Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 2,827)
  • Metsäkupsa

Itselläni MYEL-maksu pienempi,vaikka metsänhoitomaksut suuremmat kuin Visakalliolla.En ole vakuutuksia ajantasaistanut pinta-alan mukaiseksi.Olen ajatellut asian niin,että sijoitan rahani itse vanhuuden turvaksi.Kun noutaja saattaa tulla ennenaikaisesti,jääpähän perillisille eikä jää yhteiseen kassaan.

Metsäkupsa

Tukin hinta kääntyi viime viikolla laskuun,hintahuippu tältä vuodelta takanapäin.Myin tänään leimikot,enkä kuuttakymppiä kuutiolta saanut. Syksyllähän sen sitten näkee,tuliko tehtyä kauppa viimetingassa,olisiko kannattanut odottaa.Taantuma on kyllä tällä hetkellä käsillä,joten syksyllä hinta todennäköisesti alhaisempi kuten Pokurakin ennakoi.

Metsäkupsa

Suorittava porras antoi kattavan vastauksen,Metsämummon kaiketi kieltoihin mieltyneelle ajatuksen juoksulle.Luontoaktivistit ovat usein maattomia taivaanrannan maalareita,jotka kyllä toisen omaisuutta suojelisivat.Ennen oli sosialismin pelkoa,nyttemmin saman henkinen väki on siirtynyt maailman parantajiksi ja suojelijoiksi.Eiköhän he pyydä Eu:ta apuun asetuksella ”,linnunpesän ennalistaminen hakkuun jälkeen talousmetsässä”. ym.Maalaijärjellä ovat tähänkin asti ihminen ja luonnon linnut melko hyvin rinnakkaiseen yhteiseloon sopeutuneet.

Metsäkupsa

Metsänuudistamisen monimuotoisuuden turvaamiseksi,olisi lainsäädäntöä muutettava.Laki sallisi hirven metsästyksen omiksi tarpeiksi ilman lupaa maanomistajalle.Myyntitarkoituksessa laki ei sallisi metsästystä,vaan se olisi sallitua järjetäytyneille metsästysseuroille,joille kaatoluvat myönnetään nykykäytännön mukaan.

Metsäkupsa

Vaisua on koivutukin kysyntä täälläkin,hinnassa ja minimi paksuudessa näkyy.Parisen vuosikymmentä sitten koivutukki kalleinta,nyttemmin pysyvästi halvinta.Erikoiskoivu kalliinpaa,mutta tuppaa määrä jäädä olemattomaksi merkkaajan jäljiltä.

Metsäkupsa

Harrastelian esiintuoman Jyväskylän palstan hinta ehkä 80-90000 euroa,jos kasvuisat maapohjat.Puusto oletus havupuuta,onkohan heti hakattavaa harvennusta?.

Metsäkupsa

Mhy-maksun pakollisuuden poistuttua todennäköisesti jees h-vallan ennustamia erokirjeitä tulee paljon.Omaveikkaukseni 40-50% metsänomistajista eroaa yhdistyksistä,jos maksu ei alene huomattavasti.Itsekin olen vuosien saatossa uuden auton hinnan verran metsänhoitomaksua maksanut,vaikka metsäni olen itse hoitanut.Yhdistys ei ole kertaakaan lehtisissään kiittänyt ”Omistaja-jäseniään ”maksamistamme ”jäsen maksuista”.Vapaehtoista on ollut jäsenyys,mutta vapautus itse maksusta melko työlästä ja kallistakin.

Metsäkupsa

Olen tullut siihen tulokseen ,että teen puukaupan tämän kuukauden lopussa kuten viime vuotenakin.Silloin Kreikka katkaisi syksylle odotetun tukin hintahuipun.Samoin todennäköisesti tapahtuu nyttenkin,joskin Espanian ja Italian johdosta.Puukauppa on käynyt melko vilkaasti,joten ostotavoiteet täyttyvät yhtiöillä tavoiteiden mukaisesti.Lopputuloksena se tietää tukin hinnannousun taittumista.Syksyn tukin hinta taitaa olla korkeintaan samaa tasoa,kuin mitä tällä hetkellä maksavat.

Metsäkupsa

Itse olen kahden harvennuksen kannalla,koska jos heti harventaa 700 runkoon hehtaarilla luonnontuhovara on olematon.Jos maapohjassa kivikerros tuulenkaatojen riski kasvaa oleelisesti.Tällä konseptilla sadonkorjuuväli istutuksesta päätehakkuuseen n.10-vuotta pitempi kuin Sahalahden systeemissä.

Metsäkupsa

Mutkan kautta on mahdollista.Samalla lailla kuin venäläis matkailijat ovat edesauttaneet matkailukohteiden laajennukset Suomessa.Mahdollinen visio on mielestäni ennen itsenäisyyttä vallinnut idän tuoma teollinen toiminta itäisessä Suomessa.Eu säädöksillään rapauttaa suomalaisen teollisuuden kilpailukykyä ja toimintaympäristö muutenkin yhtä byrokraattinen kuin Venäjällä.

Esillä 10 vastausta, 2,791 - 2,800 (kaikkiaan 2,827)