONE, SEG,UPM,SAMPO jne.

metsänvartija

Soita UPM:n pääkonttoriin, olisi hyvä markkinointikikka.

metsänvartija

Metsänvartija istuttaa metsätyttönsä etunimen.

Sillä tekee vaikutuksen naiseen.

metsänvartija

Älä nyt anna ilmaiseksi parkkeerata. 100 ecua pv.

metsänvartija

Pystykarsinta varmaan on paikallaan.

Itse olen karsinut Wolf geräte;n oksasaksilla alaosan riukuvaiheessa.

Sitten Fiskarsin oksaleikkurilla kun rungot ovat pituuttaan kasvaneet. Aktiivinen metsänhoitaja karsii varoen, kahden vuoden välein. Samalla Stihlin ms 200:lla valiorungolle tilaa antaen.

metsänvartija

Valitettavasti varallisuuteni ei riitä tarkan GPS-laitteiston hankkimiseen.

Pitkät rajat ovat todellakin ongelmallisia. Pienikin virhe alussa riittää että linjasto ”heittää”.

Perinteinen ojalinja kepitys on hyvä, rajahan on suora linja. Samalla uittokaluston sprayllä voi rajaa merkitä puihinkin.

Joka vuotisen kevät tarkastuksen aikana voi kepityksen uusia.

Sthil Combisahan ketjusahalla ylettyy n. 3een metriin, sillä voi karsia rajalinjan puustoa oksistoista.

metsänvartija

Kestohangilla!

Saa hienon vesakon huippukasvuun.

3 v. päästä sitten uudestaan.

metsänvartija

Pyykit ja rajat määräävät kapasiteetin jossa toimitaan.

Heti lumien sulaessa kannattaa pyykit paaluttaa ja pyykit maalata esim. fluorisoivalla sprayllä. Joka keväinen vartiopiirin rajojen tarkastus on hyvä suorittaa.

Ei muovia metsään, niinpä niin, mutta muovinen aurausviitta jossa on heijastin kestää pitkään ja näkyy pimeälläkin moton valoissa. Punainen muovinauhakin on hyvä, merkkipaaluun kannattaa sahata rako johon nauha solmitaan. Nauhoilla on paha tapa ”valua” irti pyykistä.

Yksi pitkä paalu jonka ympärillä 4 lyhyempää joista yksi voi olla muovinen takaa että pyykit löytyvät.

Itse olen täplittänyt pyykin ympärillä olevat puutkin joka puolelta, helpottaa sekin löytämistä.

Pyykkejä on monenlaisia, kivi, metalli,kiveen hakattu, suolla puupyykki.

Pyykeistä on hyvä ottaa myös kuvat ja GPS-koordinaatit. Pyykit kannattaa merkata numeroin kuvaankin esim. Tilan nimi, pyykin numero. A4 paperi+ tushi työvälineenä.

Esillä 10 vastausta, 1,101 - 1,110 (kaikkiaan 1,315)