Käyttäjän Metsänmies kirjoittamat vastaukset
-
Juu, näinhän se on. veroja ei saisi keneltäkään periä. Yhteiskunnan palveluita pitäisi kuitenkin lisätä. Itse hyväsyn, että minua verotetaan samalla tavalla, kuin muitakin. Siitä huolimatta, että omistan jonkiverran metsää. Vaikuttaakohan siihen se, että metsät eivät ole tulleet perintönä, vaan omasta selkänahasta.
Metsänmies 2.2.2019, 15:16Kun SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vaati(tai lupasi, jos ovat seuraavassa hallituksessa) taannoin alle 1400 euron eläkkeisiin satasen korotusta, kepun Sipilä sanoi sitä populismiksi…Kas kummaa. Nyt vaalien alla sama kepun Sipilä lupaa 100 euron korotuksen pienimpiin eläkkeisiin. Nyt se onkin kuulemma, kun se on heidän ehdotuksensa, muuttunut realismiksi. Vaalit lähestyvät ja kepu on paniikissa… Eilen, vai oliko se toissapäivänä, luvattiin hoitajia/asiakas lisää, vaalikauden alussa niitä vaadittiin vähennettävän. Taitaa olla vaalit tulossa… Tänään luin uutisista, että opiskelijoihin ja nuoriin aletaan panostamaan. Vaalit siis tulossa… Mitähän muuta mukavaa vielä luvataan? Nimittäin ainakin vaalit ovat tulossa
Metsänmies 2.2.2019, 12:45Myönnetään, että sotkin vähän asiaa. Tarkoitin tuolla kääntämisellä niitä koneita, jotka tekevät pikku mättään, joka jää reunastaan kiinni, kuin saranasta. tiivistää tuon patin vielä istuttajalle valmiiksi. Ainakin täällä itä-Suomessa sellaisia näkee.
Metsänmies 2.2.2019, 10:43Iso mätäs ei välttämättä tarkoita korkeaa mätästä. Jos on todella pahasti heinittyvä , tai vesakoituva alue, kannattaa teettää laajat mättäät. Hakkasin viime talvena vajaatuottoisen alueen, jossa hehtaarilla 150kiintoa leppää energiapuuksi, raivasin keväällä vielä jokaisen risun. Syksyllä oli jo reilun metrin korkuinen lepikko kasvamassa alueella. Siellä ne taimet seisovat vapaina suurten, mutta ei liian korkeiden mättäiden keskellä. Timppa on oikeassa, siinä, että kääntömätäs on paras alueille , missä ei jumalaton heinän ja vesakon kasvu uhkaa. Mutta ei kääntömätästyksessä ”lättyä”kuoppaansa pudoteta. ”Lätty ”käännetään kuopan reunalle, ja jos huolella tehdään, se jää vielä reunastaan kiinni .
Metsänmies 1.2.2019, 22:48Laita tamperelainen isompaa. Ikä ei ole niinkään ratkaiseva, vaan koko. Joskus yksivuotinenkin on riittävän suurta. Tosin sekään ei ole yksiselitteistä. Jos on kuokittu jumalattoman isot mättäät, kyllähän siellä pienempikin pärjää.
Metsänmies 1.2.2019, 22:41Ei mettämiähen kannata itseään vähätellä. itsekin olen vain vanhanajan kansakoulun käynyt. Enkä kehu kolusaavutuksillani, totesin vaan, että olen perehtynyt asioihin ja laitoin tuhon, mihin se perustuu. Erilaisia mielielipiteitähän meillä voi kaikilla olla.
Metsänmies 1.2.2019, 21:32Ei mettämiäs näköjään pysty perustelemaan kantaansa. Tutullani on ollut puuntaimitarha liki 30 vuotta , veljeni työskentelee siellä. Itse olen istutellut taimia joka kevät ja syksy ammatikseni reilut 20 vuotta. Metsäalan koulutustakin on neljä vuotta, siitä osa johtopuolella, silti suorittavassa työssä.Parhaina kesinä reilut 100000 tainta. Isoa ja pientä ,mäntyä, kuusta, koivua, haapaa. Alkuaikoina vielä kuokallakin, muttaa jo yli 10 vuotta pelkästään putkella . Hyviin ja huonoihin paikkoihin. Heinittyviin ja heinättömiin paikkoihin. Reheviin ja karuihin maihin. Eri pitäjien aluille,eteläisin Asikkala, pohjoisin Kuhmo. Eiköhän siinä ole tullut perehdyttyä jonkinverran asiaan?
Metsänmies 1.2.2019, 20:47Metsä syntyy, kun alku on kunnollinen. Muokkaus, istutus, taimet, jälkihoito. Se on kuin porkkanankasvatusta, aikajana on vaan pitempi.
Metsänmies 1.2.2019, 20:41Somasti on kepukin vaatimassa kiintiöiden korotusia hoitajamääriin pari kuukautta ennen vaaleja. Eikös siellä ollut jokin aika sitten vähän toisenlaisia ajatuksia.
Metsänmies 1.2.2019, 20:32Vaalit tulossa. Kaikki alkavat olla selvästi huolissaan vanhuksista, köyhistä, vammaisista, lapsiperheistä ja opiskelijoista. Kun kuluu muutama kuukausi, aletataan säästämään ja sehän tuo lisää leikkauksia vanhuksille,köyhille,vammaisille ,lapsiperheille ja opiskelijoille.