Käyttäjän Metsänmies kirjoittamat vastaukset
-
Lyhyellä tähtäimellä metsähallitus pääsee parempaan tulokseen hakkaamalla yhä nuorempaa ja ohuempaa metsää avohakkuulla. Lopettavat harvennushakkuut kokonaan. Kustannukset vähenevät, ja arvokkaamman tukkipuun osuus on suurempi.
Metsänmies 11.2.2019, 14:43Näinhän se on, miten Jean S kirjoittaa ja saavat käyttää ilman sopimusta. Ostin tuon palstan vasta muutama vuosi sitten, eikä siellä ole ollut toimintaa ennen viime talvea. Tolopaisen mielestä saa siis tehdä kääntöpaikan maanomistajaa kuulematta, ja vielä joka savotalle eri kohtaan, vai kuinka?
Metsänmies 11.2.2019, 13:27Minä olen jättänyt muutamia pikkuläimäreitä suojelukohteeksi, ilman mitään korvausta. Ihan vaan omaksi ilokseni. Ei noilla kohteilla ole mitään taloudellista merkitystä. Eikä niitä ole mihinkään merkitty, riittää, että itse tiedän….. Tuosta omasta jutustani. Ei meillä ole mitään tiekuntaa, jokainen käyttää ja kunnostaa tietä tarpeensa mukaan, ei meillä maanomistajien kesken ole ollut ongelmia . Aikoinaan tien on perustanut minun palstan entinen omistaja. Enkä tuon puolen kilometrin vuoksi ole innokas mitään tiehoitokuntaa vaatimaan, tulee vaan taas turhaa työtä. Käympä firman toimistolla, kun on ajaneet puunsa pois . Kyllä ne korvaavat vahinkonsa. Pyydän , että tuovat tielle jonkun sorakuorman.
Metsänmies 11.2.2019, 09:54Hyvä, että Tolopainen huomasi virheensä.
Metsänmies 11.2.2019, 09:53derHorst puhuu asiaa. Firmoille nuo lakikohteet ovat sivuseikka, luulusi kuitenkin jo maineensa vuoksi korvaavan aiheuttamansa vahingon. Taloudellisesti ei ole kysymys suuresta asiasta. Metsäkeskus on viranomainen, ihmetyttää, jos ei hoida tehtäviään.
Metsänmies 11.2.2019, 09:37Miten Tolopainen saa vain 17? Jussi Halla-aho ei puutu listasta, hän on nykyisin europarlamentissa. Myös SDP:n puheenjohtajalla on rikostuomio.
Metsänmies 11.2.2019, 08:16Noo, laitampa tähän oman juttuni. Itselläni on idea, miten toimia, mutta haluan kuulla miten kukin toimisi. Tämä on sitten tosi juttu. Omistan muutaman hehtaarin metsäpalstan, (entinen pikkutila, jossa vielä joitain rakennuksia) joka on sivutien päässä. Tie siis loppuu minun tontille. Kaikilla päätien, ja palstani välisillä maanomistajilla on tienkäyttöoikeus, myös minulla. Missään välillä, ei myöskään tontillani, ole kunnollista kääntöpaikkaa. Hakkasin viime talvena muutaman sata mottia puuta. Talvella siihen saatiin tampattua kääntöpaikka. Istutin viime kesänä hakkuualueen. Tuohon välille tekivät kaksi puukauppaa, eri ostajille. Nyt toinen on hakattu, viime viikolla. Tie on aukaistu tontilleni asti, kääntöpaikka on tehty , että vaikka kaksi rekkaa olisi yhtä aikaa, kyllä sopisi. Noita istuttamiani taimia on työnnetty lumien mukana, osa näkyy penkan päällä. Olisiko ollut kohteliasta pyytää, saako kääntöpaikan tehdä tontilleni?, Välillekin se olisi ollut talvella mahdollista.
Metsänmies 11.2.2019, 07:51On niitä tuomittuja muissakin puolueissa. Tuomittuja kansanedustajia kautta historian: SDP 19 KOK 14 KESK 11 PS 10 VAS 5, joitain muutamia lisäksi.Nykyisiä, . Kauko Juhantalo, Sirkka-Liisa Anttila ,Paavo Arhinmäki, Antti Kaikkonen, Mikko Alatalo, Harry Harkimo, Antti Rinne ,Eero Lehti,Markku Eestilä, ”Kike”Elomaa, Eeva Eloranta, Maria Guzenina, Teuvo Hakkarainen, Timo Harakka, Laura Huhtasaari, Harri Jaskari, Silvia Modig, Mika Niikko, Ville Niinistö, Pentti Oinonen, Sari Raassina, Ville Vähämäki. Rikollisjoukkoa löytyy joka suunnalta.
Metsänmies 11.2.2019, 06:53Tolopainen se jaksaa. Kun lukee hänen kommenttejaan, huomaa, että hän on eri mieltä kaikkien kanssa kaikesta. Jopa silloin, jos on samaa mieltä hänen kanssaan Tolopainen on heti sen jälkeen eri mieltä. Tolopainen on siis erimieltä jopa itsensä kanssa.
Metsänmies 11.2.2019, 06:15Suurin syy Perussuomalaisten kannatuksen nousuun on, että kansalaiset huomaavat, että puolue on pysynyt alkuperisellä ,vuosia jatkuneella linjallaan. Siis sillä linjalla jota Timo Soini ajoi vuosikausia. Soinilla oli vaan liian suuri hinku ministeriksi ja käänsi kelkkansa, suunnilleen kaikissa asioissa, mitä puolue, ja hän itse olivat ajaneet. Kokous, joka aiheutti Perussuomalaisten hajoamisen, oli laillinen ja päätösvaltainen. Soini joukkoineen (siniset) siirtyi, edlleen oikealle. Perussuomalaiset ovat jatkaneet linjallaan(maahanmuuttokriittisyys, rajojen turvaaminen, ensin Suomi kuntoon, sitten muut maat, jne). Halla-aho ei ollutkaan mikään natsi, niin kuin annettiin ymmärtää, vaan on esiintynyt hyvin maltillisella linjalla.