Käyttäjän Menninkäinen kirjoittamat vastaukset
-
Taruahan tuo ei ole kuin kuuseen kielteisesti suhtautuvilla. Kuusen kasvattajilla realismia.
Menninkäinen 15.2.2019, 11:43Hybridien päästöetu tulee jarrutusenergian talteenotosta. Se tietysti vaatii että osaa ajaa niin että hidastuvuus hoidetaan laturilla.
Ei tarvitse olla plug-in hybridi että voi ajaa pelkällä sähköllä. Kaikilla ei pysty mutta jos ei niin järjestelmä on vain lisätehoa varten. Ja mielikuvia puhtaammasta kulusta.
Menninkäinen 8.2.2019, 14:30Jos viikonlopun suojakeli puhdistaa loput puut, niin lumituhopuut alkaa olla pinossa. Sen verran järeät puut tiputteli latvoja että kannatti keräillä.
Menninkäinen 3.2.2019, 22:14Paikallisen sähköfirman aurinkovoimalan kenttää katsellut ohiajaessa. Miksi siinä paneelit on niin lähellä maata että talven lumet kasautuu alareunalle estäen keväällä paneelien puhdistumisen lumesta. Viime keväänäkin oli paljon kirkkaita päiviä jolloin sähköpaneelien käyttäjät sai maksimit ulos. Mutta tuon voimalakentän kaikki paneelit oli lumen peitossa.
Menninkäinen 2.2.2019, 21:30Tekevät kyllä laikkumätästystäkin. Tai kuten viime keväänä tehtiin, puolet kuviosta kääntömätästyksellä ja puolet laikkumätästyksellä.
https://www.metsaforest.com/fi/Metsanhoito/Pages/Kaantomatastys.aspx
Menninkäinen 1.2.2019, 22:48Jos heinäämiset hoitaa syksyllä, iso on helpompi löytää.
1 vuotias lähtee kasvuun paremmin. Se on sitten jokaisen itse arvioita miten heinäämiset hoitaa, vai tekeekö niitä ensinkään. Itse laittaisin 1 vuotiasta kun uudistus hoidetaan ilman välivuosia. Ja heinäys tarve kesällä.
Menninkäinen 27.1.2019, 00:33Leppä ei ilmennä että olisi boorin puustosta. Leppä vaan viihtyy rehevällä pohjalla jossa boorin puustosta suhteessa muihin ravinteisiin esiintyy. Kuusihan kasvaa kohisten noilla paikoilla. Soppaan kun sotketaan alueella viihtyvä/viihtynyt Tuomi kuusentuomiruosteineen. Haasteita tuo mutta eikös elämä sen takia pysykin mielenkiintoisena.
Menninkäinen 25.1.2019, 11:44Vety tulee mukaan laajemmassa scaalassa.
Menninkäinen 24.1.2019, 00:36”Minkä tyyppisiä nämä täyssähköautojen akut ovat? Ottavatko ne pakkasella virtaa vastaan yhtä hyvin kuin lämpimänä? Pitääkö pakkaspäivänä syödä pitkä lounas, jotta matka taas jatkuisi?”
Li-ion tyyppisiä suurin osa. Kyllähän sieltä kylmä kapasiteettia vie. Mutta kun ajetaan niin jatkuva lataaminen ja kuormittaminen tuottaa hukkalämpöä. Siitä ei ole kokemusta miten paljon akusto kovalla pakkasella lämpenee. Akustohan on varustettu kylmäaine kierrolla jolla sitä saadaan jäähdytettyä. Liika lämpö on sille kestävyyden kannalta turmiollisempaa kuin kylmä.
Menninkäinen 23.1.2019, 23:44Eipä nuo ehdot eroa kilpailevan puulaakin mitoista. Kuusikuidun tekemistä puoltaa että määrälisään lasketaan mänty ja kuusi yhteen. Ei kannata hankintana hiomokuusta tehdä erikseen kun ei siitä täälläpäin nykyään makseta sen enempää.