Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,811 - 2,820 (kaikkiaan 2,897)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä todennäköisesti sama porukka laittaa nimensä myös,esim.epäeettisen metsätalouden lopettamiseksi Suomessa.Heidän mielestään puut olisi varmaan justeerilla kaadettava,hevosella ajettava metsästä.Puunjalostus ei tietenkään ylipäänsäkään eettistä,joten nimiä jälleen keräämään.

Metsäkupsa Metsäkupsa

En metsästystä harjoita,joten en metsänomistajana hirviä kaipaa.Makuu jälkiä taimikoissa,joten onhan niitä laiduntamassa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen nykysysteemiin melkolailla tyytyväinen.Kyllä olen pystynyt ostajan kanssa sopimaan aukkohakkuissa melko nopean aikataulun.Kuukausia ,ei vuosia kaupanteosta hakkuuseen.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Oudolta ja sopimattomalta vaikuttaa nykyisen metsänhoitomaksun aikaan.Pakollisen maksun poistuttua asianlaita muuttuu,mutta rahat taitavat olla kivenalla.Omakohtainen kokemus on,että (n80%) taitaa olla pienimmän oppositio puolueen väkeä yhdistyksien hallituksissa,valtuutetuista jonniin verran vähemmän.Olisikohan heidän kassansa tyhjin?.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Suomessa ainakin näyttää näin olevan.Puunhinta laskee ,metsämaan hinta jatkaa nousemistaan.Uskoa tulevaisuuteen on metsäpuolella,vaikka tilatarjonta lisääntynyt ostajia paksuine pusseineen yli tarjonnan näkyy piisaavan.Onhan maan valmistuskin lopetettu,joten määrä rajallinen.Samaa ei voi sanoa setelirahoitus eurosta.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Nm.Gla kysyi millaista taimikkoa olin paikkailut,kun kaivurikin apuna oli.Kyseessä oli lepikon ym.alle jäänyt 15v-kuusentaimikko.Ensin poistin lehtipuut,tuli muuten talven hakepuut joskin työlästä riukujen kasausta.Hakepuut ajatin ja samaa uraa ajatin pyörivän ulottuvan kaivurin taimikkoon.Kaivurin telat eivät montaa tainta katkonut,kun pistot teki reikäsimpisiin kohtiin.Reikäperkausta paikkokoivujen ympäriltä tehnyt istutuksen jälkeen,lopputulokseen olen tyytyväinen.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Toukokuun alusta tähän hetkeen, kun tätä kirjoitan on meidän torpan pihamittariin siunaantunut 421 milliä vettä.Joten sateinen kesä ollut myös täällä Etelä-Savossa.Puut ja taimet kasvoivat hyvin,heinikot taimikoissa erittäin voimallisesti.Heinikko paikoin lakoontunut,joitakin taimia painanut aivan maatavasten,neulasia homehtunut jolloin taimelle taitaa noutaja tulla.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Luonnonsuojelijoihin on pesiintynyt totaali suojelijoiden kuppikunta,joiden ansiosta ihmiset ovat havahtuneet ja luottamus rapistunut.He ovat samanlaista porukkaa kuin Suomen kommunistit sodan jälkeen.He ajoivat vallankumousta ja Neuvostoliitto oli ihannemaa.Luonnonsuojelijoiden mielestä kaikki pitäisi olla kivikautisessa ajassa koskemattomassa tilassa.Onneksi tällä palstalla vanaatikkoja ei ole pahemmin,lienevätkö marjassa luonnossa vai sylttytehtailemassa jotain.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Lämpötila näkyy olevan päivälläkin vain 3 astetta,yöllä vieläkin vähemmän joten luulisi itiöiden kohmettuvan.Lupasi kylläkin lämpenevää,jolloin itiöriski linnunpönttö kuusikoiden muodostumiseen kasvaa.Raivaussahalla olen sahaillut,mutta kuusikon harvennus ilman kantokäsittelyä vieläkin mielestäni riskaapelia.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen nm.Hanhen kanssa tulut samoihin johtopäätöksiin ,isolla motolla ensiharvennuksesta alkaen hakkuutan.Pienet härvelit ronkkivat ja haamu uria tehtailevat.Jos maastossa on esim.kivisyyttä,isompi kone useimiten saa tehtyä uran kohdalleen,pienempi kiertelee kiviä ym.,jolloin uran välit epämääräisiä.

Esillä 10 vastausta, 2,811 - 2,820 (kaikkiaan 2,897)