Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 2,900)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Itse olen antanut metsä osuuden korvauksetta,mutta laanista ja tiestä olen perinyt korvauksen.Yleensä asian olen neuvotellut puiden ostajan kanssa.Korvauksen olen ottanut hiekka tai murske kuormina,joskus ovat maksaneet ”auraus ym”korvauksena.Korvauksen olen tapaus kohtaisesti räknäillyt,niin että hyöty jakautuu osapuolten kesken.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Liian yksitotinen fanaatikko,tulee mieleen lähi-itä.Mutta todentotta,elää niin kuin opettaa.Hiilijalanjälki pieneksi hänen askeettisella elämän tavalla kieltämättä jää.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Stilhl Fs 450 raivaussahoja itselläni kolme käytössä ja olen tosityytyväinen.Niin vatukot,kuin isomatkin hyvin katkenneet.Terä pitää olla kunnossa ja jakoa riittävästi niin tehot kyllä piisanneet.Hakepuutkin rasiin olen r-sahalla kaadellut.Huoltamo bensaa olen ainoastaan käyttänyt ja hyvin on pitkänkin ajan päästä käynistyneet.Itselläni nm.Tanelin tapaan taipumusta ottaa puut turhankin tarkkaan hyötykäyttöön.

Metsäkupsa Metsäkupsa

En ole hirvennyt vielä mennä myrskyn sekaan inventoimaan.Ilmeisesti tuhot jäävät yksittäisiin puihin,kun sähkötkään eivät ole katkenneet.Sain muuten eilen tehtyä loput viime talven ja kesän kaatuneet ja katkeilleet puut.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Omistetaan rantametsiä,vedet ovat korkealla,mutta ei varsinaisesti tulvi.Ehjät saappaat kyllä tarpeen ,käveli rantametsässä taikka notkanteissa muualla metsässä.Talveksi vesivarannot ennätykselliset!

Metsäkupsa Metsäkupsa

Jos kaadetut kuuset olivat esim.näkösuojana ja kaadon tuloksena menetitte ”pyhät”puut,joita ei enään pystyyn saa.Laskin korvauksen tältä pohjalta ketjun alkupuolella.Jos puut olivat Teille pelkkää tontin perämetsää,niin silloin haitta paljon pienempi.Eli silloin nm.Visakallion tuplahinta minimi.Tontinne puuston palautumiseen entiselleen vie vuosikymmeniä,joten paljonko haittaa vuottakohti tulenee?.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Puun keskikoko ratkaiseva konehakkuun hinnan muodostumisessa,joten minkä järeämpää ,hakkuu kuutiota kohden edullisempaa.Kysymykseen kannattaako ryhtyä,todennäköinen lopputulos on ei kannata.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Ajourat helppo maisemoida kaivurilla,ja todennäköisesti luonto suoritti koivunkylvön.Maahan poletut risukasat ovat vatukon pesiä,joten mielestäni konemies toiminut maalaisjärjellä,kun kierteli oksamassakasat.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Nm.Sentterin lähtökohta kysymykselle oikea.Sopiminen aina yleensä parempi,kuin käräjöinti.Sähköyhtiö kaatoi itseltäni 3 parripuuta läheltä asumusta,korvasivat 200 euroa, johon olen tyytyväinen.Puusi olivat hiukan isompia(300 lt),olisiko 100 eu *kpl=2400 euroa korvaus.
    Nm.Oikeudenmukaistako on puolitoista vuotta ”käjäjöinnyt” tällä palstalla,joulunalla pääsee asianajajineen oikeille käräjille.Hän vaatii 114 puustaa 70000 euroa,joten ei ihme jos sopiminen mahdotonta.Käräjiä istuneena korvaus todennäköisesti tulee olemaan hänelle melkoinen pettymys.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Puhe suoraa Ek. Ilpo Kokkilalta,mutta SAK:n Lauri Lylyltä asia taisi mennä yli hilseen.Toivottavasti kuuntelee Raimo Sailasta,jotta vältäisimme kilpailukyvyn lopullisen murenemisen.Yleensä paisunut julkinen sektori varmin tapa hävittää rahat kassasta.Tyhjästä paha nyhjäistä.

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 2,900)