Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,831 - 2,840 (kaikkiaan 2,891)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Äänestysliput on postitettu,olivatko mahdollisesti viimeiset Mhy:n postivaalit aika näyttää.Omat kokemukseni yhdistyksen hallinnossa viime vaalikauden aikana vähemmän mairittelevia.Metsänomistajan edunvalvontakin on muuttunut yhdistyksen ja Metsänomistajaliiton/ MTK:n edun ajamiseksi ja metsänomistajan etu jäänyt sivummalle.Oletteko palstalaiset olleet tyytyväisiä Mhy:n ,taikka jos olette eronneet jäsenyydestä, niin mikä oli syy?.
    :

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tuotanto siirtyy markkinataluodessa sinne,missä toimintaympäristö suotuisin.Eu;n yksipuoliset ympäristösäädökset ym.näivettävät teollisuutemme täällä syrjäisessä maassamme.Metsämme kyllä pysyvät täällä,mutta tarvitsemme puuta käyttävää teollisuutta.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tukkipuu on antanut päätulot ja propsit lisäripsauksen tähän mennessä.Pinoa on pidennettävä,jos tulevaisuudessa hinnat laskevat.Eiköhän kallistuva energia muodosta propsipuulle jossain vaiheessa pohjahinnan,joka on vähintään tämän hetkisellä tasolla.Toivotaan pienten ja keskisuurten sahojen selviämistä suhdanteiden ylitse,se olisi varmin tae tukkipuun kysynnälle.Kysyntä on tekijä,joka takaa puulle kohtuullista kantohintaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen melko tyytyväinen keskustelupalstaan,joskin aktiivisten keskustelijoiden määrä saisi olla runsaampi.Itse olen ollut palstalainen vasta 9 kk,kun joulupukki toi lahjaksi tämän läppärin.Alku meni opetellessa ja yhteydetkin pätki, joten kokemukset entisestä palstasta jäivät vähäiseksi.Koneeni on jatkuvasti kirjautuneena tälle palstalle,joten sen puolesta helppo esim.pisteiden anto.Olisi mukavampi jos aloittajan teksti näkyisi,johon kommettia antaa niin tulisi paremmin hajamielisenkin kommentti asiaan paremmin kohdalleen,

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tämä ikiketjutapaus on mitä ilmeisemmin sellainen ,että emme ole saaneet kokonaisvaltaista kuvaa tapahtumaketjusta.Todennäköisesti emme edes tunnistaisi toisen osapuolen vastineesta,että on kyse tästä tonttipuu jupakasta.Meilläpäin eräskin mökinomistaja kaadatti tontiltaa kaikki komeat tukkipuut.Montakohan sataatuhatta euroa tontin arvolaski?.Jokohan perilliset kohta edunvalvojaa maistraatista pyytävät?.Paljonkohan vakuutusyhtiöt viimekesän myrskytuhoista tonttia kohden korvasivat pahimmilla tuhoalueilla.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Syysistuksia olen tehnyt sellaisina vuosina,kun on isommat istutus määrät.Kahteen vuoteen en ole syksyllä taimia maahan laittanut.Kokemukseni kevätistutuksista paljon paremmat,kuin talven alle tehdyistä syysistutuksista.Olen keväälläkin saanut riittävästi hyviä taimia,joten turha ottaa talven tuhoriskejä itselle.Taimitarhat kyllä mielellään markkinoivat syksyllä taimiaan,jotta pääoma vapautuisi .

Metsäkupsa Metsäkupsa

Vastauksena kysymykseen,ennemmin ehdottomasti 5 astetta lämpöisempää.Ilmaston lämpenemisen nopeutta todennäköisesti liioiteltu ennustuksissa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kovin laimeaksi lopahti ehdokkaiden määrä,mutta sentään vaalit saadaan.Ehdokasmäärä putosi kolmanneksen edelliskerrasta.Itse metsätalousyrittäjänä olen kokenut painostuksena ”vaatimuksen”käyttää esim.puukaupassa Mhy.n valtakirjaa,jotta olisi esimerkillinen hallintohenkilö.Täällä Metsänomistajaliitonkin herra loikkasi Metsäkeskuksen aluejohtajaksi,olisiko arvellut maksajien ehtyvän tulevaisuudessa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Oikeudenmukaistako kirjoittaa pettämisestä,kunhan ei vaan pettäisi itseään.Vastauksia vältellen herää epäilys,mikäköhän puolueeton totuus mahtaa olla.Joko elokuvan tekijöitä on pyydetty ,käsikirjoitus taitaa olla kohta valmis.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Raivausveitsi ja kumijalkineilla varustautunut heinänpolkija metsänomistaja,jos vaan sisua ja aikaa piisaa.On myrkytön ja saasteeton, liikunnallinen torjuntamenetelmä .

Esillä 10 vastausta, 2,831 - 2,840 (kaikkiaan 2,891)