Käyttäjän Menninkäinen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 283)
  • Menninkäinen

    Taruahan tuo ei ole kuin kuuseen kielteisesti suhtautuvilla. Kuusen kasvattajilla realismia.

    Menninkäinen

    Hybridien päästöetu tulee jarrutusenergian talteenotosta. Se tietysti vaatii että osaa ajaa niin että hidastuvuus hoidetaan laturilla.

    Ei tarvitse olla plug-in hybridi että voi ajaa pelkällä sähköllä. Kaikilla ei pysty mutta jos ei niin järjestelmä on vain lisätehoa varten. Ja mielikuvia puhtaammasta kulusta.

    Menninkäinen

    Jos viikonlopun suojakeli puhdistaa loput puut, niin lumituhopuut alkaa olla pinossa. Sen verran järeät puut tiputteli latvoja että kannatti keräillä.

    Menninkäinen

    Paikallisen sähköfirman aurinkovoimalan kenttää katsellut ohiajaessa. Miksi siinä paneelit on niin lähellä maata että talven lumet kasautuu alareunalle estäen keväällä paneelien puhdistumisen lumesta. Viime keväänäkin oli paljon kirkkaita päiviä jolloin sähköpaneelien käyttäjät sai maksimit ulos. Mutta tuon voimalakentän kaikki paneelit oli lumen peitossa.

    Menninkäinen

    Tekevät kyllä laikkumätästystäkin. Tai kuten viime keväänä tehtiin, puolet kuviosta kääntömätästyksellä ja puolet laikkumätästyksellä.

    https://www.metsaforest.com/fi/Metsanhoito/Pages/Kaantomatastys.aspx

    Menninkäinen

    Jos heinäämiset hoitaa syksyllä, iso on helpompi löytää.

    1 vuotias lähtee kasvuun paremmin. Se on sitten jokaisen itse arvioita miten heinäämiset hoitaa, vai tekeekö niitä ensinkään. Itse laittaisin 1 vuotiasta kun uudistus hoidetaan ilman välivuosia. Ja heinäys tarve kesällä.

    Menninkäinen

    Leppä ei ilmennä että olisi boorin puustosta. Leppä vaan viihtyy rehevällä pohjalla jossa boorin puustosta suhteessa muihin ravinteisiin esiintyy. Kuusihan kasvaa kohisten noilla paikoilla. Soppaan kun sotketaan alueella viihtyvä/viihtynyt Tuomi kuusentuomiruosteineen. Haasteita tuo mutta eikös elämä sen takia pysykin mielenkiintoisena.

    Menninkäinen

    Vety tulee mukaan laajemmassa scaalassa.

    Menninkäinen

    ”Minkä tyyppisiä nämä täyssähköautojen akut ovat? Ottavatko ne pakkasella virtaa vastaan yhtä hyvin kuin lämpimänä? Pitääkö pakkaspäivänä syödä pitkä lounas, jotta matka taas jatkuisi?”

    Li-ion tyyppisiä suurin osa. Kyllähän sieltä kylmä kapasiteettia vie. Mutta kun ajetaan niin jatkuva lataaminen ja kuormittaminen tuottaa hukkalämpöä. Siitä ei ole kokemusta miten paljon akusto kovalla pakkasella lämpenee. Akustohan on varustettu kylmäaine kierrolla jolla sitä saadaan jäähdytettyä. Liika lämpö on sille kestävyyden kannalta turmiollisempaa kuin kylmä.

    Menninkäinen

    Eipä nuo ehdot eroa kilpailevan puulaakin mitoista. Kuusikuidun tekemistä puoltaa että määrälisään lasketaan mänty ja kuusi yhteen. Ei kannata hankintana hiomokuusta tehdä erikseen kun ei siitä täälläpäin nykyään makseta sen enempää.

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 283)